Урок 16. Однорічні та багаторічні рослини

Опис учнями за малюнком особливостей рослин своєї місцевості восени
Урок 16. Однорічні та багаторічні рослини

Скачати 152.28 Kb.

Дата конвертації 14.04.2016 Розмір 152.28 Kb. Урок 16. Однорічні та багаторічні рослини.
Ключові компетентності:

вміння вчитися:

навчально-організаційні:

— своєчасно готується до уроку;

— співпрацює в групі;

загальномовленнєві:

— зосереджено слухає вчителя і товаришів;

— говорить не поспішаючи, чітко, вільно в процесі діалогічного і монологічного мовлення;

загальнопізнавальні:

— встановлює тотожність, схожість і відмінність між кількома об’єктами живої природи ;

інформаційно-комунікативна:

  • знаходить у повідомленні інформацію: конкретні відомості;
  • створює висловлювання з опорою на власний досвід та почуту інформацію;

загальнокультурна:

— діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;

громадянська:

— прагне охороняти природу рідного краю;

здоров’язбережувальна:

  • дотримується санітарно-гігієнічних норм під час уроку.

Предметні компетентності

(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):

Початковий рівень:

  • називає рослини своєї місцевості;
  • пригадує вивчене про дерева, кущі й трав’янисті рослини.

Середній рівень:

  • розпізнає однорічні й багаторічні рослини своєї місцевості;
  • наводить приклади однорічних і багаторічних рослин своєї місцевості.

Достатній рівень:

— знаходить необхідну інформацію (за завданням вчителя)

про однорічні й багаторічні рослини, обговорює знайдену інформацію;

— виконує відповідні тестові завдання з метою перевірки вивченого;

— відтворює в інших видах діяльності природознавчі знання (розгадує кросворди про однорічні й багаторічні рослини)

Високий рівень:

— складає казку про життя рослин восени і презентує творче завдання;

— описує усно за малюнком особливості рослин своєї місцевості восени;

— встановлює відповідність між назвами груп рослин і способом їхнього зимування ;

— висловлює оцінні судження про власну роботу та роботу, виконану однокласниками

План уроку

  1. Відгадування ребуса з метою визначення теми уроку .

(Додаток 1).

  1. Опис учнями за малюнком особливостей рослин своєї місцевості восени (усно). (Додаток 2).
  2. Пригадування вивченого про дерева, кущі й трав’янисті рослини. (Додаток 3).
  3. Самостійне читання учнями статті про однорічні й багаторічні рослини Знаходження необхідної інформації (за завданням вчителя) про тривалість життя рослин. Обговорення здобутої інформації. Робота в групах . (Додаток 4).
  4. Презентація учнями отриманої інформації .

  1. Виконання завдання з метою перевірки змісту прочитаного. (Додаток 5)

  1. Встановлення відповідності між назвами рослин і назвами груп рослин за тривалістю життя .(Додаток 4)
  2. Розпізнавання однорічних і багаторічних рослин своєї місцевості. (Додаток 6).
  3. Наведення учнями прикладів однорічних і багаторічних рослин своєї місцевості.
  4. Виконання тестового завдання з метою перевірки вивченого. (Додаток 8).
  5. Розгадування кросвордів про однорічні й багаторічні рослини. (Додаток 9).
  6. Складання казки про життя рослин восени. (Додаток 10).
  7. Презентування виконаного творчого завдання.
  8. Висловлення оцінних суджень про власну роботу та роботу, виконану однокласниками .
  9. Підведення підсумків уроку.

Додаток 1.
Розгадайте ребус і скажіть, про що ми сьогодні будемо говорити на уроці.

 3  = И

http://rebus1.com/

(Рослина).

Додаток 2.
Опишіть за малюнком і з допомогою поданих у довідці речень особливості рослин восени (усно).

Довідка

Восени рослини змінюють зелене забарвлення на _______,_______ . Після перших морозів листя_________ . Тільки красуні сосни та ще ялини, як і раніше, стоять у ________ вбранні Більшість трав _______. Зеленіють суниці, копитняк, які не бояться _______ .

Додаток 3.

Пригадайте, чим відрізняються зображені на малюнках рослини за будовою, і продовжте речення.

Дуб — _________ , бо в нього є одне головне дерев’янисте стебло – стовбур.

Калина — _________, бо в неї декілька тонких дерев’янистих стебел.

Мак — _________________ рослина, бо в нього м’яке соковите стебло.
Додаток 4.
1 група
Прочитайте текст.
Дуб – дерево. Про дуба згадують, коли потрібно сказати про щось міцне, довговічне, могутнє. Росте дерево дуже повільно. Стовбур не дуже стрункий, але він широкий , кремезний і дуже міцний, шорохуватий, з глибокими борознами. Крона розлога, гілки вкриті зеленим твердим вощаним листям. Восени на дереві з’являються жолуді – плоди дуба. Ліси, в яких переважають дуби, називають дібровами. Дуби можуть жити до тисячі років. В Україні, в селі Верхня Хортиця на Дніпрі росте 800-літній дуб, під яким запорізькі козаки писали листа турецькому султанові.

Дуб – багаторічна рослина, бо всі дерева – багаторічні.

Знайдіть у тексті інформацію про тривалість життя дерев. Обговоріть здобуту інформацію.

Допишіть речення.
За тривалістю життя усі дерева -____________ .
2 група
Прочитайте текст.
Калина – кущ. Вона не така висока і струнка як, наприклад, берізка. Бо у неї багато тонких стовбурців. Любить рости на узліссях, на берегах лісових річок. Прозоро-червоні ягоди калини достигають пізно восени. Вони кисло-солодкі, дуже приємні на смак. А яка гарна калина навесні, коли гілля її вбирається ніжно-зеленим листям та заквітчується білосніжним цвітом! Плодоносить калина щороку і дуже рясно. Живуть кущі рослини до 30 років.

Вона багаторічна рослина, бо кущі за тривалістю життя – багаторічні.

Знайдіть в тексті інформацію про тривалість життя кущів. Обговоріть здобуту інформацію.

Допишіть речення.
За тривалістю життя усі кущі -____________ .
3 група
Прочитайте текст.
Мак — трав’яниста рослина. Людина почала його розводити заради їстівного насіння. Його треба висівати щороку. Якщо мак дикорослий, то він висівається сам. Восени, коли дозріває насіння, рослина відмирає. Насінини зимують у ґрунті, а навесні проростають новими рослинами. Мак — однорічна рослина.

Однорічних рослин серед дикорослих небагато, значна частина з них – бур’яни.

Лісова суниця — трав’яниста рослина. Вона росте на сонячних галявинах. У травні суниця цвіте. Ніжна квітка суниці складається з п’яти пелюсток. У червні починають достигати її перші плоди , які нагадують маленькі червоні вогники. Суниця на одному місці може рости кілька років. Її надземна частина на зиму відмирає. Проте під землею у теплому ґрунті перезимовує коріння. Суниця – багаторічна рослина.

Серед рослин переважають багаторічні. У цих рослин зимують у ґрунті кореневища, як у суниці, бульби, цибулини.

Знайдіть в тексті інформацію про тривалість життя трав’янистих рослин. Обговоріть здобуту інформацію.

Допишіть речення.

За тривалістю життя трав’янисті рослини бувають _____________ і__________ .
Додаток 5.
Встановіть відповідність між назвами груп рослин та їх описом за тривалістю життя.
А Багаторічні рослини 1. Навесні ці рослини проростають із

насіння. Спочатку виростає корінь, стебло і

листки. На початку літа вони цвітуть

і з квітів утворюються плоди з насінням.

Восени ці рослини відмирають.
Б Однорічні рослини 2. У багатьох з них є цибулини, бульби,

кореневища. З них щорічно виростають

нові рослини. Вони цвітуть, плодоносять і

відмирають. А цибулини,бульби, кореневища

зимують у ґрунті. Цих рослин у природі багато.

А

Б

Додаток 6.
До якої з груп за тривалістю життя відносяться названі рослини? Впишіть їх назви у відповідні рядки таблиці 1. .
Соняшник, квасоля, горох, огірки, гречка, пшениця, шипшина, липа, цибуля, часник, тюльпан, нарцис, гладіолус, кропива, кульбаба, суниця

Таблиця 1

Однорічні рослини Багаторічні рослини

Додаток 7.
Назвіть , які з зображених рослин є однорічними, а які багаторічними. Наведіть власні приклади однорічних і багаторічних рослин.

Додаток 8.
Вилучіть із запропонованих тверджень одне НЕправильне..
А За тривалістю життя усі рослини поділяються на багаторічні і однорічні.

Б Усі дерева та кущі – багаторічні.

В Серед трав’янистих рослин є однорічні і багаторічні.

Г У однорічних рослин є цибулини, бульби, кореневища.

Ґ Багаторічних рослин у природі більше.

Додаток 9.

Кросворд «Однорічні та багаторічні рослини».

5

3

А 6 7 8

2 П

П Г Ч 9 1 Р

4

О С

Г

О Д Н О Р І Ч Н І

1 2 3 4 5 6

7 8 9

2

4

К Т

8

11

Б П 1

Ц

6 7

3

5 К К

9 10

Б А Г А Т О Р І Ч Н І

1 2 3 4 5

6 7 8 9 10 11

Додаток 10.

Складіть казку про життя рослин восени на городі.

База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий