Навчальний процес спричинює великий тиск на організм і психічну сферу дитини. За неправильного організування навчального середовища та навчальної діяльності такі навантаження утруднюють її розвиток і шкодять здоров’ю

У ньому розкрито сутність і завдання педагогічної ергономіки, зміст ергономічних вимог до створення сприятливого навчального середовища, методи оптимізування умов навчальної діяльності учня, роль у цій справі педагога
Навчальний процес спричинює великий тиск на організм і психічну сферу дитини. За неправильного організування навчального середовища та навчальної діяльності такі навантаження утруднюють її розвиток і шкодять здоров’ю

Скачати 1.15 Mb.

Сторінка 1/8 Дата конвертації 25.04.2016 Розмір 1.15 Mb.

  1   2   3   4   5   6   7   8

Навчальний процес спричинює великий тиск на організм і психічну сферу дитини. За неправильного організування навчального середовища та навчальної діяльності такі навантаження утруднюють її розвиток і шкодять здоров’ю. Запобігти цьому допомагають знання і дотримання вимог педагогічної ергономіки, яка досліджує різноманітні аспекти гармонізації взаємовпливів довкілля і людини в навчально-виховному процесі. На висвітленні цих питань зосереджений матеріал пропонованого навчального посібника. У ньому розкрито сутність і завдання педагогічної ергономіки, зміст ергономічних вимог до створення сприятливого навчального середовища, методи оптимізування умов навчальної діяльності учня, роль у цій справі педагога.

Адресований студентам вищих навчальних закладів. Прислужиться працівникам освітньо-виховних установ, небайдужим до функціонального простору дитини батькам і всім, хто переймається питаннями адаптації людини в соціумі.

Вид во 2012 р.

Джерело: http://pidruchniki.ws/1584072036561/pedagogika/osnovi_pedagogichnoyi_ergonomiki_-_karapuzova_nd

ЗМІСТ
1. Педагогічна ергономіка як галузь педагогіки

1.1. Загальні засади ергономікиСутність ергономікиСтановлення ергономіки як наукиМісце ергономіки в системі наук

1.2. Теоретико-методологічні основи педагогічної ергономікиСутність педагогічної ергономікиРозвиток ергономічних досліджень у педагогіціМетоди досліджень у педагогічній ергономіціМіждисциплінарні зв’язки педагогічної ергономіки

1.3. Інформаційний вплив на учня у процесі навчанняЗовнішня інформаційна структура організму учняВнутрішня інформаційна структура організму учняАпаратні можливості організму школяраСутність педагогічної інформації

1.4. Основні інформаційні канали організму учняЗагальна характеристика сенсорних системЕргономічні вимоги до інформаційних можливостей аналізаторів учнів

1.5. Нейрофізіологічні механізми навчальної діяльності

1.6. Ергономічне організування функціонального простору в школіНавчальне середовище як ергономічний факторЕргономічне забезпечення інформаційно-предметного середовища навчального кабінету початкової школиСанітарні вимоги до організування навчального середовища у початковій школіВимоги до оснащення кабінету засобами навчання та навчальним обладнаннямВимоги до розміщення та зберігання навчального устаткування2. Ергономічний підхід в організуванні навчального процесу

2.1. Ергономічні особливості розумової діяльності учнівФункціональний стан і функціональний комфортДинаміка працездатності школярівПрофілактика втоми у навчальному процесіПроблема монотонності у навчально-виховному процесіРаціоналізація режимів праці та відпочинку учнів

2.2. Забезпечення сприятливих ергономіко-педагогічних умов праці учнівСанітарно-гігієнічні умови праціОсвітленняМікрокліматМетодичні умови праціЕстетичне наповнення праціВплив рослин на навчальне середовище

2.3. Кольорове оформлення шкільних інтер’єрівВплив кольору на організм людиниВплив кольору на фізіологію людиниОптична дія кольоруПсихологічна дія кольоруЗагальні принципи кольорового оформлення навчального середовищаКольорове оформлення шкільних інтер’єрівКольорове оформлення навчального обладнанняКольорове оформлення інших приміщень школи

2.4. Дидактичні засоби створення комфортного навчального середовищаПсихологічні та фізіологічні основи використання засобів наочності у навчальному процесіКласифікації та загальні властивості засобів навчанняЕргономічні вимоги до засобів навчанняВимоги до натуральних об’єктівВимоги до моделейВимоги до екранно-звукових засобів навчанняВимоги до підручників

2.5. Ергономічні основи організування робочого місця школяраСтатика та динаміка людського тілаПоложення тіла та робоча позаВимоги до шкільних меблівЕргономічні особливості організації робочого місця школяраОсновні ергономічні вимоги до навчального обладнанняЕргономічні вимоги до навчального приміщенняВикористання конторок у навчальному процесі

2.6. Ергономічний аспект організування роботи учнів за комп’ютеромОрганізаційно-педагогічні рекомендації з використання комп’ютераЕргономіко-гігієнічні вимоги до організування робочих місць учнівЕргономіко-гігієнічні вимоги до роботи з основним обладнанням комп’ютераМоніторКлавіатураРобочий стілПідставка для нігРобоче крісло чи стілецьСвітлотехнічна специфіка роботи за комп’ютеромВимоги до режиму праці дітей за комп’ютеромЕргономічний аспект комп’ютерної гри для дітей

  1   2   3   4   5   6   7   8
База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий