Скачати 51.59 Kb.
«Відділ Покритонасінні»
УРОК №8
Тема: Відділ Покритонасінні .
Нагорода будь-якої праці – в самій праці, в діяльності.
А.Герцен
Мета: узагальнити знання учнів отримані під час вивчення теми
«Покритонасінні», здійснити контроль знань з цієї теми,
удосконалювати вміння і навички роботи з гербарієм, картками для
визначення рослин; розвивати самостійність, відповідальність;
виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: таблиці з теми «Покритонасінні», гербарій.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Форма уроку: урок-змагання.
План-конспект уроку
І. Організаційний етап.
1. Повідомлення теми і мети уроку.
2. Нагадати учням правила гри.
3. Клас поділений на 6 творчих груп.
ІІ. Узагальнення й систематизація знань. (конкурси)
- Конкурс «Розминка».
Гра «Четвертий зайвий »
Робота в малих творчих групах.
Завдання
- Визначити, до якої родини належать перераховані рослини.
- Визначте зайву рослину.
- Поясніть, за якою ознакою ви її визначили.
Для групи № 1
- Деревій звичайний
- Черемха звичайна
- Суниці лісові
- Горобина звичайна
(Родина Розові; зайва рослина – деревій звичайний)
Для групи №2
- Кульбаба лікарська
- Осот польовий
- Горох посівний
- Волошка синя
(Родина Айстрові; зайва рослина — горох посівний)
Для групи №3
- Біла акація
- Конюшина лучна
- Рапс
- Боби
(Родина Бобові; зайва рослина — рапс)
Для групи №4
- Тимофіївка лучна
- Паслін чорний
- Овес посівний
- Вівсюг звичайнний
(Родина Злакові; зайва рослина – паслін чорний)
Для групи №5
- Фізаліс звичайний
- Петунія гібридна
- Тютюн крилатий
- Проліска дволиста
(Родина Пасльонові; зайва рослина – проліска дволиста)
- Конкурс «Захист родини» (цей конкурс готувався як домашнє завдання)
Завдання
- Презентація родини.
Учні виготовили розкладнички по кожній родині, де висвітли такі питання:
а) загальні ознаки родини;
б) представники;
в) значення в природі і житті людини;
г) легенди і загадки про квіткові рослини;
- Конкурс «Ромашка»
Учням пропонується із загальної купи пелюсток ромашки вибрати ті, що відповідають певній родині класу Дводольні або Однодольні
4.Конкурс «Впізнай»
Кожен учень отримує по 2 рослини з гербарію і визначальну картку. Необхідно визначити назву рослини.
5.«Бліцтурнір»
Кожна група повинна швидко дати відповідь на запропоновані варіанти запитань.
- Дерево з Розоцвітих із плодами – яблучками (Горобина)
- Соковитий плід Розоцвітих (яблуко)
- Батьківщина картоплі (Південна Америка)
- Південне дерево, сушені плоди якого називають курагою (абрикос)
- Багаторічні рослини з цибулинами або кореневищами (Лілійні)
- Плід стручок або стручечок (Капустяні)
- Формула квітки Ч(5)П(5)Т(5)М(2) (Пасльонові)
- Набір висаджених на невеликій ділянці рослин, квітки яких у сонячні дні відкриваються та закриваються в певний час. (Квітковий годинник)
- «Знайди помилку»
Діаграма Вена «Порівняльна характеристика
класів Дводольні і Однодольні»
Виправити помилки і записати у зошит правильно
7.Конкурс «Мовчанка»
Учитель пропонує на аркушах паперу виконати тестові завдання.
- Покритонасіння запилюються:
а) вітром; б) комахами;
в) самозапиленням; г) усіма способами.
- До класу Дводольні належать рослини:
а) пшениця; б) горох;
в) кукурудза; г) жито.
- Вегетативними органами вищих рослин є:
а) пагін і листки; б) пагін і квітка;
в) корінь і пагін; г) стебло і листки.
- Плід стручок мають рослини родини:
а) Розові; б) Капустяні;
в) Пасльонові; г) Злакові.
- Вставний ріст у злаків забезпечує тканина:
а) основна; б) покривна;
в) стовпчаста; г) твірна.
- Плід сім’янку мають усі рослини родини:
а) Злакові; б) Айстрові;
в) Пасльонові; г) Лілійні.
- Ознаки дводольних рослин:
а) листки прості й складні; б) мичкувата коренева система;
в) сітчасте жилкування листків; г) зародок має дві сім’ядолі.
- Родині Розові характерні ознаки:
а) оцвітина проста; б) оцвітина подвійна;
в) тичинок багато; г) плід горішки.
- Переваги у розмноженні квіткових над голонасінними виявляються:
а) у перехресному запилення; б) появі плодів;
в) появі подвійного запилення; г) появі насіння.
- Основні ознаки, за якими рослини об’єднують в родини:
а) тип кореневої системи; б) тип плода;
в) будова квітки; г) тип жилкування листків.
- Спільними ознаками голонасінних і покритонасінних є:
а) розвиток із спори;
б) наявність квітки;
в) розвиток із насіння;
г) наявність поживних речовин у насінні.
- Переваги насінного розмноження над розмноженням спорами:
а) багатоклітинність насінини;
б) наявність зародка і поживних речовин;
в) міцні покриви насінини;
г) не залежить від води.
ІІІ. Підсумок уроку
- Аналіз епіграфа уроку.
- Учитель аналізує результати роботи і підводить підсумок.
IV. Домашнє завдання
Підготувати повідомлення про вчених- мікологів.
База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция