Творчий проект класного керівника

У нього незвичайна місія в житті: не тільки керувати, направляти, але й виховувати. Його призначення простежити за становленням особистості дитини, що входить у сучасний світ, виховати людину, здатну гідно зайняти своє місце в житті
Творчий проект класного керівника

Скачати 180.14 Kb.

Дата конвертації 21.04.2016 Розмір 180.14 Kb.

Творчий проект класного керівника:

Розробка КТС

«Презентація 5 класу «100 днів в школі»»

Підготувала :

вчитель з інформатики

класний керівник 5 класу

Дрогобицької ЗОШ І-ІІІст. №4

Удич І.В.

2015р.

Анотація

Я вважаю, що класний керівник — найнеобхідніша людина для дитини в сучасній школі. У нього незвичайна місія в житті: не тільки керувати, направляти, але й виховувати. Його призначення — простежити за становленням особистості дитини, що входить у сучасний світ, виховати людину, здатну гідно зайняти своє місце в житті.

Як класний керівник, упевнена, що необхідний широкий підхід до особистості дитини.

З чого почати? Цим переймається кожен класний керівник, коли приходить у новий клас. Даний матеріал складений вчителем інформатики та класним керівником 5 класу Удич І.В. для згуртування учнівського колективу, розвивання інтелектуальних, творчих здібностей учнів, формуванню учнівської особистості.

Згуртований учнівський колектив створюється насамперед у процесі і завдяки різноманітній спільній діяльності. Якщо в класі немає діяльності, там не можуть виникнути колективістські відносини. Спільне ж подолання труднощів, боротьба за досягнення спільної мети активно сприяє об’єднанню і згуртуванню учнів у дружній колектив, у якому виникають спільні інтереси, створюється загальний стиль поведінки й уміння правильно будувати взаємовідносини, виробляються загальні моральні позиції.

Також надається пояснення методики – колективна творча справа, як спосіб організації яскравої, збагаченої працею, творчістю життя шкільного колективу. Надається методична розробка заходу розважального характеру на тему : «Презентація 5 класу». Її може бути використовувати класними керівниками 5 класів.

Мета : Колективно-творча справа — як засіб формування особистості

через учнівський колектив

Завдання: створення виховуючого середовища в класному колективі, яке сприяє розвитку особистості учня, його громадянської, соціальної активності та життєтворчості;

сприяння збагачень колективу і особистості соціальним цінним досвідом, удосконаленню кращих людських здібностей, потреб, відносин;

Школа — це життєвий простір дитини; тут вона не просто готується до життя, а живе. Тому виховна робота планується так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника життя. Важливу роль у цьому відіграє позакласна робота.

Її мета полягає у задоволенні інтересів і запитів дітей, розвитку їх творчого потенціалу, нахилів і здібностей у різних сферах діяльності та спілкування. Домінуюча роль в її організації належить класному керівнику, який є передусім організатором позакласних виховних заходів (організованої діяльності колективу, спрямованої на досягнення певної виховної мети).

Перехід учнів з початкової школи в середню — важливий момент у їхньому житті. Для учнів 5-го класу багато що стає новим і непізнаним: нові вчителі, нові предмети, форми навчання, а іноді і однокласники. І чим швидше класний керівник і учні знайдуть ті спільні шляхи, тим швидше пройде адаптація в учнів 5-го класу. А це є уміння класного керівника згуртувати учнів у дружній колектив.

Є різноманітні форми і види позакласної виховної роботи, які сприяють згуртовуванні учнів у дружній клас, надають можливість кожному учневі відкрити і показати себе.

Чільне місце в системі позакласної виховної роботи посідають колективні творчі справи (КТС). Головним їх організатором є класний керівник.

Використовуючи методику КТС в роботі із класним колективом ставлю перед собою мету: виховати суспільно-активну творчу особистість, яка здатна само реалізуватися, на вдосконалення кращих людських цінностей, потреб і відносин.

Вважаю, що КТС є не просто виховним заходом, а справою, корисною, це творче, тобто самостійне створення чогось нового, незвичайного, в ній беруть участь усі вихованці, кожний член колективу. 

Неодноразово спостерігала, що така діяльність приносить радість і користь колективу. Цей процес дає можливість, керуючи почуватися, з одного боку, новатором, конструктором манери поведінки дитини, а з іншого боку – відчувати себе в колі нових проблем, які ставить перед нами дитячий колектив.

Тому, КТС є:

—         колективною – її плануємо, готуємо, реалізуємо, оцінюємо разом;  

—         творчою – обираємо різні варіанти, виявляємо нові можливості, здібності учнів.

В кожній КТС вирішується цілий ряд педагогічних завдань:

  • розвиток колективістських, демократичних основ життя;
  • розвиток самостійності та ініціативи дітей;
  • самоуправління;
  • удосконалення кращих людських здібності, потреб і відносин.

Структура кожної КТС визначається етапами колективної творчості.

І етап – попередня робота колективу. На цьому етапі класний керівник визначає конкретні виховні завдання КТС; виникає бесіда, на якій вчитель розповідає вихованцям, які КТС можна провести. Керівник не диктує, не нав’язує свою думку, а розмірковує разом з учнями.

ІІ етап – колективне планування. Воно починається з роботи в мікрогрупах – тимчасових об’єднаннях. Головна роль належить дітям, бо кожен може висловити думку про питання, які вирішуються. Потім збирається весь колектив і слухає представника кожної мікрогрупи.

ІІІ етап — організація (підготовка) виховного заходу

На цьому етапі відбувається уточнення, конкретизація плану підготовки й проведення колективної справи, організація безпосереднього виконання цього плану, заохочення ініціативи кожного учасника.

ІV етап – проведення КТС. Це результат роботи.

V етап – колективне підбиття підсумків КТС: що вдалося й чому? що не вдалося здійснити й чому? що пропонуємо на майбутнє?

VІ етап – етап на якому вчитель і учні висловлюють багато пропозицій, діляться враженнями. Щоб школярі були послідовними й самостійними треба докласти максимум зусиль для того, щоб колективно взятися за реалізацію тих пропозицій, які були оголошені. 

У виховному процесі вчителю доводиться бути свідком нових проявів у дітей: рис характеру, темпераменту, вмінь, інтересів. Діти емоційні, енергійні, їм подобаються справи (бо ж самі обирали їх), в яких вони можуть проявити свої знання, вміння, самостійність. Відчувають себе особистістю, вчаться керувати, допомагати, жити активним життям, самореалізовувати себе.

Під час виховного процесу в дітей зростає особистий досвід подолання труднощів, і вони успішно адаптуються до будь-якої новизни в школі.

За допомогою КТС мною було організовано презентація 5 класу, в організації якої були задіяні всі учні класу. Робота щодо проведення КТС розпочинається заздалегідь. Члени сформованих команд отримують завдання, яке треба виконати.

У підготовчий період багато часу відводиться на роботу з обдарованими дітьми, на розвиток творчих здібностей учнів. Щоб створити святкову атмосферу, відчуття вагомості КТС, рада свята під керівництвом прикрашає святково зал, власноруч малюють стінгазети. 

Керівники  гуртків  декоративно-ужиткового   мистецтва   готують виставку доробок, які учні виготовили власноруч.

Також застосовую комп’ютерні технології. За допомогою учнів був створений гумористичний відеофільм «Один день з життя класу» про учнів класу і їхнє шкільне життя. Для цього також попередньо має бути складений сценарій. По цьому сценарію знімаються сценки з учнями класу, а потім за допомогою комп’ютерної програми Pinacle Ctudio монтується фільм. Кожен учень мав відведену свою роль. Учням, зазвичай, дуже подобається створювати фільм про клас, особливо якщо він побудований в жартівливій формі. Також створюється комп’ютерна презентація «Мій клас» за допомогою програми Microsoft Power Point, про учнів та класного керівника де використовуються фотографії з життя класу за останні три місяці навчанні в школі.

На святі «Презентація 5 класу» учні, які відвідують гуртки співу, танців, музики, спорту також мають можливість показати свою майстерність. Тому КТС «Презентація 5 класу», створена з такою метою, щоб згуртувати учнівський колектив, показати кожного учня як особистість, а також представити учнів вчителям-предметникам з іншої сторони (не такої, як учень на уроці). Також мною було створено дерево бажань, на яке учні прикріпляли свої метелики, на яких вони зазделегіть записали свої мрії. З цього дерева зроблена в класі картина.

Мій досвід використання КТС дозволяє створити систему роботи класного керівника. Саме колективна творча діяльність утверджує можливості дитини, її самоцінність у загальній справі, сприяє самостійному моральному вибору, виховує соціально-активну особистість, здатну реалізувати творчі здібності в майбутньому, дорослому житті.

На мою думку, класні традиції – це те, що об’єднує колектив.

Усі творчі справи готуємо , проводимо та аналізуємо колективно.

У сучасних умовах, на мій погляд, необхідно дійти до кожного учня, створити кожному умови для розвитку індивідуальних здібностей, сформувати в дитини потребу до самовираження. Кожна людина хоче бути значною, соціально самостверджуватися, тому основним виховним завданням — вважаю реалізацію особистісно-орієнтованого підходу до виховання. Я твердо вірю в силу виховання, яка складається з дуже простих компонентів: любові до дітей, доброти, слова вчителя, сили особистого прикладу, справедливості — основи довіри, здатності прощати дитину.

Вчитель — учень — єдина духовна спільнота, а життєвий шлях дитини — шлях радості. Головне в моїй роботі — виховання учня як особистості.

 КТС «Презентація 5 класу» нікого не залишить осторонь з учнів, нікого не втратить, а все міцніше гуртуватиме дітей, вчитиме самостійної активної творчості та взаємодопомоги. 

Сценарій презентації 5 класу в загальношкільному виховному заході

«100 днів в школі»

Вид :  Інсценізація

Тема: Презентація колективу 5 класу

Мета:  Розвиток позитивних уявлень про школу, цілі шкільного життя, колектив

Підготовка класного керівника та учнів

Складання сценарію презентації     

Розподіл ролей  між учнями

Зйомка фільму про клас «Ірина Володимирівна і 28 бешкетників»

Створення презентації «Мій клас»

Допомога класного керівника в організації творчої діяльності учнів

Контроль за підготовкою заходу

Зміст:  інсценізація  складається з кількох епізодів, що охоплюють різні види    діяльності учнів.

Обладнання:  ноутбук, проектор, колонки, творчі роботи учнів.

Учні класу виходять на авансцену, стають в ряд. Учні класу хором вітаються з залом.

Вчитель: Добрий день, шановні шкільна родино! Сьогодні ми зібралися на свято, щоб познайомитися з шкільною родиною 5-А класу і переглянути презентацію класу. Швидко плине час, і ось минуло вже майже 3 місяці, як у нашій великій шкільній родині з’явився шумний, невгамовний клас непосидючих бешкетників і веселих щебетух, фантазерів і мрійників, одним словом – звичайних п’ятикласників. Отже, зустрічайте винуватців нашого свята.

Під музику виходять п’ятикласники.

5-А прийшов на свято

Щоб про все вам розказати.

Цілий день ми працювати

Презентацію складали.
Ми зібралися на свято.

Свято кожного із нас.

Вас запрошує гостинно

Наш веселий дружній клас.

Ми невпинно працювали

Фільм про себе ми складали

Тільки тут один лиш раз

Фільм про 5-а – наш клас

(Йде перегляд відеофільму «28бешкетників». )додаток1.
5-А – найкращий клас

Він у школі просто ас.

Хочуть учні працювати

Знання нові здобувати.

Наша вчителька найперша

Не впізнає тепер нас

Ми тепер не просто діти

Ми тепер аж п’ятий клас.

Любим школу ми рідненьку

І вчимося залюбки.

Станем класом найдружнішим

Хай нам заздрять малюки.

Все, що вміємо — покажем!

Щоб побачили ви нас.

Тож запрошуєм на свято

Свято кожного із нас.

Наш девіз – життя прекрасне

Радість у душі не згасне

Тільки з школою дружи

Всі предмети добре вчи.

Ми дуже любим працювати

Ми готувалися до свята

Це не демонстрація

Це наша презентація.

Любим ми відпочивати

Також любим працювати

Треба вправно все робити

Із наукою дружити.

В класі нашому усі

Люблять дуже всі пісні.

Тож послухайти ви нас —

Переспівка ця — для вас.

(Пісня-переспівка на мотив «Українська коломийка»)

Тільки розпочавсь урок,

Галя шле записку:

«Я смачненький пиріжок

Міняю на іриску ».
Наші хлопці-горобці

Всі відважні молодці,

Нас в образу не дадуть.

Якщо треба то й наб’ють.

В книгу Гінеса з рекордом
Не потрапила ще я,
Хоч і можу на уроці
З’їсти сто цукерок я!
Подзвонив дзвінок з уроків

І я сходами промчав,

Вниз дивлюсь – а там директор

Мною збитий вже лежав.

Математика пройшла

Я отримав двійку

Ах, учитель дорогий,
Постав хоча би трійку!
Мій щоденник, вірний друг,
Для мене старався.
Як не вивчив я урок,
Він вдома залишався.
Всі на музиці співали,
А Олег встидався
Але потім на перерві
Рот не закривався.
Поспішали ми з їдальні

Запізнилися на урок.
Поки кабінет шукали
Продзвенів уже дзвінок.
Знаю я Наполеона,
Він Америку відкрив!
Та історію вивчати.

Вже не вистачило сил.
Мову рідную свою

Стананно вивчаєм

Дуже рідко по потребі

Суржики вставляєм.

Іноземні ми вивчаєм

Дуже досконало

І англійські, і німецьку

Ще добавте нам турецьку.
Як могли ми проспівали

Чи добре, чи весело.

А тепер ми вас попросим,

Щоб ви нам поплескали.

(Оплески в залі)
Нездібних в нас немає

На кого тут не глянь —

Себе розкриє кожен,

Покаже свій талант.

Усі в нас особливі

До нас – ласкаво просимо.

Про кожного із учнів

Зараз оголосимо.

Я дівчинка Христина

Для мене школа то моя родина.

Розповім в святковий час

Про свій дружній 5 клас.

Є у нас художники

Вміють малювати,

В усіх конкурсах малюнків

Будуть участь брати.

І сьогодні також

Вони малювали.

Оцю виставку малюнків

Для вас виставляли.

Староста у нас Назар

А заступник – це Христина,

Старостат не пропускають

Класному керівнику допомагають.

В класі є у нас актори

Співаки і професори.

Є спортсмени й танцюристи

Навіть ілюзіоністи.

А Валерія у нас — музику вивчає

На концертах різних вона виступає.

Із фортепіано, пісня дзвінко ллється

Хай у кожного із вас – сердечко заб’ється.

(Виконання музичного твору на фортепіано)

Чи задачу, а чи приклад треба розв’язати

Вам потрібно до Оленки нашої звертатись

Миттю множить, миттю ділить, в голові рішає

А від цього математик до неба злітає.
Щоб себе самому вправно захистити

Треба на уроки по боксу ходити.

Сашко наш давненько прийоми вивчає

На змаганнях з боксу часто виступає.

(Під музику виступає і показує прийоми з боксу)
Є у класі і Мар’ян

Науки вивчає

А у вільний час

На цимбалах грає

(Гра учня на цимбалах)
Хлопці в класі всі спортсмени

Навіть з шахів – рекордсмени.

А Назар з Романом голи забивають

По міні футболу вони виступають.

Є у нас і чемпіони

З танців мають медалі і дипломи.

Це Назар і Андрій вальси полюбляють

І дівчата з ними у танці кружляють.

(Виступ учнів з танком «Віденський Вальс»)
У нас дівчата-господині

Завжди усі привітні й милі.

Романтичні й загадкові.

Допомогти завжди готові.

Нас цікавить все на світі

Телевізори, графіті.

І уроки всі зробити

І в контактах посидіти.

А Тарас у нас спортсмен

Він є справжній супермен

Акробатикою займається

І завжди посміхається.

(Виступ учня з акробатичним номером).
Школа! Школа!

Це будні і свята.

Це уроки цікаві й весь світ

Рідна школа – це друзів багато,

Це дитинства і юності цвіт.
Любий класний керівник

Завжди помагає

Усі проблеми наші

Умить подолає.

До наук ми не байдужі

Вчителі нас люблять дуже

Ставлять купу нам оцінок

І дванадцяток і двійок.

Вчителям ми хочемо бажати

Щоб із добрим серцем нас навчати,

Будьте ви привітні й милі

Ми від цього будемо щасливі.

Ми пам’ятаєм той дзвінок веселий

Що продзвенів нам перший раз.

Коли прийшли ми з квітами до школи

У свій найкращий перший клас.

Ми першу вчительку вітаєм

Здоров’я щиро Вам бажаєм.

Ми Вас ніколи незабудем

І вдячні завжди ми Вам будем!

Батькам спасибі скажем нині

В подяку від доньки і сина

За вашу ласку і турботу

Та невтомну роботу.

(Пісня Н.Май «А я бажаю вам добра» Під час пісні демонструється комп’ютерна презентація класу.) Вчитель виходить з картиною-деревом, де учні мають прикріплювати метелики зі своїми мріями:

Це наше класне «Дерево мрій» на якому я пропоную причепити свої метелики мрії. Це деревце ще молоденьке, але думаю , ми будемо зростати і дерево буде зростати, і з часом воно переросте у велике могутнє дерево і всі ваші мрії, які ви почепили на нього обов’язково збудуться. (Під музику «Хай в вас і в нас все буде гаразд» учні прикріплюють метеликів зі своїми побажаннями.)

Використана література

  1. І.П.Іванов.Енциклопедія колективних творчих справ.- М. : Педагогіка, 1989.- 208с.
  2. Іванов І. П. Енциклопедія колективних творчих справ. – М.: Педагогіка, 1989.– 207 с.
  3. Іванов І. Л. Педагогіка колективних творчих справ,– К.: Освіта, 1992.– 95 с.
  4. Карпенчук Г.С. Теорія і методика виховання. – К.: Вища школа, 2005. – 343c.

База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий