Скачати 185.68 Kb.
до семінарського заняття із “Соціології” на тему: “Виникнення і становлення соціології як самостійної науки”
4 години
Мета заняття: Усвідомлення того, що оволодіння теоретичними джерелами раціонально обгрунтованої теорії історичного розвитку суспільства є невід’ємною частиною соціологічної культури сучасної людини. Без вивчення протосоціологічної думки соціологічні знання будуть неповними, а хронологічні рамки її генези істотно обмеженими.
ПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ
- Протосоціологія. Розвиток соціального знання від античності до Огюста Конта:
— становлення і розвиток соціального знання стародавнього світу;
- соціальне знання доби середньовіччя;
- особливості розвитку соціологічного знання ХУІІ – початку ХІХ ст.
- соціологічні ідеї консерватизму, лібералізму нового часу.
- Логіка виникнення соціології:
- Огюст Конт і проект нової науки – соціології;
- еволюціоністська соціологія Герберта Спенсера;
- матеріалістична соціологія Карла Маркса.
- Соціологічна думка на зламі ХІХ-ХХ ст.:
- соціологія Еміля Дюркгейма;
- система соціології Вільфреда Парето;
- розуміюча соціологія Макса Вебера.
- Сучасний етап теоретичної соціології:
- інтеракціоністська соціологія;
- структурно-функціональна соціологія;
- соціобіологія та соціональний біхевіоризм;
- теорія соціального обміну та соціального конфлікту; новітні пошуки в царині соціологічного теоретизування (неофункціоналізм, постструктуралізм).
- Витоки соціологічної думки в Україні:
— теоретичні джерела української протосоціології;
- гуманістичні та реформаційні ідеї, просвітництво й романтизм у соціально-політичній думці України в ХУ-ХІХ ст.;
- розвиток української соціології у ХХ ст.
Рекомендована література:
- Захарченко М.В., Погорілий О.І. Історії соціології. К., 1996
- Ручка А.О., Тангер В.В. Курс історії теоретичної соціології. К.,1995
- Соціологія: Курс лекцій. К., 1996
Теми рефератів:
- Розвиток емпіричних, демографічних і статистичних досліджень ХУІІ – поч. ХІХст.
- Соціологічна концепція Еміля Дюркгейма.
- Соціологія Макса Вебера.
- Соціологічні ідеї Г.С. Сковороди
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до семінарського заняття з соціології на тему: “ Соціологія як наука.Предмет, структура та функції соціології. ”
2 години
Мета заняття: Досягти розуміння студентами-медиками предмету соціології як навчальної дисципліни і як науки, її значення для формування у молоді соціологічної культури та мислення, наукового сприйняття соціальних процесів і соціальної дійсності.
Питання для обговорення:
- Поняття про предмет соціологічної науки:
- визначення поняття “Соціологія”;
- визначення факторів, що сприяли виокремленню соціології як самостійної науки;
- рівні соціологічних знань;
- визначення предмета та об’єкта соціологічних досліджень;
- методи і направлення соціологіі.
- Структура соціології:
- поняття про теоретичну і прикладну соціологію;
- економічна соціологія;
- соціологія соціальних процесів;
- соціологія духовного життя.
- Функції соціологі:
- пізнавальна;
- критична;
- описова;
- прогностична;
- інформаційна;
- світоглядна.
- Зв’язок соціології з іншими науками:
- з філософією;
- з психологією;
- з педагогікою;
- з фізіологією;
- з математикою;
- з культурологією.
Теми рефератів
1.Соціальні інститути.
2. Зв’язок соціології з медичними науками.
3. Структура соціологічних знань.
Домашнє завдання:
1.Рівні соціологічних знань
2. Реальна свідомість і поведінка.
Рекомендована література:
- Давидов А.Р. Прикладна соціологія. К.,1995.
- Попова І.М. Соціологія. Пропедевтичний курс. – К., 1996.
- Соціологія. Курс лекцій (за ред. В.М.Пічі). — К., 1996.
- Черниш Н.Й. Соціологія: Курс лекцій. – Львів, 1996.
- Соціологія. Підручник для вищої школи ( За ред. Андрущенка та ін.).- Харків, 1998.
- Соціологія (навчальний посібник). Упорядник Марчук П.П.- Тернопіль, 1998.
- Соціологія. Навч. посібник (За ред. проф. В.Г. Городяненко). – К., 1999.
8. Піча В.М. Соціологія. Навч. посібник для студентів вищих закладів освіти України.- К., 2000р.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до семінарського заняття на тему: “Особистість в системі соціальних зв’язків”
2 години
Мета заняття: Добитися розуміння студентами того, що вивчення соціологічної теорії особистості й систематичне застосування її даних у практичній діяльності є необхідною умовою професійної підготовки спеціаліста.
ПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ
- Поняття статусу і соціальної ролі особистості:
- статус особистості та його складові;
- схема соціальних ролей (Т.Парсонс);
- ролі особистості та їх взаємозв’язок із статусом;
- міжрольові та внутрірольові конфлікти.
- Соціалізація і соціальна типологія особистості:
- соціальний тип і його критерії;
- біологічний і культурний контексти здійснення соціалізації;
- стадії розвитку людини (Еріксон);
- становлення особистості, соціалізація та її основні механізми і етапи;
- ресоціалізація;
- теорії розвитку особистості (Кулі, Мід, Фрейд, Піаже).
- Соціальна активність особистості:
- ознаки і критерії соціальної активності;
- протиріччя в структурі соціальної активності;
- теорії міжособистісної взаємодії.
ТЕМИ РЕФЕРАТІВ
- Особистість і її взаємодія з соціальним середовищем.
- Медико-біологічні і гуманітарні науки у вивченні проблем особистості.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
- Піча В.М.Соціологія. Навчальний посібник.- Київ, 1999
- Соціологія. Посібник – Київ, 1999.
- Соціологія. Курс лекцій.- Київ, 1996.
- Черниш Н. Соціологія. Курс лекцій.- Львів, 1996.
- Якуба О. Соціологія. Навч. посібник.- Харків, 1996.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до семінарського заняття з соціології на тему: “Соціологія праці та освіти. Особливості медичної праці й медичної освіти”
2 години
Мета заняття: Ознайомити студентів з основними теоретичними концепціями соціології й освіти, та особливостями медичної праці і освіти.
ПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ:
- Предмет і основні категорії праці:
- умови праці;
- суб’єкти праці;
- трудова діяльність;
- трудова мобільність;
- трудова поведінка;
- соціально-трудові стосунки;
- соціально-трудові процеси;
- трудовий колектив.
- Професійна, організаційна, соціально-психологічна і моральна специфіка медичної праці:
- деонтологія в медицині;
- формування медико-деонтологічних принципів;
- професійний авторитет лікаря і довіра пацієнта;
- професійна таємниця;
- взаємостосунки медичних працівників між собою і з пацієнтами на різних етапах лікування.
- Поняття соціології освіти її складові частини. Соціологія охорони здоров’я:
- культурогенез особи в освітньому процесі;
- навчання як різновид соціокультурної діяльності;
- освітянська діагностика та прогнозування;
- інноваційні процеси в освіті;
- соціальні функції освіти;
- система соціальних принципів;
- етика і онтологія в процесі навчання;
- соціологічна модель медичної освіти;
- динаміка галузі медичної освіти.
ТЕМИ РЕФЕРАТІВ
- Вимоги до професійно-психологічної підготовленості медичного працівника.
- Природа конфліктних ситуацій у сфері охорони здоров’я і методи їх вирішення у медичних закладах.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
- Грандо А.А. Врачебная этика и медицинская деонтология.- Киев, 1988.
- Лобанова А.С. Соціологія. Навчально-методичний посібник.- Кривий Ріг, 1998.
- Піча В.М. Соціологія. Навчальний посібник.- Київ, 1999.
- Соціологія. Курс лекцій.- Київ, 1996.
- Соціологія. Посібник.- Київ, 1999.
- Черниш Н. Соціологія. Курс лекцій.- Львів, 1996
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до семінарського заняття на тему: “Основні методи конкретно-соціологічного дослідження”
2 години
Мета заняття: Ознайомити студентів з основними методами конкретно-соціологічного дослідження
Питання для обговорення
- Вибірковий метод:
- основні поняття;
- проста вибірка;
- систематична і серійна вибірка;
- стратифікований відбір;
- багатоступеневий і комбінований способи формування вибіркової сукупності.
- Вивчення документальних джерел та їх контент-аналіз:
- поняття та класифікація документа;
- методи аналізу документів;
- вибірка документів і проблеми якості документальної інформації.
- Соціометричні методи вивчення структури міжособистісних стосунків:
- основні операціональні поняття;
- види соціометричних критеріїв;
- процедура соціометричного опитування;
- оформлення соціометричної картки;
- соціоматриця, соціограма;
- соціометричні індекси.
ТЕМИ РЕФЕРАТІВ
- Опитування як метод збирання соціологічних даних.
- Експеримент в соціологічному дослідженні.
- Метод спостереження.
- Соціометрія як різновид емпіричної соціології.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
- Гречихин В.Г. Лекции по медодике и технике социологических исследований.- Москва, 1988.
- Піча В.М. Соціологія. Навчальний посібник.- Київ, 1999.
- Піча В.М., Вовканич С.Й., Маковецький В.М. Як підготувати, провести і узагальнити результати соціологічних досліджень.- Львів, 1996
- Соціологія. Курс лекцій.- Київ, 1996.
- Соціологія. Посібник.- Київ, 1999.
6. Черниш Н. Соціологія. Курс лекцій.Вип.6.- Львів, 1996.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до семінарського заняття на тему: “Проект і програма конкретно-соціологічного дослідження”
2 години
Мета заняття: ознайомлення студентів із методологічною і процедурною частинами програми конкретно-соціологічного дослідження та технологією їх підготовки.
ПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ:
- Методологічна частина програми:
- визначення проблеми, об’єкта і предмета дослідження;
- характеристика завдань дослідження;
- теоретичне уточнення понять;
- емпіричне уточнення понять;
- формулювання гіпотез.
- Процедурна частина програми:
- розвідувальний план дослідження;
- аналітичний план дослідження;
- експериментальний план дослідження;
- опис методів і техніки збирання даних ;
- опис способів аналізу даних за гіпотезами.
- Методичні функції програми:
- систематизація плану аналізу предмета дослідження;
- формування критеріїв складання і оцінки інструментарію;
- передбачення вибору статистичних методів аналізу;
- формування структури і змісту звіту.
ТЕМИ РЕФЕРАТІВ:
- Пошуковий і описовий плани соціологічного дослідження.
- Місце і роль програми у соціологічному дослідженні.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
- Гречихин В.Г. Лекции по медодике и технике социологических исследований.- Москва, 1988.
- Піча В.М. Соціологія. Навчальний посібник.- Київ, 1999.
- Соціологія. Курс лекцій.- Київ, 1996.
- Черниш Н. Соціологія. Курс лекцій.Вип.6.- Львів, 1996.
- Шаленко В.Н. Программа социологическогоисследования. – М., 1987.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до семінарського заняття на тему: “Інструментарій соціологічного дослідження”
2 години
МЕТА ЗАНЯТТЯ: Ознайомлення студентів з загальними принципами і правилами конструювання інструментарію опитування, загальною композицією анкети та способами анкетування.
ПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ:
- Загальні принципи і правила конструювання анкети:
- адресат анкети;
- максимально доступна форма питань;
- апробація анкети;
- узгодження анкети з вичислювальним центром;
- обсяг анкети;
- оформлення анкети.
- Композиція анкети:
- вступна частина;
- основна частина;
- демографічна частина.
- Анкета і класифікація питань:
- за змістом;
- за формою;
- за функціями.
- Типи опитування і їх різновидності:
- анкета-інтерв’ю;
- особистісні анкетні опитування індивідуального і групового характеру.
- Способи анкетування:
- поштове;
- через пресу;
- роздаткове;
- телетайпне.
ТЕМИ РЕФЕРАТІВ:
- Інтерв’ю в соціології.
- Поштове і телефонне опитування.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА:
1. Бутенко И.А. Анкетный опрос как общение социолога с респондентами.- М., 1989.
2. Погосян Г.А. Метод интервью и достоверность социологической информации.- М., 1993.
- Піча В.М., Вовканич С.Й., Маковецький В.М. Як підготувати, провести і узагальнити результати соціологічних досліджень.- Львів, 1996
- Піча В.М. Соціологія. Навчальний посібник.- Київ, 1999.
- Соціологія. Курс лекцій.- Київ, 1996.
- Черниш Н. Соціологія. Курс лекцій.Вип.6.- Львів, 1996.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до семінарського заняття із “Соціології” на тему: “Виникнення і становлення соціології як самостійної науки”
2 години
Мета заняття: Усвідомлення того, що оволодіння теоретичними джерелами раціонально обгрунтованої теорії історичного розвитку суспільства є невід’ємною частиною соціологічної культури сучасної людини. Без вивчення протосоціологічної думки соціологічні знання будуть неповними, а хронологічні рамки її генези істотно обмеженими.
ПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ
1. Перші витоки соціологічних знань:
— міфологія та епос: перші форми відображення дійсності стародавнього світу;
— антична к-ра та її вплив на розвиток суспільних знань.
2. Розвиток соціологічної думки в Епоху Середньовіччя та Нового Часу:
- поширення соціологічних ідей Фоми Аквінського;
- взаємодія людини і суспільства у добу Ренесансу і Відродження;
- ідеї утопічного соціалізму Т..Мора та Т. Кампанелли ;
- соціологічні погляди Н.Макіавеллі та Жака Бодена;
- “натуралізм” Т.Гобса і Дж.Локка;
- поєднання природнього і соціального у поглядах Ш.Монтескє та Ж.Ж.Руссо;
- філософсько-соціологічні ідеї Вольтера і М.Кондорсе;
- виникнення напряму класичної політичної економіки;
- поширення ідей консерватизму, лібералізму, утопічного соціалізму.
3. Виокремлення соціології як окремої науки:
- О.Конт і його проект нової науки – соціології;
- заснування Г.Спенсером органічного напряму соціології;
- соц. погляди Дж.Міля;
- колективістський підхід Е.Дюркгейма.
4. Соціологія у ХХ ст.
- теорія соц. дії М.Вебера;
- соціально-економічні погляди В.Паретто;
- теорія соціальної стратифікації і соц. мобільності П.Сорокіна;
- соціологія постіндустріального суспільства;
- сучасні соц. теорії ХХ ст.;
- проблеми та перспективи розвитку соц. знань.
Література:
- Захарченко М.В., Погорілий О.І. Історії соціології. К., 1996
- Ручка А.О., Тангер В.В. Курс історії теоретичної соціології. К.,1995
- Соціологія: Курс лекцій. К., 1996
Реферати:
1. О.Конт і його проект нової науки соціології.
2. Соціолог. погляди Е.Дюркгейма.
3. П.Сорокін і його теорія соц.стратифікації.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до семінарського заняття з соціології на тему “Становлення та розвиток соціологічної науки в Україні”
2 години
Мета заняття: досягти розуміння студентами умов становлення та розвитку соціологічної науки в Україні, що є невід’ємною часткою світової соціологічної думки.
ПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ
- Витоки соціологічного знання в Україні:
- міфи, історичні пісні, оповіді – перші прояви соціологічного пізнання дійсності;
- перші літературні твори про соціальні стосунки;
- соціально-політичні концепції Києво-Могилянської академії.
- Доба національно-культурного відродження та соціологічні ідеї України:
- гурток «Руська трійця» та його соціологічні ідеї;
- Кирило-Мефодієвське братство та його внесок у пізнання людини і суспільства;
- соціально-політичні погляди Т.Г.Шевченка.
3. Становлення самостійного соціологічного дослідження в Україні.
- Женевський гурток та його соц. ідеї;
- економічна соціологія С.Подолинського;
- історична соціологія М.Зіґера;
- «теорія фактів» М.Ковалевського;
- демократичні ідеї І.Франка;
- історико-соціологічний метод М.Грушевського;
- соціально-економічні погляди С.Дністрянського і М.Туган-Барановського.
4. Розвиток вітчизняної соціології в післяжовтневий період:
- соціологічна діяльність ВУАН на чолі з М.Грушевським;
- репресії соціол. студій у 30-х р. ХХ ст.;
- пожвавлення соціологічної думки СРСР у 60-70-х роках ХХ ст.;
5. Соц. наука в період відродження укр.державності:
- створення інституту соціології в системі НАН України;
- основні напрями досліджень соціологічної науки України;
- соціологічні школи України.
6. Українська соціологічна думка в еміграції:
- заснування у Відні Українського соціологічного інституту на поч.ХХ ст.;
- створення Вільного Українського університету та його соціологічні дослідження;
- дослідження соц. проблем українською наук.думкою в еміграції.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
1. Соціологічна думка України / За ред. М.Захарченко, В.Бурлячук, М.Молчанов та ін. – К., 1996.
2. Погорілий О.І. Соціологічна думка ХХ ст. – К., 1996.
3. Черниш Н.Й. Соціологія: Курс лекцій.- Львів, 1998.
4. Ручка А.О., Танчер В.В. Курс історії теоретичної соціології. К.,1995
5. Піча В.М. Соціологія. Навчальний посібник.- К., 2000.
Реферати:
- Соціологічні ідеї Г.Сковороди.
- Історико-соціологічна спадщина М.Драгоманова.
- Соціологічна діяльність М.Грушевського.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до семінарського заняття із соціології на тему
“Проблеми соціальних конфліктів у суспільстві”
2 години
Мета заняття: ознайомити студентів із сутністю конфліктів у суспільстві, із основними концепціями теорії конфліктності, із специфікою конфліктів між людьми та їх причини. Допомогти студентам зрозуміти умови ефективного вирішення та запобігання конфліктів.
ПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ
- Предмет, структура та функції конфліктології:
- конфлікт як закономірне суспільне явище;
- теоретичні і емпіричні рівні дослідження конфлікту;
- конструктивна та деструктивна функція конфлікту.
- Основні концепції теорії конфліктності:
- теорія К.Маркса;
- теорія Ч.Мілса;
- теорія Л.Козера;
- концепція соц.конфлікту Р.Дарендорфа;
- модель соц.конфліктності Дж. Рекса.
- Дослідження соц.конфліктів в Україні:
- організація наукових досліджень конфліктів в Україні;
- створення наукових осередків дослідження конфліктів в Україні.
- Сутність міжособистісних конфліктів:
- конфлікт між групою та особистістю;
- конфлікт між керівником і працівником;
- причини міжособистісних конфліктів.
- Вирішення та запобігання конфліктів:
- стилі розв’язання конфліктів;
- поведінка у конфліктній ситуації;
- предвісники конфлікту.
Реферат
- Конструктивна функція конфлікту.
- Г.Спенсер і його погляди на соц.конфлікт.
- Способи запобігання конфліктів.
ЛІТЕРАТУРА:
- В.М.Піча. Соціологія: Навч.посібник. – К., 2000р.
- М.І.Пірен. Конфліктологія. – К., 95.
- Бекешкіна І.Е. Конфліктологічний підхід до сучасного стану в Україні. – К., 1994.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до семінарського заняття з соціології на тему: “Соціологія праці. Особливості медичної праці”
2 год.
Мета заняття: допомогти усвідомити студентам особливості та значення професії медичного працівника. Досягти розуміння того, що без знань про специфіку і важливість цієї професії для людства не можливо формувати у собі справжнього професіонала-фахівця.
ПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ:
1. Предмет соціології праці:
- суб’єкти трудової діяльності;
- соціальні верстви трудових колективів;
- проблеми соціології праці.
2. Зв’язок соціальної праці з іншими науками:
- економікою праці;
- трудовим правом;
- інженерною психологією;
- фізіологією;
- психологією;
- соціологією трудового колективу.
3. Людський фактор і його роль у процесі праці:
- проблеми продуктивності праці;
- стимулювання праці;
- створення сприятливого психологічного клімату ефективності праці.
4. Особливості медичної праці:
- питання гуманізму у професії медичного працівника;
- етика і мораль лікаря;
- вимоги і відповідальність лікаря;
- проблеми професіоналізму лікаря.
5. Психологічні особливості особистості і діяльності лікаря:
- проблеми збереження медичної таємниці;
- значення духовного багатства особи лікаря;
- актуальні проблеми діяльності медичного працівника.
- Взаємини лікаря і хворого:
- повага та об’єктивність у ставленні лікаря до хворого;
- проблеми довіри до особи лікаря;
- значення індивідуально-психологічного підходу до пацієнта.
РЕФЕРАТИ:
- Правила спілкування лікаря з пацієнтом.
- Професійні риси лікаря та його моральні якості.
- Сучасні проблеми деонтології.
Література
- В.М.Піча. Соціологія. Навч.посібник. Київ, 2000.
- П.П.Марчук. Соціологія. Тернопіль, 1997.
- А.А.Грандо. Врачебная этика. К., 94.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до семінарського заняття з соціології на тему: “Соціологія особистості. Особистість у системі соціальних зв’язків”
2 год.
Мета заняття: допомогти усвідомити студентам особливості та значення професії медичного працівника. Досягти розуміння того, що без знань про специфіку і важливість цієї професії для людства не можливо формувати у собі справжнього професіонала-фахівця.
ПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ:
1. Особливість і проблеми соціології:
- поняття людина, індивід, індивідуальність, особистість;
- умови формування та розвитку особистості;
- соціалізація особистості;
- стадії соціалізації;
- агенти первинної та вторинної соціалізації;
- елементи соціалізації.
2. Типи особистостей у соціології:
- “гармонійний”;
- “традиційний”;
- “технокретичний”;
- “неадаптований”.
3. Соціальні зв’язки і соціальні відносини:
- соц. зв’язок – одне з основних категорій соціології;
- погляди О.Конта, Спенсера, Е.Дюркгейма на соціальні зв’язки;
- фактори, що визначають соціальні зв’язки.
4. Соціальна поведінка та соціальний контроль:
- вплив суб’єктивни та об’єктивних умов на поведінку людини;
- внесок американських соціологів у питання соц. поведінки;
- соц. контроль як соціальний інститут;
- значення соціального контролю.
РЕФЕРАТИ:
- Соціальні інститути.
- Соціальні класи і верстви. Проблеми стратифікації.
- Свідомість у системі соціалізації особистості.
Література
- В.М.Піча. Соціологія. Навч.посібник. Київ, 2000.
- П.П.Марчук. Соціологія. — Тернопіль, 1999.
- Черниш Н. Соціологія. Курс лекцій.- Львів, 1996.
4. Якуба О. Соціологія. Навч. посібник.- Харків, 1996.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до семінарського заняття з соціології на тему: “Програма та основні методи соціологічного дослідження”
4 год.
Мета заняття: допомогти усвідомити студентам особливості та значення професії медичного працівника. Досягти розуміння того, що без знань про специфіку і важливість цієї професії для людства не можливо формувати у собі справжнього професіонала-фахівця.
ПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ:
1. Соціологічне дослідження: поняття, етапи, види:
- поняття про соціологічне дослідження;
- основні етапи соц. дослідження;
- види соціологічних досліджень.
2. Програми та робочий план соціологічного дослідження:
- методологічна і процедурна частини програми соц. дослідження;
- основні розділи робочого плану.
3. Методи соціологічного дослідження:
- аналіз документів;
- анкетне опитування;
- соціометричне опитування;
- соціологічне інтерв’ю;
- фокусоване групове інтерв’ю;
- соціологічне спостереження;
- соціологічний експеримент.
4. Обробка і аналіз емпіричної інформації:
- сутність обробки первинної інформації;
- основні групи поділу інформації;
- специфіка складання аналізу дослідження;
- звіт як головний підсумковий документ соціологічного дослідження.
РЕФЕРАТИ:
- Опитування як метод збирання даних.
- Соціометрія як різновид емпіричної соціології.
- Особливості написання підсумкового документу соціологічного дослідження.
Література
- В.М.Піча. Соціологія. Навч.посібник. Київ, 2000.
- П.П.Марчук. Соціологія. Тернопіль, 1998.
- Дюркгейм Е. Метод соціології.- К., 1999.
4. Паніна Н.В. Технологія соціологічного дослідження. – К., 1996.
База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция