1. Історія розвитку мікроскопічних досліджень.

Необхідним елементом мікроскопічного вивчення об’єкту є його замалювання на папері, що дає можливість краще зрозуміти і закріпити в пам’яті будову об’єкта, форму окремих структур, їх взаємне розміщення
Содержание
  1. 1. Історія розвитку мікроскопічних досліджень.
  2. 2. Будова світлового мікроскопа.
  3. 3. Правила роботи з мікроскопом.
  4. 4. Види мікроскопії.
  5. 5. Застосування мікроскопічної техніки в біології.
  6. Матеріали та обладнання: мікроскопи, предметні та покривні скельця, склянка з водою, фільтрувальний папір, препарувальні голки, пісок, вата.
  7. 1. На предметне скло нанести краплю води, накрити покривним скельцем. Розглянути препарат при малому і великому збільшенні та замалювати.
  8. 2. Помістити на предметне скло декілька піщинок і розглянути під мікроскопом. Розглянути препарат при малому і великому збільшенні та замалювати.
  9. 3. Помістити на предметне скло маленький клаптик вати, розглянути під мікроскопом. Розглянути препарат при малому і великому збільшенні та замалювати.
  10. ІV. Питання для самоконтролю знань.
  11. 1. Чим відрізняється світловий мікроскоп від електронного?
  12. 2. Вкажіть елементи механічної, оптичної і освітлювальної частин мікроскопу.
  13. 3. Чому зображення об’єкта під великим збільшенням може бути нечітким?
  14. 4. В яких випадках застосовується імерсійний об’єктив?
  15. 5. Як визначити збільшення мікроскопа?
  16. 1. Мотузний В.О. Біологія: Навч. Посіб. / За ред. О.В. Костильова. – 2-ге вид., стер. – К.: світ успіху, 2009. – 751 с.
  17. 2. Біологія: (проф. рівень): підруч. Для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С.В. Межжерін, Я.О. Межжеріна, Т.В. Коршевнюк. – К.: Планета книжок, 2010. – 336 с.
  18. 3. Біологія: (академ. рівень : підруч. Для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / П.Г. Балан, Ю.Г. Вервес, В.П. Поліщук. – К.: Генеза, 2010.
  19. 4. Біологія. 10-11 класи. Наочний довідник. Красильникова Т.В. – К. – Харків: Vesta, 2006. – 111с.
  20. Навчальні цілі:
  21. Знати:
  22. 1. Білки, їх будова і функції в організмі.
  23. 2. Особливості будови ферментів. Активний центр ферменту.
  24. 3. Властивості та функції ферментів.
  25. 4. Класифікація ферментів.
  26. 5. Застосування ферментів у господарстві.
  27. 6. Ферментативні властивості та значення каталази.
  28. ІІІ. Самостійна аудиторна робота.
  29. 1. Приготуйте мікропрепарат витриманого на світлі (8 – 10 годин) листка елодеї та розгляньте його під мікроскопом.
  30. 2. З одного боку покривного скла нанесіть краплю перекису водню (Н2О2), з іншого боку відтягніть воду фільтрувальним папером. Спостерігайте під мікроскопом за явищем, що відбувається. Результати спостережень занесіть до таблиці.
  31. 3. До однієї пробірки з розчином Н2О2 помістіть шматочок сирої картоплі, а до іншої з розчином Н2О2 – вареної і спостерігайте за змінами у пробірках.
  32. Результати спостережень занесіть до таблиці.
  33. 4. Заповніть таблицю «Ферментативні властивості каталази»
Оптичні системи в біологічних дослідженнях

Скачати 0.54 Mb.

Сторінка 1/12 Дата конвертації 19.04.2016 Розмір 0.54 Mb.

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   …   12

Методичні вказівки до практичних занять.
Практичне заняття № 1
Тема: Оптичні системи в біологічних дослідженнях.
Актуальність теми. Світлова мікроскопія — один з основних методів вивчення біологічних об’єктів, тому знання будови мікроскопа, вміння працювати з мікроскопічною технікою необхідне для занять з курсу біології. Необхідним елементом мікроскопічного вивчення об’єкту є його замалювання на папері, що дає можливість краще зрозуміти і закріпити в пам’яті будову об’єкта, форму окремих структур, їх взаємне розміщення.
Навчальні цілі:

Знати:

  • складові частини світлового мікроскопа;
  • правила роботи з мікроскопом;
  • значення мікроскопічної техніки для роботи з біологічними об’єктами.

Вміти:

  • користуватись світловим мікроскопом;
  • розглянути під мікроскопом особливості будови об’єктів дослідження;
  • виготовляти тимчасові мікропрепарати.

І. Завдання для самостійної позааудиторної роботи.

Записати правила роботи з мікроскопом.

ІІ. Контрольні питання теми.

1. Історія розвитку мікроскопічних досліджень.

2. Будова світлового мікроскопа.

3. Правила роботи з мікроскопом.

4. Види мікроскопії.

5. Застосування мікроскопічної техніки в біології.

ІІІ. Самостійна аудиторна робота студента.

Матеріали та обладнання: мікроскопи, предметні та покривні скельця, склянка з водою, фільтрувальний папір, препарувальні голки, пісок, вата.

Завдання .

1. На предметне скло нанести краплю води, накрити покривним скельцем. Розглянути препарат при малому і великому збільшенні та замалювати.

2. Помістити на предметне скло декілька піщинок і розглянути під мікроскопом. Розглянути препарат при малому і великому збільшенні та замалювати.

3. Помістити на предметне скло маленький клаптик вати, розглянути під мікроскопом. Розглянути препарат при малому і великому збільшенні та замалювати.

ІV. Питання для самоконтролю знань.

1. Чим відрізняється світловий мікроскоп від електронного?

2. Вкажіть елементи механічної, оптичної і освітлювальної частин мікроскопу.

3. Чому зображення об’єкта під великим збільшенням може бути нечітким?

4. В яких випадках застосовується імерсійний об’єктив?

5. Як визначити збільшення мікроскопа?

V. Література

1. Мотузний В.О. Біологія: Навч. Посіб. / За ред. О.В. Костильова. – 2-ге вид., стер. – К.: світ успіху, 2009. – 751 с.

2. Біологія: (проф. рівень): підруч. Для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С.В. Межжерін, Я.О. Межжеріна, Т.В. Коршевнюк. – К.: Планета книжок, 2010. – 336 с.

3. Біологія: (академ. рівень : підруч. Для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / П.Г. Балан, Ю.Г. Вервес, В.П. Поліщук. – К.: Генеза, 2010.

4. Біологія. 10-11 класи. Наочний довідник. Красильникова Т.В. – К. – Харків: Vesta, 2006. – 111с.

Практичне заняття № 2

Тема: Вивчення властивостей ферментів.
Актуальність теми. Вивчення хімічного складу живих організмів і особливостей біохімічних реакцій забезпечує розуміння життя як біологічної форми руху матерії та основних процесів життєдіяльності на молекулярному рівні. В залежності від складу й ступеня упорядкованості комплекси органічних молекул здатні виконувати певні функції, спрямовані в першу чергу на підтримку адаптивності та високої структурної організації живої системи. Найбільш характерною рисою живих організмів є обмін речовин, який складається з численних хімічних реакцій. Але для того, щоб почалася будь-яка реакція, необхідно подолати енергетичний бар’єр. Для подолання цих бар’єрів існують ферменти, білки-каталізатори, властивості яких потрібно вивчати й розуміти.

Знати:

  • будову та властивості ферментів;
  • функції ферментів .

Вміти:

  • пояснювати взаємозв’язок будови ферментів з їх функціями;
  • виготовляти тимчасові мікропрепарати;
  • спостерігати та описувати дію ферментів.

І. Завдання для самостійної позааудиторної роботи.

Замалювати схему будови та роботи ферментів.

ІІ. Контрольні питання теми.

1. Білки, їх будова і функції в організмі.

2. Особливості будови ферментів. Активний центр ферменту.

3. Властивості та функції ферментів.

4. Класифікація ферментів.

5. Застосування ферментів у господарстві.

6. Ферментативні властивості та значення каталази.

ІІІ. Самостійна аудиторна робота.

1. Приготуйте мікропрепарат витриманого на світлі (8 – 10 годин) листка елодеї та розгляньте його під мікроскопом.

2. З одного боку покривного скла нанесіть краплю перекису водню (Н2О2), з іншого боку відтягніть воду фільтрувальним папером. Спостерігайте під мікроскопом за явищем, що відбувається. Результати спостережень занесіть до таблиці.

3. До однієї пробірки з розчином Н2О2 помістіть шматочок сирої картоплі, а до іншої з розчином Н2О2 – вареної і спостерігайте за змінами у пробірках.

Результати спостережень занесіть до таблиці.

4. Заповніть таблицю «Ферментативні властивості каталази»

Зміст досліду Результати спостережень Висновки 1.

2.

3.

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   …   12
База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий