Терапевтична стоматологія модуль №1: Обстеження стоматологічного хворого та захворювання твердих тканин зуба

Модуль №1: «Обстеження стоматологічного хворого та захворювання твердих тканин зуба»
Терапевтична стоматологія модуль №1: Обстеження стоматологічного хворого та захворювання твердих тканин зуба

Скачати 54.78 Kb.

Дата конвертації 24.04.2016 Розмір 54.78 Kb. ТЕРАПЕВТИЧНА СТОМАТОЛОГІЯ

МОДУЛЬ №1: «Обстеження стоматологічного хворого та захворювання твердих тканин зуба»

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ №1: «Карієс та не каріозні ураження зубів»

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 13: «Поняття структурної та функціональної резистентності твердих тканин зуба. Визначення резистентності емалі (ТЕР-тест)»

Тривалість заняття – 2 години.

Місце проведення – зала кафедри терапевтичної стоматології.

Забезпечення: методична розробка, таблиці, слайди, сучасне стоматологічне обладнання, медикаментозні засоби та інструменти.
Мета практичного заняття:

Загальна: Конкретна:

  1. Вивчити складові обміну емалі;
  2. основні властивості структурної резистентності твердих тканин зуба;
  3. вивчити механізм проникності емалі та дентину;
  4. вивчити механізм проникності емалі та дентину при карієсі;
  5. вивчити механізми дозрівання емалі;
  6. вміти визначати ступінь резистентності емалі.

Завдання на формування початкового рівня знань:

  1. Знати гістологічну будову твердих тканин зуба, тканин пародонту.
  2. Знати біохімічний склад емалі та дентину.
  3. Знати біохімічний склад слини.
  4. Знати основні механізми кислотно-основної рівноваги в ротової порожнині.

Література до початкового рівня знань:

1. Лекцiї завідувача кафедри терапевтичної стоматології д.м.н., професора Кулигiної В.М.

2. Лекцiї, що читають на кафедрах:анатомії, гістології та мікробіологі.

  1. Терапевтична стоматологія /За редакцією А.К. Ніколішина. – Т.1. – Полтава: “Дивосвіт”,2005.с.86-87.
  2. Навчально-методичний посiбник “Карiєс зубів”, Вiнниця 1997р., с.31-33.

Завдання для контролю початкового рівня знань.

Питання Рівень засвоєння Еталон відповідей Розкажіть про біохімічну будову емалі ІІІ Емаль складається із неорганічних речовин — 95%, органічних – 1-2%, води – 3,8%, загальна кількість білка складає в емалі 0,5%. В склад органічної матриці входять 3 групи білків: 1 – білок, нерозчинний в ЕДТА і НСL, 2 – кальцийзв’язуючий білок емалі, 3 – водорозчинний білок емалі.

Питання, що підлягають вивченню на практичному занятті:

  1. Механізм мінерального обміну в емалі.
  2. Вивчення механізму проникності емалі та дентину.
  3. Вивчення механізму проникності емалі та дентину при карієсі.
  4. Вивчення поняття життєвості емалі .
  5. Способи визначення резистентності емалі.
  6. Визначення кислотності слини.

Література:
Основна:

  1. Лекції завідувача кафедри терапевтичної стоматологiї д.м.н., професора Кулигiної В.М.
  2. Терапевтична стоматологія /За редакцією А.К. Ніколішина. – Т.1. – Полтава: “Дивосвіт”, 2005.с.225-229.
  3. Терапевтична стоматологія /За редакцією М.Ф. Данилевського. – Т.1.- Київ: Здоров’я, 2004. С.67-78.
  4. Терапевтична стоматологія дитячого віку / Під ред. Л.О. Хоменко.-К.: Книга плюс, 1999.-С.77-87.

Додаткова:

  1. Данилевский М.Ф., Борисенко А.В., Заболевания пародонта.-Київ: Здоров’я, 2000.-С.113-118, 256-264..
  2. Мельниченко Є. М. Профилактика стоматологических заболеваний – Минск,1991.-464с.
  3. Стоматологічна профілактика у дітей/Л.О.Хоменко та співавтори – Київ, 1993. с. 63-73.
  4. Хельвиг Э., Климек Й., Аттин Т.,Терапевтическая стоматология:Пер. с нем.- Львов.ГалДент.1999.- . 26-32, 355-359

Органiзацiйна структура заняття:

Організаційна частина 2 хв. Контроль вихідного рівня знань 5 хв. Теоретичне опитування та обговорення питань по темі практичного заняття 15 хв. Демонстрація наочного матеріалу за темою 10 хв. Самостійна робота по засвоєнню теми 35 хв. Контроль кінцевого рівня знань студента та оцінювання успішності 20 хв. Завдання для самостійної роботи 3 хв.

Конвертація в бали традиційних оцінок:

«5» «4» «3» «2» 6 4 3 0

Студент повинен знати:
1. Складові обміну емалі;

2. Основні властивості структурної резистентності твердих тканин зуба;

3. Механізм проникності емалі та дентину;

4. Механізм проникності емалі та дентину при карієсі;

5. Механізми дозрівання емалі;
Студент повинен вмiти:

  1. Визначити CRT — тест.
  2. Визначити резистентність твердих тканин за ТЕР – тестом по Окушко В.Р..
  3. Провести визначення резистентність твердих тканин за експресс-методом ТЕР – тесту по Окушко В.Р .
  4. Провести визначення кислотності слини

Завдання для самоконтролю знань-умінь(вихідний рівень):

Питання Рівень складності Еталон відповідей Поясніть принцип проведення ремінералізації твердих тканин зуба. Перерахуйте послідовність проведення. ІІІ Інтенсивне проникнення і винахідлива локалізація фтору в поверхневому шарі емалі пояснюється тропністю цього елементу до кальцію. Фтор, проникаючи в емаль, вступає в з’єднання з апатитом емалі і таким чином створює бар’єр для більш глибокого проникнення кальцію, фосфору.
Тому при проведенні ремінералізуючої терапії спочатку тканини насищають препаратимикальцію потім фтору.

Завдання №2.

З ротової рідини в емаль зуба проникають:

а) луги

б) органічні речовини

в) кислоти

г) неорганічні речовини

д) метали
(ІІ рівень складності)
Еталон відповіді.

  1. б)
  2. г)

Завдання для самостійної роботи:

Реферат на тему: “Фактори, що впливають на дозрівання твердих тканин зуба”.

Реферат на тему: “ Основні принципи проведення ремінералізуючої терапії”

База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий