Відділ Покритонасінні

Учням пропонується із загальної купи пелюсток ромашки вибрати ті, що відповідають певній родині класу Дводольні або Однодольні
Відділ Покритонасінні

Скачати 51.59 Kb.

Дата конвертації 25.04.2016 Розмір 51.59 Kb. Урок-змагання

«Відділ Покритонасінні»

УРОК №8

Тема: Відділ Покритонасінні .

Нагорода будь-якої праці – в самій праці, в діяльності.

А.Герцен

Мета: узагальнити знання учнів отримані під час вивчення теми

«Покритонасінні», здійснити контроль знань з цієї теми,

удосконалювати вміння і навички роботи з гербарієм, картками для

визначення рослин; розвивати самостійність, відповідальність;

виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: таблиці з теми «Покритонасінні», гербарій.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Форма уроку: урок-змагання.
План-конспект уроку
І. Організаційний етап.

1. Повідомлення теми і мети уроку.

2. Нагадати учням правила гри.

3. Клас поділений на 6 творчих груп.

ІІ. Узагальнення й систематизація знань. (конкурси)

  1. Конкурс «Розминка».

Гра «Четвертий зайвий »

Робота в малих творчих групах.

Завдання

  1. Визначити, до якої родини належать перераховані рослини.
  2. Визначте зайву рослину.
  3. Поясніть, за якою ознакою ви її визначили.

Для групи № 1

  • Деревій звичайний
  • Черемха звичайна
  • Суниці лісові
  • Горобина звичайна

(Родина Розові; зайва рослина – деревій звичайний)
Для групи №2

  • Кульбаба лікарська
  • Осот польовий
  • Горох посівний
  • Волошка синя

(Родина Айстрові; зайва рослина — горох посівний)
Для групи №3

  • Біла акація
  • Конюшина лучна
  • Рапс
  • Боби

(Родина Бобові; зайва рослина — рапс)
Для групи №4

  • Тимофіївка лучна
  • Паслін чорний
  • Овес посівний
  • Вівсюг звичайнний

(Родина Злакові; зайва рослина – паслін чорний)
Для групи №5

  • Фізаліс звичайний
  • Петунія гібридна
  • Тютюн крилатий
  • Проліска дволиста

(Родина Пасльонові; зайва рослина – проліска дволиста)

  1. Конкурс «Захист родини» (цей конкурс готувався як домашнє завдання)

Завдання

  1. Презентація родини.

Учні виготовили розкладнички по кожній родині, де висвітли такі питання:

а) загальні ознаки родини;

б) представники;

в) значення в природі і житті людини;

г) легенди і загадки про квіткові рослини;

  1. Конкурс «Ромашка»

Учням пропонується із загальної купи пелюсток ромашки вибрати ті, що відповідають певній родині класу Дводольні або Однодольні

4.Конкурс «Впізнай»

Кожен учень отримує по 2 рослини з гербарію і визначальну картку. Необхідно визначити назву рослини.

5.«Бліцтурнір»

Кожна група повинна швидко дати відповідь на запропоновані варіанти запитань.

  1. Дерево з Розоцвітих із плодами – яблучками (Горобина)
  2. Соковитий плід Розоцвітих (яблуко)
  3. Батьківщина картоплі (Південна Америка)
  4. Південне дерево, сушені плоди якого називають курагою (абрикос)
  5. Багаторічні рослини з цибулинами або кореневищами (Лілійні)
  6. Плід стручок або стручечок (Капустяні)
  7. Формула квітки Ч(5)П(5)Т(5)М(2) (Пасльонові)
  8. Набір висаджених на невеликій ділянці рослин, квітки яких у сонячні дні відкриваються та закриваються в певний час. (Квітковий годинник)

  1. «Знайди помилку»

Діаграма Вена «Порівняльна характеристика

класів Дводольні і Однодольні»

Виправити помилки і записати у зошит правильно

7.Конкурс «Мовчанка»

Учитель пропонує на аркушах паперу виконати тестові завдання.

  1. Покритонасіння запилюються:

а) вітром; б) комахами;

в) самозапиленням; г) усіма способами.

  1. До класу Дводольні належать рослини:

а) пшениця; б) горох;

в) кукурудза; г) жито.

  1. Вегетативними органами вищих рослин є:

а) пагін і листки; б) пагін і квітка;

в) корінь і пагін; г) стебло і листки.

  1. Плід стручок мають рослини родини:

а) Розові; б) Капустяні;

в) Пасльонові; г) Злакові.

  1. Вставний ріст у злаків забезпечує тканина:

а) основна; б) покривна;

в) стовпчаста; г) твірна.

  1. Плід сім’янку мають усі рослини родини:

а) Злакові; б) Айстрові;

в) Пасльонові; г) Лілійні.

  1. Ознаки дводольних рослин:

а) листки прості й складні; б) мичкувата коренева система;

в) сітчасте жилкування листків; г) зародок має дві сім’ядолі.

  1. Родині Розові характерні ознаки:

а) оцвітина проста; б) оцвітина подвійна;

в) тичинок багато; г) плід горішки.

  1. Переваги у розмноженні квіткових над голонасінними виявляються:

а) у перехресному запилення; б) появі плодів;

в) появі подвійного запилення; г) появі насіння.

  1. Основні ознаки, за якими рослини об’єднують в родини:

а) тип кореневої системи; б) тип плода;

в) будова квітки; г) тип жилкування листків.

  1. Спільними ознаками голонасінних і покритонасінних є:

а) розвиток із спори;

б) наявність квітки;

в) розвиток із насіння;

г) наявність поживних речовин у насінні.

  1. Переваги насінного розмноження над розмноженням спорами:

а) багатоклітинність насінини;

б) наявність зародка і поживних речовин;

в) міцні покриви насінини;

г) не залежить від води.

ІІІ. Підсумок уроку

  1. Аналіз епіграфа уроку.
  2. Учитель аналізує результати роботи і підводить підсумок.

IV. Домашнє завдання

Підготувати повідомлення про вчених- мікологів.

База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий