Загартовування, його значення

Мета уроку: ознайомити учнів з впливом загартовування на організм, про заходи і засоби загартовування; дати дітям елементарні поради загартовування; зміцнювати бажання щоденно піклуватися про своє здоров’я
Загартовування, його значення

Скачати 69.27 Kb.

Дата конвертації 18.04.2016 Розмір 69.27 Kb. «Загартовування, його значення. «

Мета уроку: ознайомити учнів з впливом загартовування на організм, про заходи і засоби загартовування; дати дітям елементарні поради загартовування; зміцнювати бажання щоденно піклуватися про своє здоров’я; виховувати старанність під час виконання дій, спрямованих на збереження здоров’я. 

Обладнання і матеріали: аркуші паперу, олівці, фломастери.

ХІД УРОКУ.

І. Організаційний момент.

Вчитель

Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається,

Він долає всі вершини –

Це чудово для людини.

Для початку вам загадка:

Не золото, а найдорожче?

(Здоров’я.)

Чого не купиш, а що хочеш продати – не продаси?

(Здоров’я, хвороби.)

  • Діти, рада вітати вас. Приємно бачити вас всіх здоровими, з усміхненими обличчями. В прохолодну пору року багато дітей хворіє: ГРЗ — гостре респіраторне захворювання., бронхіти, трахеїти, грипп. Слабкий імунітет не витримує натиску хвороб.

-Діти, як ви думаєте, як же можна уберегтися від застуди?

-А я вам скажу ще таке, щоб уберегтися від застуди, треба загартовуватись. Ви вже чули таке слово?

-Це слово, діти, означає міць, силу, гарт.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Мікрофон»

  • Поясніть значення висловів «У здоровому тілі – здоровий дух»,
  • «Купити здоров’я не можна, його можна тільки заробити своїми власними постійними зусиллями»,
  • «Незагартований учень – легка здобич для інфекції».

Висновок: фізичний розвиток, загартування, рухова активність є невід’ємною складовою здорового способу життя. Все доступно людини, коли вона фізично здорова і загартована. Вона може продуктивно працювати, добре вчитись, приносити велику користь суспільству, в якому живе.

Загартування — один із шляхів до здоров’я.

ІІІ.Оголошення теми і мети уроку, постановка навчального заняття.

І от темою сьогоднішнього нашого уроку буде: «Загартовування, його значення. Принципи і методи загартовування»»

Отже ми з вами сьогодні познайомимося із значенням загартовування в житті людини, системою загартувальних процедур, правилами і принципами, яких потрібно дотримуватись для позитивного впливу загартовування.

III. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель

  • А що ж означає сам термін «загартування організму людини?» Давайте подивимось на дошку і прочитаємо визначення (один учень зачитує визначення з дошки) .

Загартовування – це система процедур і вправ, спрямованих на підвищення опору організму шкідливим впливам.

В основі загартовування лежить здатність організму людини пристосовуватися до мінливих умов навколишнього середовища.

З історії загартовування (Слайд )

  1. Вплив природних чинників на здоров’я.

Слово вчителя.

На людину в навколишньому середовищі впливають різноманітні природні чинники:

  • Температура і вологість повітря;
  • Вітер;
  • Атмосферний тиск.

Вони постійно змінюються. Організм здорової людини здатний швидко пристосуватися до цих змін. Люди зі слабким здоров’ям дуже чутливі до примх погоди. Сучасне комфортне житло, теплий одяг, транспорт, інші благ цивілізації не зменшили вплив природних чинників на організм людини, але знизили його опірність до їхніх несподіваних змін.

Загартування є одним з ефективних засобів профілактики запальних та інфекційних захворювань. У незагартованих людей унаслідок переохолодження знижується здатність організму протидіяти збудникам захворювання. Під час загартування підвищується стійкість до вірусних захворювань.

  • Суть загартування у тренуванні організму. Але загартовуватись можна лише тоді, коли людина здорова, і проводити його треба систематично, без перерв, протягом усього року.

2. «Мозковий штурм»

  • Назвіть основні способи загартовування: сонце, повітря, вода.
  • Які процедури загартування вам відомі?

умивання холодною водою

обтирання мокрим рушником

щоденні прогулянки на повітрі в будь-яку погоду

прийняття душу

систематичне миття ніг холодною водою

купання

ходити влітку босоніж

сонячні ванни

купання в басейні

обливання

Молодці! Ви назвали багато процедур загартовування. Але мене цікавить, чи є серед вас сміливці, які займаються загартовуванням?

Розглянемо детальніше кожен спосіб загартовування. (повідомлення заздалегідь підготовлені учнями).

Загартовування повітрям.
Загартовування повітрям – найдоступніше. Це поступове пристосування організму до температури навколишнього повітря, нижчого від температури тіла.

Яскравим прикладом загартовування є факт пристосування взимку до низької температури повітря шкіри обличчя і кистей рук. Усі види зимового спорту пов‘язані із загартовуванням холодним повітрям.

Кращому загартуванню сприяє систематичне перебування на свіжому повітрі. Тому слід узяти за правило: прогулянки – в будь-яку погоду (крім великого дощу).

Дуже корисним є сон у спальні з відчиненими вікнами й на свіжому повітрі. Це сприяє зміцненню організму, допомагає в боротьбі з хронічними хворобами верхніх дихальних шляхів.

Загартування водою.
Для загартовування водою використовують обтирання, обливання, душ, купання в річці. Одним із кращих методів загартовування є купання, при якому до дії води приєднується ще вплив повітря, вітру, сонця. Купатися в річці можна при 18 градусах (але не нижче). Дуже корисні морські купання. Доброю водною процедурою є щоденне систематичне миття ніг холодною водою і обов’язково влітку ходити босоніж, особливо вранці по росі.

Доповнення. Ходіння босоніж.

На початку ХХ ст.. в Україні через нестачу взуття, особливо в сільській місцевості, з настанням весняного тепла, потім протягом усього літа до пізньої осені діти ходили босоніж. Це давало добрий заряд здоров’я, й тому діти, як правило не застуджувалися.

Відомо, що видатний російський письменник Лев Толстой любив ходити парком босоніж. А наш вітчизняний філософ Григорій Сковорода мандрував Україною босим. Великий російський поет Олександр Пушкін вирізнявся міцним здоров’ям і любив узимку робити зарядку босоніж на снігу.
Загартовування сонцем.

Є ще один спосіб загартування — сонячні ванни. Сонячні промені є корисними, бо підвищують опірність організму захворюванню туберкульозом, покращують якісний склад крові, поліпшують обмін речовин. Дія сонця на організм у помірних дозах — сприятлива, а от у надмірних — шкідлива. Не можна бути довго під пекучим сонцем, обов’язково прикривати голову панамкою. Сонячні ванни корисні у ранішний час, до 11 години.

Фізкультхвилинка

 Вчитель. Отже найкращими і найдоступнішими для всіх засобами загартовування є повітря, сонце і вода. Для позитивного впливу загартовування необхідно дотримуватись основних правил і принципів.
— Поступовість (поетапне підвищення тривалості загартовуючих процедур — обливання починати з такої температури води, яка приємна вашому тілу і поступово знижувати її.); 
— послідовність (перехід від слабких до сильніших подразників — купання слід розпочинати з 1-2 хв, а потім час поступово збільшувати); 
— безперервність ( -це значить регулярно, н-д, гуляти на вулиці, в будь-яку погоду.)
— свідомість та активне ставлення до загартовування; 
— комплексне використання природних факторів загартовування.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Сядьте зручно, слідкуйте за поставою, адже ви зі школи повинні вийти не тільки розумними, а й красивими.

1)Робота з карткою «Загартовування»
Розподіліть процедури загартовування на 3 колонки

Загартовування сонцем Загартовування повітрям Загартовування водою

Засмагання.

Поступове зниження температури.

Сонячні ванни.

Прогулянки на свіжому повітрі.

Ходіння босоніж.

Сон при відчинених вікнах.

Провітрювання кімнати

Обтирання вологим рушником.

Купання
Обливання.
Ножні ванни.

Умивання холодною водою

2) Робота в групах (сонце, повітря, вода)

Підготувати плакати про процедури загартовування. Плакат повинен містити девіз загартовування, відповідні зображення, мудрі поради щодо правил загартовування.

Команди підійдіть до столу і виберіть малюнки відповідно до завдання, поради, а девіз придумайте самостійно.

V. Підсумок уроку.

Що таке загартовування?

— Для чого потрібно загартовуватись?

— Які є види загартовувань?

Вправа «Завершення речення»

«Сьогодні на уроці я зрозумів(ла)…»

«Із цього заняття я йду з …»

Моя оцінка за урок….

VІ. Домашнє завдання.

&11, відпов. на питання стор.80 , разом з батьками скласти план зміцнення здоров’я на рік.

База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий