В останні десятиліття світова наука зарахувала проблему здоров`я до кола глобальних проблем

Доров’я – одне з найвагоміших цінностей людини. Справа кожного – зберегти своє здоров’я; пропаганда здорового способу життя й виховання фізично, духовно й соціально здорової нації – задача загальнодержавна
В останні десятиліття світова наука зарахувала проблему здоров`я до кола глобальних проблем

Скачати 272.57 Kb.

Дата конвертації 19.04.2016 Розмір 272.57 Kb. В останні десятиліття світова наука зарахувала проблему здоров`я до кола глобальних проблем, які потребують невідкладного вирішення.

Здоров’я – одне з найвагоміших цінностей людини. Справа кожного – зберегти своє здоров’я; пропаганда здорового способу життя й виховання фізично, духовно й соціально здорової нації – задача загальнодержавна. Статистичні дані свідчать про важливість й актуальність впровадження здорового способу життя.

Україна значно випереджає країни Європи за кількістю курців. В Україні 12 млн. курців – це 40% населення працездатного віку, кожна третя-четверта жінка репродуктивного віку. 91 % дівчат та хлопців віком 15 – 16 років уже мають досвід вживання алкоголю, 63 % – досвід тютюнопаління, що свідчить про зниження вікового порогу курців та алкоголезалежних в порівнянні з попередніми роками.

В Україні лише близько 25% дітей займаються фізкультурою поза школою, в той час, коли переважна більшість віддає перевагу пасивному відпочинку біля телевізора чи комп’ютера, що переконливо доводить необхідність підвищення ефективності фізичного виховання, збільшення рухової активності, збереження й зміцнення здоров’я, формування здорового способу життя.

Науковий аналіз факторів впливу на здоров’я людини свідчить про те, що здоров’я людини найбільше – на 50 % — визначають фактори, пов’язані з її способом життя. Тобто вирішення проблеми здорового способу життя – це усвідомлення кожною людиною особистої відповідальності за власне здоров’я незалежно від її віку та статусу, й саме від способу життя залежить її майбутнє.

Протягом останнього десятиліття здоров’я українських школярів неухильно погіршується. На жаль, практично здорових учнів майже немає. Тому сьогодні питання збереження здоров’я школярів є надзвичайно актуальним. Адже «здоров’я – це ще не все, але все інше без нього – ніщо».

Доводиться констатувати, що молодші школярі не усвідомлюють гостроту проблеми власного турботливого ставлення до збереження свого здоров’я. Все більше виникає необхідність поінформування й виховання в підростаючого покоління традицій здорового способу життя. Саме здорова й самосвідома молодь має стати тією рушійною силою, яка покаже й доведе всій країні потребу й актуальність збереження здоров’я нації.

Для того, щоб українські діти були здоровими, необхідно змалечку залучати їх до здорового способу життя. Знаючи, які чинники впливають на здоров’я, що таке здоровий спосіб життя, учні зможуть свідомо обрати життєвий шлях, що веде до здоров’я.

Тема: Здоров’я – найдорожчий скарб. Традиції збереження здоров’я у сім’ї.

Мета: Допомогти усвідомити дітям, що здоров’я – це великий дар, не тільки для людини, а й для всього суспільства, а сім’я – осередок збереження та зміцнення здоров’я. Формувати уяву про здоров’я та здоровий спосіб життя, вміння піклуватися про всіх членів сім’ї. Вчити учнів самостійно здобувати знання, використовуючи прийоми дослідницької роботи. Розвивати вміння презентувати результати особистої та спільної діяльності. Виховувати бажання підтримувати традиції здорового способу життя в сім’ї.

Обладнання: ілюстрації із зображенням корисних і шкідливих звичок, конверт з написом «Шкідливі звички», сюжетні малюнки, Оселя здоров’я та «віконечка» для нього, епіграф уроку «Хочу бути здоровим!», плакат «10 шкідливих продуктів харчування», плакат «Здоровий спосіб життя», конверти із завданнями, «Кошик здоров’я», емблеми для членів груп, звітні папки груп «Пізнайко», «Чомучки» та «Берегиня».

Тип проекту: змішаний (інформаційний, дослідницький, творчий)

Основне питання: Як впливають «шкідливі звички» на здоров’я людини?

Ключове питання: Чому треба захищатися від «шкідливих звичок»?

Завдання проекту:

— довести шкідливість тютюнопаління;

— переконати у шкідливості вживання підлітками алкоголю;

— пояснити вбивчий вплив наркотиків на дитячий організм;

— переконати в необхідності здорового способу життя.

Учасники проекту: всі учні класу, класовод.

Міжпредметні зв’язки: проект пов’язаний з предметами: «Основи здоров’я»,

« Фізична культура», «Я і Україна. Громадянська освіта».

Очікувані результати: після уроку учні зможуть усвідомлювати згубну дію на дитячий організм тютюнопаління, алкоголю та наркотиків; оцінювати свої вчинки та приймати рішення; обґрунтовувати поняття «здоровий спосіб життя»; працювати з інтерактивними вправами; взаємодіяти у групах, парах; набувати навичок самооцінювання та взаємооцінювання.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Створення робочого настрою. 
Привітання. Діти (по черзі) 
Ліля • Доброго здоров’я, доброго вам дня! 
Саша • Хай вам тепле сонце світить у вікно щодня! 
Влад • Хай сміється мирне небо і дивує світ! 
Ангеліна• А Земля нехай дарує всім здоров’я цвіт! 
Усі — Бажаємо всім здоров’я на багато літ! 
Учитель — Бо здоров’я, любі діти, — в світі головне, 
А здоровий і веселий щастя не мине! 
Працювати починаємо, 
Всім гостям добра бажаємо! 
А девізом нашого уроку будуть слова: «Хочу бути здоровим!»

Слово вчителя – Шановні гості! Проблема збереження і зміцнення здоров’я школярів сьогодні надзвичайно актуальна. Учні нашого класу провели велику роботу, працюючи над проектом. Сьогодні у вас є нагода почути їх звіт. Я запрошую вас до співпраці: ви отримаєте бонусні картки, якими зможете в кінці уроку відзначити учня чи групу учнів за продуктивну працю.

Учитель — Сьогодні ми будемо обговорювати питання про здоровий спосіб життя, як зберегти здоров’я та з’ясуємо, які фактори руйнують наше здоров’я.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Учитель — Послухайте вислів: «Гроші втратив — нічого не втратив, час втратив — багато втратив, здоров’я втратив — усе втратив.» 
— Що ж найголовніше для людини? (Найголовніше для людини – здоров’я.

Без нього не в радість ні робота, ні дозвілля. Лише здорова людина може радіти життю.)

Учитель – Нагадаємо ознаки здорової людини.

(У здорової людини нічого не болить, вона має гарний настрій, бадьора та енергійна, у неї хороший апетит і міцний сон.)

Учитель – Які складові здоров’я ви знаєте?

(Фізичну, психічну, соціальну та духовну складову)

Учитель – Продовжіть речення:

Фізично здорова людина – це та людина, у якої фізичний стан і фізичний розвиток організму у нормі.

Соціально здорова людина поводиться так: вона ставиться до людей так, як би хотіла, щоб ставилися до неї.

Психічне здоров’я виявляється у бадьорому самопочутті, бажанні спілкуватися з людьми, прагненні до творчої діяльності. Про духовне здоров’я людини можна довідатися із її ставлення до оточуючих. Така людина прагне робити добро, вона відповідає за себе і своїх близьких, цінує здоров’я і життя.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

    Учитель — Уроки бувають різні. Мені б хотілось, щоб сьогодні ми з вами створили цікавий, змістовний творчий урок. Щоб наша співпраця була пізнавальною і корисною, ми всі маємо працювати активно, старанно, дружно, наполегливо.

ІV. Оголошення теми і мети уроку

 Проблемна ситуація

Учитель – Уявіть собі ситуацію, що ви заблукали. Перед вами – великий камінь. А на ньому – написи:

Ліворуч  підеш  —  багатство  знайдеш, а здоров’я втратиш.

Праворуч підеш — половину багатства знайдеш,

а половину здоров’я втратиш.

Прямо  підеш  —  багатства  не знайдеш, проте здоров’я збережеш.

  • Який ваш вибір? Обґрунтуйте свою думку.

Висновок.  Найкраще  піти  прямою  дорогою, оскільки здоров’я — головне багатство людини. І як ви сказали, здоров’я — це стан повного фізичного, психічного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад. Тож тема нашого уроку «Здоров’я – найдорожчий скарб». На сьогодні ми готували не просто урок, а урок-проект. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь :

— Чи можна надалі уникати захворювань?

— Що для цього потрібно робити ?

V. Презентація роботи груп

Учитель — Готуючись до  уроку, учні поділились на 3 групи: «Пізнайко», «Чомучки», «Берегиня». Кожна група мала свої завдання. А зараз ми почуємо звіт наших груп. Слухаючи інформацію товаришів, занотовуйте, діти, цікаву та корисну інформацію до «Картки набутих знань»

Слово надається 1 групі — «Пізнайко»

Саша — Група «Пізнайко» працювала над питаннями «Як зберегти здоров’я?» та « Що найбільше впливає на зміцнення і збереження здоров’я людини?»

Під час уроків ми засвоїли поняття — “режим дня”. Дотримуватися режиму дня – це значить:

    —   Спати не менше 9 годин на добу.

    —  Лягати спати і прокидатися в один і той самий час.   

  • Робити ранкову зарядку.
  • Дружити з гігієнічними процедурами.

     —  Регулярно та повноцінно харчуватися.

  • Виконувати свої щоденні обов’язки.

     —  Близько 2 год протягом дня перебувати на свіжому повітрі.

Яна  Ми провели опитування серед однокласників:

дотримуються режиму дня  — 6 учнів ,

не дотримуються режиму дня — 2 учні.

Ми з’ясували, як дотримання режиму  дня впливає на успішність учнів:

серед учнів, які дотримуються режиму дня  — 5 мають високий і достатній рівень знань, 1- середній рівень.

Серед учнів, які не дотримуються режиму дня —  1 має достатній рівень, 1 —  середній.

Артем — Також ми проаналізували, як дотримання режиму дня впливає на  здоров’я учнів:

з 6 учнів, що дотримуються режиму дня лише 1 учень хворіє більше 1 разу за семестр, а інші не хворіють.

З 2 учнів, що не дотримуються режиму дня, 1 учень хворіє більше 1 разу за семестр, а 1 не хворіє.

Саша   Наші висновки:

  • Щоб бути успішним!
  • Щоб бути здоровим!
  • Щоб встигати багато зробити!
  • Щоб завжди мати хороший настрій!

  Разом: Треба дотримуватися режиму дня!

Яна — «Ми живемо не для того щоб їсти, а їмо для того, щоб жити». Важливо їсти не тільки вдосталь, а й правильно. Наш організм повинен отримувати різноманітну їжу, насичену білками , жирами, вуглеводами, а також вітамінами і мінеральними речовинами.

Доцільно приймати їжу 5 разів на день, в певні години.

Корисно вживати продукти рослинного та тваринного походження і не зловжи-вати такими продуктами як чіпси, тістечка, кури гриль, тому що вони насичені барвниками та хімікатами. Ми з’ясували, що здорова їжа повинна стати нашим головним другом.
Не вживайте неякісні і шкідливі для організму продукти!

Список «чемпіонів» серед шкідливих продуктів харчування:

1.Чіпси

Жири та вуглеводи з синтетичними

ароматизаторами, від яких легко розтовстіти, — ось що таке чіпси та картопля — фрі.

2. Газовані солодкі напої

Вдумайся – це вода з барвниками і бульками. Навіть якщо розвести у воді гуашеву фарбу та підсолодити її, отримаємо розчин в 1000 разів корисніший, ніж кока-кола. Пам’ятай, коли ти п’єш солодку газовану воду – шлунок ненавидить тебе!

3. Фаст-фуд

Із плюсів у ньому – лише низька ціна та швидкість приготування.

4. Майонез

В майонезі та інших соусах практично відсутні натуральні продукти. В них багато ароматизаторів та жирів. Краще готувати домашній майонез.

5. Сіль і цукор

Їх називають білою смертю. Тому вживання цих продуктів варто обмежити. Цукор можна замінити медом.

6. Алкоголь

Регулярне вживання алкоголю перетворює людину на примітивну істоту.

7. Ковбаси, копченості

Соління та копчення м’яса – процеси, необхідні для того, щоб м’ясо зберігалось якнайдовше. Звісно, користі від такого продукту мало, та ароматизатори зроблять його апетитним.

8. Смажене

Процес смаження їжі знищує її корисні властивості. Краще споживати варені або запечені продукти.

9. Солодощі

Особливо шкідливий мармелад, жувальні цукерки, льодяники. Шкода від них ще більша, ніж від шматка торта. В них міститься велика кількість цукру, штучні барвники та ароматизатори. Коли дуже хочеться солодкого, краще з’їсти меду, сухофруктів, шматочок чорного шоколаду.

10. Білий хліб та булочні вироби

Такі вироби виготовляються із борошна, очищеного від корисної клітковини. Тому краще їсти чорний хліб.

Прийом «Кошик «Здорова їжа» (овочі, фрукти, молоко, сир, сметана, яйця, гречка, ячмінка, вівсянка, мед, ін.)

Учитель – Дієтологи радять нам корисні продукти харчування, які необхідно вживати щодня.

1. Яблука. Народна мудрість говорить: «Хто щодня одне яблуко з’їдає, той у лікаря не буває».  Речовини, які містяться в яблуках, мають протизапальну дію, гальмують розвиток ракових пухлин і допомагають роботі шлунку. А ще яблука — це джерело вітамінів і мікроелементів, що зміцнюють імунітет і поліпшують діяльність серцево-судинної системи.

2. Риба. Якщо ви дбаєте про здоров’я свого серця, їжте замість м’яса рибу. 30 грамів риби в день або 3 «рибних» страви на тиждень наполовину знижують ризик виникнення інфаркту.  Риба корисна і для головного мозку, для нервових клітин.

3. Часник. За народною прикметою, часник відлякує вампірів. Вчені до вампірів додають ще й віруси і бактерії, які також не витримують часникового аромату, обумовленого вмістом у цьому продукті фітонцидів та ефірних масел. Незамінний часник і при лікуванні застудних захворювань. Крім того, вживання його в їжу покращує роботу органів травлення, захищає від серцево-судинних захворювань.

4.  Морква. Цей з дитинства улюблений овоч перешкоджає розвитку ракових пухлин. Крім того бета-каротин, що міститься в моркві, покращує зір і стан шкіри.

5. Капуста. Містить майже весь набір вітамінів, солі калію, кальцію, фосфору, сірки, заліза, йоду. Клітковина капусти покращує моторику кишківника, сприяє виведенню з організму шлаків і холестерину.

6. Солодкий (болгарський) перець. Він містить багато вітаміну «С», що покращує імунітет людини, а також містить речовини, що зміцнюють кровоносні судини, покращують роботу серця.

7. Цибуля. Зменшує кількість холестерину в крові, знижує кров’яний тиск, містить фітонциди. Її запах корисно вдихати запах при наявності респіраторної інфекції, при болях в горлі, при застуді.

8. Вівсяна каша. Приносить величезну користь людям, які страждають захворюваннями серця і судин. Овес лікує стрес! Вівсянка містить велику кількість вітамінів групи В, необхідних людям з неврологічними захворю-ваннями. Міститься у вівсяній каші йод, що покращує розумовий розвиток.

9. Мед. Має цілющі властивосі. Кажуть, мед зміцнить слабке серце, в’ялий мозок та полікує живіт. Ложечка меду, вжита зранку, додасть енергії. Якщо меду з’їсти перед сном, сон буде спокійним.

10. Молочні продукти. Молоко не даремно відносять до корисних продуктів харчування. У ньому містяться жири, цінні білки і корисний цукор лактоза. Молоко також багате кальцієм, який необхідний для правильної роботи м’язів та функціонування нервової системи. 

Артем  Не менш важливим для зміцнення здоров’я є загартовування, заняття спортом та рухова активність. Фізичні вправи розвивають організм, зміцнюють м’язи, серце та інші органи, вимагають глибше дихати, покращується кровообіг, дають змогу залишатись стрункими та захищають від багатьох хвороб.

Тому ми пропонуємо розім’яти м’язи під час фізкультхвилинки.

Фізкультхвилинка

Добре те, що сонце світить.

Добре те, що вітер віє.

Добре те, що цей ось ліс

Разом з нами ріс і ріс.

Добре те, що в нашій річці

Синя, небрудна вода.

І мене матуся рідна

Після школи зустріча.

Добре гратися надворі.

Добре вчитися у школі.

Добре бігати в гайку,

Добре те, що я живу!

Саша  Наша група підготувала проектну папку, в якій зібрали цікавий матеріал з даного питання,  малюнки, фотографії.

Демонстрування папки і плаката «Здоровий спосіб життя»

Саша — І ми можемо зробити висновок:

 — Для збереження здоров’я треба вести здоровий спосіб життя.

Друга група «Чомучки» 

Діма — Перед нами поставили завдання з’ясувати, які чинники негативно впливають на життя і здоров’я людини? Що ми знаємо про шкідливі звички?

До цього уроку підготували проектну папку  на тему: «Що таке добре і що таке погано».

Ангеліна  Ми добирали матеріал про шкоду алкоголю, куріння та наркотиків. Була організована виставка малюнків: «Корисні і шкідливі звички», ми підготували приказки, прислів’я, легенди про корисні звички.

Олег  Щоб таке звичка? Коли людина виконує якісь дії постійно, підсвідомо у неї виникає бажання або необхідність робити їх знову і знову – це і є звичка. Звички бувають шкідливі і корисні. Найбільшу шкоду організму людини приносять такі звички: алкоголь, куріння, наркотики, токсикоманія.

Ангеліна  -Тютюн називають «чортове» зілля. Існує легенда про те, як утворились слова «табак» і «тютюн».

Летів якось чорт. Та кудись задивився

Й на вербу суху животом настромився.

Помер. Може, правда, а може брехня –

Посипалася з чорта того порохня.

Ішли мужики. Порохню знайшли:

Вони недалечко там поле орали.

Кишені діряві були, як на зло,

Тож, чортове зілля повсюди зійшло.

Понюхали – листя духмяним здалося.

Комусь до смаку воно дуже прийшлося.

«Ти ба!» — мовив хтось, і від цього «ти ба»

З’явилася назва у зілля – ТАБАК.

Багато з тих пір табаку розвелося.

Пізніше курити його повелося.

А хтось, кажуть, сплюнув і вигукнув: «Тю!»

З’явилась у зілля ще й назва «ТЮТЮН»

Олег  Негативний вплив шкідливих звичок викликає тяжкі хвороби: туберкульоз, СНІД,  виразку шлунка, біль у ногах, хвороби серця,  хвороби шкіри, отруєння,  неврози.

Діма Чому ж людина палить?

Результати досліджень свідчать про те, що багато курців набули цієї звички у підлітковому віці. Тиск збоку товаришів і бажання бути схожим на дорослих спонукає багатьох підлітків до паління. Цю  звичку важко перебороти, оскільки тютюновий дим містить нікотин, який спричиняє наркотичну залежність у людини, що палить.

Моделювання життєвої ситуації (рольова гра)

Старшокласник: — Малий, хочеш закурити?

Учень: — Ні, дякую, але я не палю.

Старшокласник: — Ти шо, пацан, це ж кльово! Ти ж не шпана якась, а вже в 4-му класі, пора починати.

Учень: — Вибач, та я обираю здоровий спосіб життя!

Учитель: — Пам’ятайте: якщо людина викурює в день лише 1 чи 2 цигарки, вона вже скорочує своє життя на 4-6 років. Нікотин — отрута, що повільно вбиває ваші таланти, красу, працездатність.

Ангеліна — Що ж спонукає до вживання першої чарки? Причин дуже багато. Це й звичка в сім’ї та серед навколишніх, це свято й горе, це знаменна дата чи невдача, традиція чи випадок. Молоді хлопці прикладаються до чарки для сміливості й впевненості в собі. Жахливо, коли дозволяють випити дитині. Алкоголь — це отрута, яка впливає на організм людини, зокрема, на нервову систему. Вживання алкоголю особливо негативно впливає на серце й судини, руйнує печінку, легені, нирки.

Народна мудрість каже:

Горілка без вогню розум спалить.

П’яний та дурний – рідні брати.

Хто багато п’є, той сам себе вб’є.

А ще кажуть: напився, як свиня.

Олег — Які ж фактори впливають на початок вживання наркотиків серед молоді?  Перш за все – мода. Молодь приваблює поширене помилкове судження, що вживання наркотиків — ознака сучасного способу життя.

До яких наслідків призводять наркотики?

Вже через 2-3 роки вживання наркотиків призведе до повного виснаження організму. Людина худне, її шкіра набуває жовтуватого відтінку, з’являється крихкість нігтів, починає випадати волосся, погано працюють всі органи та системи. Вона втрачає здатність навіть до найменших фізичних і психічних навантажень. Настає передчасне старіння та повний розпад особистості.

Демонстрування папки

Діма Висновки: — Пам’ятайте: здоров’я, справжня радість життя і щастя не сумісні з тютюном, наркотиками і спиртними напоями. Наш вибір -здоровий спосіб життя!

Довідкове бюро. Інформація шкільної медсестри
— Послухайте цікаві факти. 
— Тютюновий дим містить понад 1200 шкідливих речовин, найсильнішою з яких є нікотин. 
— У людини, яка закурила вперше , виникає гостре отруєння: 
слинотеча, нудота, збліднення, шум у вухах, ядуха, тремтіння  рук і ніг. 
— У тих, хто викурює 10 цигарок на день, вдвічі підвищується ризик померти від хвороб серця, раку легень.
— Одна крапля нікотину вбиває коня. 
— Алкоголь згубно впливає на здоров’я людини. Серед причин смертності — алкоголізм на третьому місці. 
— Наркоманія — важка хвороба, яка викликає серйозні зміни у здоров’ї, стає причиною інвалідності або смерті у молодому віці. Вік життя наркоманів у середньому на 20-25 років менший, ніж у нормальних людей. 
Отже, висновок: куріння, алкоголь і наркотики — шкідливі звички, яких треба позбуватися, бо вони наносять велику шкоду здоров’ю. 
Вчитель  А хто допоможе вам зміцнити своє здоров’я? (сім’я)

Слово надається 3 групі «Берегиня»

Ліля  Перед нами поставили питання:

  • Яку роль відіграє сім’я у збереженні та зміцненні здоров’я дитини?

Владик

Кожній людині

Слід пам’ятати:

Хто його батько,

Хто його мати.

Тільки в любові кріпне родина.

Тільки свободою кріпне країна.

Ліля  — Всесвітня організація охорони здоров’я каже: «Здоров’я починається в сім’ї. Здорові діти — здорова сім’я. А здорова сім’я — здорова держава».

А щоб краще вам зрозуміти цей вислів, то подивіться на цей гранат. Кожне зернятко в ньому — це сім’я, в якій живе дитина. Якщо декілька зерняток починає псуватися, чорніти, гнити, то згниє весь гранат. Так само якщо нездорові, неміцні сім’ї, то в цілому нездорова держава.

Владик — Яке дерево, такі його квіти, які батьки, такі й діти.

Нащо більший клад, коли у сім’ї лад.

Ліля Пропонуємо вам гру « Знайди вихід».

Розв’язування ситуативних задач.

— Маленький братик сумує, а ти   …

— У сестрички не виходить задача, а ти   …

— Тато миє машину, а ти   …

— Мама прийшла втомлена з роботи, а ти   …

— Бабуся себе погано почуває, а ти   …

— Дідусь ремонтує стільця, а ти …

Владик  Ми підготували проектну папку і дійшли висновку, що ким би ми не стали, прикладом для нас завжди будуть наші рідні. Адже саме в сім’ї можна знайти підтримку, любов і щастя.

Демонстрування папки

Пісня «Мама і тато»

 V. Закріплення вивченого матеріалу (рефлексія)

Учитель – Запрошую керівників груп отримати конверти із завданнями для своїх груп (кожен бере 1 конверт)

1група — завдання «Прес» (робота із прислів’ями )

Учитель — Ваше завдання: зібрати  відповідні   частинки  прислів’їв, обміркувати і пояснити їх зміст.

Бережи одежу знову, * * хто його втратив.

Як про здоров’я дбаєш, *   *а все інше наживемо. 

Вартість здоров’я знає лише той,* * а здоров’я змолоду. 

Було б здоров’я,* * так і маєш. 

2 група — вправа «Антивірус»

Учитель — Небезпечний вірус знищив голосні звуки у словах. Поновіть речення з важливою інформацією.

Зд.р.в’я н.б.г.то б.льше з.л.ж.ть від н.ших зв.чок і х.рч.вання, аніж в.д л.карськ.го мист.цтва. (Здоров’я набагато більше залежить від наших звичок і харчування, аніж від лікарського мистецтва.)

3група -вправа «Дешифрувальник»

Учитель – Ваше завдання розшифрувати повідомлення.

ровийЗдо жебрак сливішийща за рогохво короля.

(Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля.)

VІ. Підсумок уроку

1. Вправа «Оселя Здоров’я»

Вчитель  На дошці прикріплено Оселю Здоров’я. Та вона якась невесела, наче в ній ніхто не живе. Допоможіть мені, діти, засвітити віконечка.

  • Людина, яка займається …, має міцні м’язи та рідше хворіє. (спортом)
  • Відпочинок повинен бути …(активним)
  • Пристосування організму до перепадів температури – це …(загартовування)
  • Звички повинні бути не шкідливі, а…(корисні)
  • Догляд за тілом, охайність -…(особиста гігієна)
  • Щоб бути здоровим і організованим, треба дотримуватись…(режиму дня)
  • Кожного ранку необхідно виконувати …(ранкову зарядку)
  • Гарного настрою, бадьорості додадуть …(ігри на свіжому повітрі)
  • (…Правильне) харчування забезпечить довге життя.

А ще позитивне ставлення до життя: гарний настрій, добрі справи, доброзичливість зміцнять здоров’я.

Вчитель – Поряд з Оселею Здоров’я ви бачите притулок для шкідливих звичок. Так і в житті буває: зло поряд з добром блукає, людей спокушає. Та на розумних освідчених людей його сила не діє. Сподіваюсь, після нашого проекту ви станете захищеними від впливу шкідливих звичок.

2. Вправа «Знищимо шкідливі звички» (розрізаємо конверт зі шкідливими звичками: тютюнопаління, вживання алкоголю, наркоманія,токсикоманія, «зависання» перед комп’ютером, залежність від телевізора, обгризання нігтів, колупання в носі, зловживання солодощами, переїдання, лінощі)

Вчитель – Право знищити конверт зі шкідливими звичками отримає та група, учасники якої були найуважнішими на уроці.

  1. Скільки часу повинні проводити на свіжому повітрі діти вашого віку?
  2. Скільки годин відводиться на сон?
  3. Скільки разів на день бажано їсти?
  4. Який продукт харчування «чемпіон» серед шкідливих продуктів?
  5. На скільки років скорочується життя курця, який випалює 1-2 цигарки в день?
  6. На скільки років скорочує життя пристрасть до наркотиків?

3. Вправа «Криголам»
З – загартовуватися 
Д – дотримуватися режиму дня 
О – охайним бути 
Р – рухатися (багато) 
О – овочі і фрукти вживати, правильно їсти 
В – відпочивати активно. 
Отже, Я здоровий! 
4. Оцінювання роботи учнів керівниками груп. Використання гостями бонусних карток.

5. Ознайомлення з домашнім завданням: написати замітку до шкільної газети про проект «Здоров’я – найдорожчий скарб»; вести здоровий спосіб життя.

Вчитель Здорові діти – нація здорова,
Багата Україна і чудова.
Тож, діти, здоровими ростіть, 
В майбутнє сильними ідіть.

Пісня «Ми вам бажаємо добра»

Використана література

1. Подласый И.П. Педагогика. – М.: ВЛАДОС 1999. — “Нестандартні уроки” — с. 530

2. Пометун О. І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посібн. / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко; За ред. О. І. Пометун. — К.: В.С.К., 2003. — 192 с: іл.

3. Пометун О. Інтерактивні технології навчання /О. Пометун, Л.Пироженко // Освіт, дайджест: Акцент-панорама. — 2003. — № 2. —С. 78-87.Бібліогр.: 18 назв; Відкритий урок: розробки, технології, досвід. — 2003. — № 3/4. — С. 19-28.

4. Красовицький М., Бєлкіна О. Сучасні уроки (інноваційні технології: тренінги, інтерактивні форми навчання, критичне мислення) // Завуч. – 2002. — №35. – С.6.

5. «Здорові діти – майбутнє країни» [Текст]: [методичні розробки] // Початкове навчання та виховання. – 2009. – № 31 (листопад). – (Спецвипуск).

6. Шарко В.Д. Сучасний урок: технологічний аспект / Посібник для вчителів і студентів. – К.: СПД Богданова А.М., 2007. – 220 с.

7. Телячук В. П., Лесіна О. В. Інноваційні технології в початковій школі. – Х.: Видавнича група «Основа» ПП «Тріада +», 2007.

8. Ящук С. Розвиток творчого потенціалу учнів у процесі проектно – технологічної діяльності // Рідна школа. – 2004. — №4. – С.9-11.

База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий