Скачати 84.69 Kb.
Після вивчення дисципліни студенти повинні знати:
- завдання і методи дослідження загальної та медичної психології;
- поняття про особистість та її характеристику;
- психічний стан особистості і психічні процеси, які відбуваються в організмі людини;
- можливі розлади психіки;
- психологію та мистецтво спілкування, його види, методи;
- психологічні аспекти в лікуванні та біоетиці;
- особливості психологічного спілкування з хворими з різними захворюваннями та в паліативній медицині;
- психотерапевтичні аспекти в діяльності медичного працівника;
- психологічні та моральні якості медичного працівника.
Студенти повинні вміти:
- складати анкету, проводити анкетування в колективі, аналізувати дані, робити висновки і рекомендації щодо поведінки медичного працівника і хворого;
- за допомогою тестів проводити дослідження пізнавальної діяльності людини та робити висновки з цього;
- вирішувати ситуаційні вправи психологічного характеру та вміти надати пацієнтові психологічну підтримку (згідно з програмою);
- виявляти тип пацієнта та його психічний стан;
- надавати психологічну підтримку людині в кризовій ситуації та стресовому стані;
- проводити аутотренінг з метою психічної саморегуляції;
- спілкуватися з пацієнтами з різними захворюваннями, наркозалежними та ВІЛ-інфікованими.
Студенти мають бути поінформовані про:
- розвиток психологічної науки та її досягнення на сучасному етапі;
- різні види психотерапії (трудотерапію, ігротерапію, музикотерапію тощо);
- залежність психічного стану людини від магнітних збуджень;
- проблеми в повсякденній діяльності медиків, пов’язані з доглядом за пацієнтами.
перелік практичних навичок
- Скласти орієнтовну поведінку медичного працівника до пацієнтів із розладом свідомості.
- Провести рольову гру (за можливістю).
- Розв’язати ситуаційні вправи та дати оцінку поведінки медичного працівника по відношенню до пацієнта.
- Підібрати необхідну анкету і за її допомогою провести дослідження особистостей.
- Визначити тип темпераменту за допомогою опитувальника Айзенка.
- Дати характеристику щодо складу свого характеру згідно з анкетуванням.
- Визначити зв’язок своїх моральних якостей з Етичним кодексом.
- Виявити причини негативних рис свого характеру та запропонувати можливі варіанти для позбавлення від них.
- Заповнити психограму медичного працівника згідно зі своїми психічними якостями.
- Розв’язувати ситуаційні вправи за темою.
- Проаналізувати причини появи психопатичних та акцентуйованих особистостей.
- Скласти рекомендації дружніх стосунків між собою.
- Дати поради щодо усунення безтактності в поведінці.
- Вміти розв’язати ситуаційні вправи.
- Навести приклади взаємовідносин медичних працівників між собою та дати їм повну оцінку.
- Провести рольову гру “Конфлікти в колективі” та визначити шляхи усунення конфлікту.
- Проаналізувати причини, наслідки та можливі варіанти поведінки членів колективу.
- Відпрацювати навички діалогічної мови та формул мовного етикету.
- Провести дослідження за допомогою тестів, завдань, фігур, кросвордів:
- пам’яті (оперативної, смислової, асоціативної);
- процесів мислення, інтелекту, уваги;
- сприймання.
- За допомогою таблиці Шульте визначити швидкість переключення уваги.
- Зробити аналітичний висновок проведеного дослідження.
- Розв’язати ситуаційні вправи на розлад рухово-вольового процесу або емоційного стану. Діагностувати емоційний стан особи (себе та інших), дати пораду, як керувати своїм емоційний станом.
- Скласти тези розмови з пацієнтом у стадії депресії чи апатії для рольової гри “Телефон довіри”.
- Визначити тип хворого за допомогою тесту “ЛОБИ” В.М. Бєхтєрєва або орієнтовних тестів.
- Розпізнати тип хворого за поведінковою реакцією (за завданням викладача).
- Скласти план поведінки медичного працівника з пацієнтами різних типів клінічної класифікації.
- Провести рольову гру “Спілкування”.
- Взяти інтерв’ю один у одного.
- Розв’язати ситуаційні вправи за темою та скласти план поведінки з пацієнтом.
- Скласти план поведінки пацієнта під час магнітних збурень залежно від його віку.
- Скласти схему орієнтовної поведінки медичного працівника по відношенню до пацієнтів із різними захворюваннями.
- Провести рольову гру “Пацієнт”.
- Скласти план-повідомлення про нещастя.
- Провести тестування за темою “Чи готові ви до НС (надзвичайної ситуації)?”. Зробити висновки.
- Скласти план-пораду потерпілим або тим, хто переживає горе.
- Надати психологічну підтримку родичам померлої людини або потерпілим при НС.
- Провести рольову гру.
- Визначити рівень особистісної та ситуаційної тривожності за допомогою опитувальника Спілберга.
- Провести сеанс аутотренінгу при безсонні з групою студентів.
- Скласти формулу розслаблення або самонавіювання.
- Розв’язати ситуаційні вправи та розробити власний план психотерапевтичного впливу на пацієнтів.
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ до семестрового контролю
- Загальна та медична психологія, її розділи.
- Методи психологічного дослідження.
- Завдання психології.
- Психічна діяльність та значення блоків мозку в психічній діяльності людини.
- Свідомість, її види.
- Розлади свідомості й тактика медичного працівника.
- Особистість, її структура.
- Темперамент, його типи.
- Характер, риси характеру.
- Напрями особистості, складові частини.
- Типологічні зміни характеру.
- Психограма медичного працівника.
- Важливі професійні якості медичного працівника.
- Медичний колектив і принципи дружніх відносин.
- Причини конфліктних ситуацій у медичному колективі та засоби їх усунення.
- Норми взаємовідносин медичних працівників між собою.
- Відчуття, його види і розлади. Тактика медичного працівника.
- Увага. Її фізіологічна основа, види.
- Сприймання та його розлади.
- Розлади уваги, типи, тактика медичного працівника.
- Пам’ять. Її види і типи.
- Розлади пам’яті, поведінка медичного персоналу.
- Мислення, його функції та розлад.
- Інтелект, його розлади.
- Мова. Її види.
- Розлади мови й тактика медичного працівника.
- Емоції. Їхня фізіологічна основа.
- Класифікація емоцій і почуттів.
- Стрес та фази стресового стану.
- Проявлення емоцій
- Розлади емоційного стану, тактика медичного працівника.
- Воля і свобода волі.
- Етапи вольового процесу.
- Розлади волі й тактика медичного персоналу.
- Спілкування, його значення в роботі медичного працівника, види.
- Невербальне спілкування.
- Вербальне спілкування, його рівні та їхня характеристика.
- Компоненти, що сприяють комунікації при спілкуванні.
- Основні принципи спілкування.
- Клінічна класифікація типів хворих.
- Типи хворих залежно від поведінкової реакції та їх прояви.
- Психічні особливості пацієнтів працездатного віку, їх ставлення до хвороби. Тактика медичного персоналу.
- Психічні особливості хворих людей похилого й старечого віку та поведінка при цьому медичного персоналу.
- Психічні особливості хворих дітей і підлітків та поведінка медичного персоналу.
- Психогенія та соматогенія.
- Мієлогенія та її класифікація.
- Ятрогенія. Класифікація, характеристика видів.
- Егогенії та егротогенії. Тактика медичного персоналу.
- Внутрішня картина хвороби, її рівні.
- Сучасні психологічні проблеми біоетики, їх характеристика та значення в житті людини.
- Моделі взаємовідносин медичних працівників і пацієнтів.
- Особливості поведінки медичного працівника з пацієнтами в терапевтичних відділеннях.
- Особливості поведінки медичного працівника з пацієнтами в хірургічних відділеннях.
- Особливості поведінки медичного працівника з пацієнтами в акушерстві та гінекології.
- Особливості роботи в психоневрологічному стаціонарі.
- Особливості взаємовідносин медичного персоналу в умовах амбулаторного прийому.
- Особливості взаємовідносин і тактика медичного працівника в дерматовенерології.
- Особливості спілкування з алкогольно- та наркозалежними пацієнтами.
- Особливості психічного стану й тактика медичного персоналу з хворими на СНІД та ВІЛ-інфікованими.
- Психічний стан людини і магнітні збурення.
- Особливості спілкування з пацієнтами в паліативній медицині.
- Кризи. Види, фази кризового стану.
- Втручання в кризову ситуацію.
- Принципи втручання в кризову ситуацію.
- Стадії емоційної реакції.
- Стадії психологічного стану помираючої людини.
- Стадії трауру.
- Психологічна підтримка родичів померлого.
- Особливість спілкування з родичами пацієнтів.
- Психопрофілактика, її мета.
- Психогігієна, її розділи.
- Психогігієна вікова та побутова.
- Психогігієна сімейних відносин.
- Психогігієна праці й колективного життя.
- Психотерапія, її методи та види.
- Психічна саморегуляція, її форми.
- Психологічний захист, його механізми.
- Аутогенне тренування, його етапи.
- Психологічні аспекти в роботі молодшого медичного працівника. Значення слова.
- Патопсихологія, її значення в роботі медичного персоналу.
- Принципи інтерв’ю із хворими пацієнтами.
- Психологічні аспекти евтаназії та автопсії.
- Особливість взаємовідносин медперсоналу з пацієнтами онкологічного профілю.
- Внесок І.Т. Сєченова та І.П. Павлова в розвиток медичної психології.
- Внесок Вунда, Кречмера, Бєхтєрєва в розвиток психологічної науки.
- Психологічні й моральні якості в професійній діяльності медичного працівника.
- 3ональний простір пацієнта, його рівні.
- Принципи ефективного вербального спілкування,
- Конфлікт. Його функції. Класифікація конфліктів.
- Типи поведінки в конфліктній ситуації. Запобігання конфліктам та подолання їх.
- Психологічні особливості управління конфліктом.
- Форми психічної саморегуляції.
- Значення аутогенного тренування.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Основна
Вітенко І.С., Вітенко Т.І. Основи психології. — Вінниця.: Нова книга, 2001.
Вітенко І.С., Чабан О.С. Основи загальної та медичної психології. — Тернопіль: Укрмедкнига, 2003.
Максименко С.Д., Солов’єнко В.О. Загальна психологія: Навч. посіб. — К., 2000.
Максименко С.Д., Солов’єнко В.О., Зайчук В.О., Пачуга В.О. Загальна психологія. — Вінниця: Нова книга, 2006.
Киричука О.В., Роменця В.А. Основи психології. — К.: Либідь, 2002.
Швачко О.В. Соціальна психологія. — К.: Вища шк., 2002.
База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция