Мета проекту: Освітня

Розвивальна: розвивати комунікативно-мовленнєву компетентність самостійність, ініціативу та творчі здібності, вміння реалізувати власні задуми в практичній діяльності
Мета проекту: Освітня

Скачати 167.07 Kb.

Дата конвертації 19.04.2016 Розмір 167.07 Kb.

Мета проекту:

Освітня: ознайомити дітей з професією перукар, її значення у житті людей. Сприяти розширенню особистого досвіду щодо місця роботи, спецодягу, змісту діяльності, знарядь праці перукаря, засобів догляду за волоссям, які він використовує; залучити всіх дітей та батьків до участі в проекті; зацікавити кожну дитину та її батьків тематикою проекту і у продовж його реалізації підтримувати стійкий інтерес до цієї проблеми.

Розвивальна: розвивати комунікативно-мовленнєву компетентність самостійність, ініціативу та творчі здібності, вміння реалізувати власні задуми в практичній діяльності.

Соціалізуюча: розвивати самооцінку, створити сприятливі умови для реалізації пізнавальної та соціальної активності дітей.

Виховна: виховувати у дітей звичку доводити розпочату справу до кінця, одержуючи кінцевий результат; виховувати повагу до дітей праці.

Характеристика проекту:

  • за домінуючою діяльністю: інформаційно-творчий;
  • за тривалістю: середньої тривалості;
  • за кількістю учасників: колективний.

Використана література:

  1. «Енциклопедія для юних леді» , «Промінь», Харків 2004, с. 10 -17
  2. Ж. «Маленька Фея і сім гномів» №2 , 2012 р., с.2,3,9.
  3. Ж. «Маленька Фея і сім гномів» №8, 2012 р., с.14 – 15.
  4. Ж. «Розкажіть онуку» №3-4, 2006 р., с.34 – 37.
  5. Ж. «Бібліотека вихователя дитячого садка» №9-10, 2004 р., с.35 – 39.
  6. Інтернет — ресурси

І етап мотиваційний

Мета: викликати бажання створити спільний проект, визначити рівень знань, вмінь, навичок у вихованців груп.

Спостереження за зачісками перехожих. Які зачіски у жінок. З якого волосся красивіша зачіска – з довгого чи короткого?

Чи однакові зачіски у чоловіків і у жінок?

Бесіда на тему: «Хто де робив зачіски?»

Робота за прислів′ям «Розум і труд прибуток несуть»

Комплексне заняття (пізнавальний, соціально – моральний, художньо – естетичний розвиток)

Тема: Хочемо дізнатися про професію перукаря.

Мета: створити мотивацію, яка б активізувала бажання дітей більше дізнатися про професію перукаря, перукарські інструменти та їх призначення; виявити рівень знань наявних у дітей на початку проекту, сприяти розвитку дитячої ініціативності під час обговорення проблемних ситуацій, вибору дерева цілей та добору завдань.

Матеріал: перуки , знаряддя праці перукаря, ватман, матеріал для створення об′яви для батьків.

План заняття:

  1. Створення мотивації.

Вихователь звертає увагу дітей на перуки з різними зачісками.

  • Як ви гадаєте, чому саме ці речі з′явилися у нас сьогодні в групі? Яку роль відіграє зачіска в житті людини? Яка саме з зачісок на перуках вам найбільше сподобалася? Людина якої професії робить зачіски?
  1. Перегляд мультимедійної презентації: «Зачіски чоловічі та жіночі»

Чи хотіли б ви мати такі зачіски?

Розповідь вихователя про те що зробити такі зачіски може зробити тільки спеціально підготовлена людина, бо вона знає, якими приладами користуватися. Адже треба не пошкодити волосся людини. Знає, як зафіксувати зачіску, щоб вона протрималась деякий час.

  • Що ви знаєте про професію перукаря?
  • Що хочете дізнатися?
  1. Створення об′яви для батьків.
  • Звідки та від кого ми можемо дізнатися про професію перукаря? (від перукарів, з телевізору, з книжок, з інтернету, від вихователя, від батьків)
  • Давайте попросимо батьків розповісти, що ж вони знають про професію перукаря. Як ми це можемо зробити?
  • Пропоную створити об′яву.
  • Я приготувала картинки, написи (вихователь зачитує).
  • Що за чим розташуємо?

(Діти створюють об′яву і вивішують її в роздягальню)

  1. Підсумок заняття.
  • Що цікавого ви побачили сьогодні на занятті? Про що виникло бажання дізнатися більше?

Спостереження за зачісками чоловіків та хлопчиків перехожих.

Чи однакові у них зачіски? Чим відрізняються? Хто ж доглядає за волоссям чоловіків? Чи можна чоловікам зробити такі ж гарні зачіски як у жінок? Чому?

Бесіда на тему: «Про зовнішній вигляд та зачіску»

Худ. праця: Виготовлення дерева цілей

Мета: разом з дітьми виготовити «дерево цілей», дібравши для нього необхідний матеріал, вдосконалювати навички роботи з ножицям, папером, застосовуючи одержані знання та вміння4 розвивати дрібну моторику, виховувати вміння доводити розпочату справу до кінця.

Матеріал: фарби, макет дзеркала, клей, малюнки з зображенням того, що ми хочемо дізнатися про перукаря, ножиці.

Вихователь пропонує визначити, що саме хочемо дізнатися про професію перукаря. Діти разом з вихователем визначають, в формі чого створити дерево цілей. Малюнками позначають етапи роботи по одержанню знань про професію перукаря.

С/р гра «Перукарня» Спостереження за грою дітей.

Бесіди: «Ти і твоя зачіска», «Типи волосся та догляд за ним»

Мета: вчити дітей бути охайними, ознайомити з типами волосся та правилами догляду за ним, підвести до розуміння, що лише чисте, здорове волосся може бути окрасою.

Індивідуальна робота: складання розповіді «Як я доглядаю за своїм волоссям»

Робота з батьками: запропонувати батькам поспілкуватися з дітьми, дізнатися в них, що нового відбулося в групі сьогодні; підготувати цікавий матеріал про професію перукаря.

Корекційне заняття

Мета: Збагачувати словник дітей прикметниками на позначення зовнішності (зачіски).

ІІ етап Інформаційний етап

Мета: сформувати систему знань, умінь і навичок, необхідних для реалізації спільного проекту.

Звернення до дерева цілей

Звернути увагу дітей на дерево цілей. З′ясувати, що ми хотіли дізнатися про професію перукаря спочатку (історія професії, де працює перукар, форма одягу, робоче місце перукаря)

Бесіда на тему: «Історія професії перукаря»

Розповісти дітям, що слово «перукар» в перекладі з французької означає «майстер по зачісках». Раніше перукарів називали «цирульниками». Вони не тільки робили зачіски, манікюр, фарбували волосся, а ще й виконували обов′язки лікарів: лікували рани, зуби…тощо

Перегляд мультимедійної презентації «Історія професії перукар»

Комплексне заняття: (художньо – естетичний, емоційно – ціннісний розвиток)

Тема: Зачіска моєї мами

Мета: продовжувати вчити малювати жіночій портрет. Ініціювати самостійний пощук зображувально – виразних засобів для передавання особливостей зачіски конкретної людини – мами.

Матеріал: фото мами, кольорові олівці.

План заняття

І. Організаційна частина

ІІ. Вступна частина

  1. Відгадування загадки про маму.
  2. Розгляд фотографій, розповідь дітей про зачіску своєї мами (довгота волосся, колір, тип волосся: кучеряве або пряме)
  3. Вихователь пропонує пригадати правила малювання портрета людини і пропонує виконати портрет мами, передаючи зачіску.

ІІІ. Основна частина

  1. Самостійна робота дітей

ІV. Підсумкова частина
Етична бесіда на тему «Як поводити себе у перукарні»

Екскурсія до перукарні «Глорія»

Мета: продовжувати роботу за деревом цілей, познайомити з містом роботи перукаря, його робочим місцем, формою одягу. Вчити дітей правильної поведінки в перукарні, викликати повагу до професії перукар.

Спостереження за роботою перукаря.

М/г «Перукар – добре, погано» Вправа «Мікрофон»

Робота над віршем О.Олеся «Хвалилася дівчинка»

Корекційне заняття:

Мета: збагачувати словник з теми «професія – перукар під час ігор «Що робить», «Що потрібно для роботи», та роботою над твором Л. Скребцова «Чудесный парикмахер».

М/г «Якості перукаря»

Мета: розвивати мовлення, мислення, увагу.

Вихователь називає якості, а дитина пояснює, чому вони потрібні перукарю.

Заучування вірша – загадки:

  • Золоті у нього руки

Робить зачіски й перуки.,

Підстреже і пофарбує,

Гарний настрій подарує.

Індивідуальна робота з Катею Г., Іллєю – складання речень із словом «перукар».

Констуктивно – будівельна гра «Будуємо перукарню»

Мета: вчити дітей конструювати за уявою красиві споруди навколишньої дійсності. Формувати вміння в процесі зведення будівлі користуватися наочністю та втілювати побачене у своїй конструкції. Розвивати спостережливість. Виховувати бажання працювати спільно, допомагати один одному вболівати за результатами спільної праці.

Інформаційний етап (3 день)

Мета: формувати систему знань, умінь і навичок, необхідних для реалізації спільного проекту.

Звернення до дерева цілей. Звернути увагу дітей на дерево цілей. З′ясувати, що сьогодні ми дізнаємося про зачіски, знаряддя праці перукаря та про догляд за волоссям.

Спостереження за зачісками дівчаток та хлопчиків групи. Які зачіски бувають частіше у дівчаток? Які зачіски бувають частіше у хлопчиків? Розповісти дітям, що в давнину улюбленою зачіскою українських дівчат та жінок була коса, яка вважалася символом дівочої краси та охайності. Сучасні дівчата теж полюбляють заплітати теж всілякі коси. Адже коса – це завжди модно.

Розгляд стенду «Техніка плетіння кос»

Мета: ознайомити дітей з різними видами плетіння кос.

Робота над віршем Я. Яковенко «У косички гарні стрічки»

Дві косички, дві сестрички.

Дуже спутались за нічку.

Я нікуди не спішу – гребінцем їх розчешу.

І в косички невеличкі

Заплету гарненькі стрічки.

Практична діяльність Повчити дітей заплітати коси з трьох пасом.

Заучування прислів′я «Коса – дівоча краса», «Нема коси – нема краси».

Комплексне заняття (пізнавальний, соціально – моральний розвиток)

Тема: «Наша гостя – перукар»

Мета: створити сприятливі умови для збагачення життєвих вражень дітей про професію перукаря, ознайомити із знаряддям праці, пов′язаними з цією професією та засобами догляду за волоссям, які використовує в своїй роботі перукар. Збагатити словник дітей словами: пелерина, одноразові комірці, бігуді, гребінці. Прасочка для випрямляння хвилястого волосся, пасмо, французька коса.

План заняття

  • Добрий день , шановні глядачі і гості передачі «Зустріч з цікавими людьми». Сьогодні ми зустрінемось з цікавою людиною.
  • Ви запитаєте, з ким? Тож послухайте загадку і ви самі зрозумієте:
  • Золоті у нього руки

Робить зачіски й перуки,

Підстреже і пофарбує

Гарний настрій подарує.

  • Шановні глядачі та гості студії, сьогодні до нас на передачу «Зустріч з цікавими людьми» ми запросили Нечуєву Ларису Віталієвну, яка працює перукарем у «Школі краси».
  • Шановна Ларисо Віталієвно, в редакцію нашої передачі «Зус тріч з цікавими людьми» надходить багато листів від глядачів з запитаннями: Як стати перукарем? Які знаряддя праці потрібні йому для роботи? Які засоби догляду за волоссям використовує в своїй роботі. Та інші.
  • Ось чому ми і запросили Вас, чудового знавця перукарської справи, щоб ви змістовно відповіли на ці та інші запитання.
  1. Чому ви вирішили стати перукарем?
  2. Скажіть, а де ви навчалися справі перукаря?
  3. Ще одне запитання із листів наших глядачів. З чого починається ваш робочий день?
  4. Ларисо Віталієвно, які знаряддя праці потрібні Вам для роботи?
  5. Покажіть і розкажіть, які знаряддя праці ви використовуєте в своїй роботі?

Читання вірша дитиною:

Дайте ножницы, расческу,

Он вам сделает прическу,

Парикмахер непременно

Подстрижет вас современно.

— Ларисо Віталієвно! Наші кореспонденти підготували відеоматеріал ваших робіт: чудових вечірніх зачісок.

— Увага на екран.

Показ слайд – шоу «Вечірні зачіски».

  • У Вас насправді «золоті руки», але час нашого ефіру підходить до кінця, тож давайте виконаємо останнє прохання глядачів: навчимо їх плести «французьку косу», а моделлю буде ось ця юна леді. (Перукар робить зачіску, коментуючи свої дії, запрошує на допомогу дітей: подати гребінець, резиночку тощо)
  • Ларисо Віталієвно, що ви відчуваєте, коли дивитеся на людину, якій щойно зробили зачіску?
  • Наша передача підійшла до кінця. Дякуємо Вам за цікаву і змістовну розповідь.

Бесіда «Як правильно підібрати зачіску»

Розповісти дітям, що існує 4 типи обличчя: квадратне, кругле, довге, овальне. При виборі зачіски треба звертати увагу на тип обличчя. Бо людині з квадратним типом обличчя підійдуть зачіски з довгими хвилястими пасмами, при цьому волосся краще розділяти на пробор (показ малюнків). Людині з круглим обличчям підійдуть короткі зачіски з коротким чубом (показ малюнка). Людині з довгим обличчям підійдуть пишні. Кучеряві зачіски з довгим чубком (показ малюнків). Людям з овальним обличчям підійде більшість зачісок з урахуванням типу обличчя.

Практична діяльність: подивитися в дзеркало і спробувати визначити свій тип обличчя.

СХД моделювання зачісок з урахуванням типу обличчя.

Відгадування загадок про інструменти, якими користується перукар:

  • Шу – шу – шу! Шу – шу – шу!

Вам волосся посушу.

Буде зачіска в вас нова,

Буде вигляд пречудовий. (фен)

  • Зубів багато, а нічого не їсть (гребінець)
  • Хто завжди нам правду скаже

Який є, таким й покаже. (дзеркало)

  • Два кінця, два кільця,

А посередині цвях. (ножиці)

  • Ніхто не саджає, самі ростуть.

А порахувати не можна. (волосся)

  • Вранці татові до рук

Потрапляє спритний жук.

І щодня цей жук хвостатий

На щоках пасеться в тата. (електрична бритва)

  • Я м′якенька полотнина

Випрана дбайливо.

Не серветка, не хустина

Знаю своє діло.

Я до щічок, до голівки

Притулюсь ласкаво.

Я зберу усі краплинки

З тіла після ванни,

Я не гість – хазяїн в домі,

І лежати я не звик.

Вам ім′я моє відоме,

Пригадайте, я… (рушник)

  • Моет волосы отлично,

Притом пенится прилично.

Кому в глазки попадает

Тот, конечно, зарыдает (шампунь)
Ручна праця: Коробочка для заколок та шпильок

Мета: вчити дітей ділити папір. Складаючи квадратний аркуш паперу на 16 однакових частин, правильно робити згини, загладжувати їх, рівно і точно надрізувати лінії згину, проявляти творчість у прикрашанні коробочки. Виховувати акуратність.

Інд. роб. з Поліною Т. , Дімою В. – закріплювати назви знарядь праці в однині і множині.

ІІІ етап. Репродуктивний етап (4 день)

Мета: збагачувати і закріплювати знання дітей, набуті на інформаційному етапі, вчити практично застосовувати їх у своїй діяльності, створювати оптимальні умови для цього.

Спостереження за новою зачіскою Іллі Денисенка

Мета: вчити дітей визначати, яке знаряддя праці використав перукар, щоб зробити цю зачіску.

Д/г «В перукарні»

Мета: вправляти у вмінні вести діалог: активізувати словник.

Хід гри:

Поділити дітей на пари, попросити їх придумати сценку – діалог між перукарем і клієнтом.

Перегляд мультфільмів з циклу «Веселая карусель» «Стрижка только начата»
Заняття (конструювання + аплікація)

Тема: «Ми — перукарі»

Мета: вчити конструювати і виготовляти моделі зачісок, використовуючи для волосся пакети, папір, нитки; закріпити вміння вирізувати з паперу, складеного навпіл очі , брови, та розрізання по прямій (волосся). Розвивати відчуття пропорції, спостережливість та художній смак. Формувати навички колективної праці, вміння розподіляти завдання, працювати відповідно до спільного задуму, радитися один з одним. Виховувати любов до праці та почуття задоволення від її результату.

Матеріал: кольоровий папір, нитки, клей, пензлі, ножиці, заколки, прикраси для волосся.

Хід заняття

І. Організаційна частина.

ІІ. Відгадайте загадку і ви дізнаєтеся тему нашого заняття:

  • Золоті у нього руки

Робить зачіски й перуки.

Підстриже і пофарбує,

Гарний настрій подарує.

  • Хто цей майстер? Де він працює?
  • Пригадайте, як раніше називали перукарів. Які інструменти носив з собою цирульник?
  • Якими інструментами користується сучасний перукар?

Д/г «Що потрібно для роботи»

  • А ви б хотіли стати перукарями?

Розглядання зразків моделей зачісок.

Складання алгоритму роботи.

  1. Нарізати полоски (нитки) для волосся, сплести косички з пакетів.
  2. Вирізати ніс, очі, брови, рот.
  3. Приклеюємо очі, ніс, брови , рот.
  4. Конструюємо зачіску, прикрашаємо.

Показ вихователем, як з ниток та паперу зробити волосся, як паперове волосся накрутити (кучері, як зробити косички).

Пальчикова гімнастика:

  • В руки ножницы беру

Всех я кукол постригу.

Мягкой кисточкой покрашу

И расческой расчешу.

ІІІ. Самостійна робота дітей.

Виставка робіт

  • Подивіться, які різні зачіски у нас вийшли.
  • Який настрій викликають у вас зроблені роботи?
  • Хто собою задоволений?

Д/г «Чия зачіска»

ІV етап : Узагальнюючий етап. (4 день)

Мета: узагальнити і систематизувати знання вміння та навички.

Вікторина «Поле чудес»

Мета: узагальнити і систематизувати знання дітей з теми проекту; спонукати висловлювати й доводити свою думку; розвивати доказове мислення, мовлення, спостережливість, увагу; виховувати бажання брати участь у конкурсі, демонструвати свої знання, прагнення перемогти, отримати приз;

Вправляти дітей діяти єдиною командою, вболівати, радіти одне за одного, співпереживати, гідно сприймати невдачу.

Матеріал: барабан «поле чудес», табло, літери, призи, дві скриньки.

С/р гра «Перукарня»

Мета: розгорнути сюжет, залучивши до гри якнайбільше дітей.

Полілог «Що б сталося. Якби зникли всі перукарі?»

Гра «Домалюй» (знаряддя праці, зачіски).

Мета: розвивати творчу уяву, спостережливість, дрібну моторику.

V етап: Творчий етап. (5 день)

Мета: реалізувати спільний творчий задум, до якого готувалися всі попередні етапи. Викликати позитивні емоції.

Мета: узагальнити і систематизувати знання вміння та навички.

Інсценізація вірша І. Сонечка «пограємо у перукаря»

Мета: відпрацювання виразності мовлення, рухів, міміки, жестів.

Трудова діяльність: Підготовка до створення рекламного альбому «Моделі зачісок»

Створення рекламного альбому «Моделі зачісок»

Мета: закріпити отримані знання про зачіски, типи обличчя, вчити створювати рекламний альбом з моделей зачісок.

Бесіда «Що таке реклама»

З′ясувати знання дітей про те, чи знають вони що таке реклама. Хто може прорекламувати зачіску.

Розгляд створених моделей разом з батьками і створених на занятті з художньої праці.

  • Як можна прорекламувати ці зачіски?

Підвести дітей до висновку, що можна створити рекламний альбом. Вихователь пропонує придумати назву альбому.

Самостійна робота дітей. Діти вкладають у файли створені моделі зачісок і вкладають їх в альбом.

Розгляд створеного альбому.

Складання загадок про перукаря, знаряддя праці.

Мета: вчити дітей складати загадки на основі раніше отриманих знань.

VІ етап: Рефлексивно – оцінювальний етап. (5 день)

Мета:Усвідомити набутий досвід. Порадіти своїм і чужим успіхам.

Подорож у зворотньому часі.

Бесіда, розповіді дітей, розгляд малюнків, робіт; розгляд «дерева цілей»

  • Як все починалося?
  • Чи все було виконано?

Ігрова діяльність: пригадати, в які нові ігри грали. Які сподобались? В які ігри часто грали самостійно? В які ігри ще б хотіли погратися? Запропонувати дітям ігри на вибір.

Спостереження: пригадати, за чим спостерігали. Що нового дізналися. Побачили? Що найбільше зацікавило? Які питання виникли?

Фоторепортаж до проекту

«Золоті в перукаря руки – робить зачіски й перуки»
Мотиваційний етап

Інформаційний етап

Репродуктивний етап

Узагальнюючий етап

База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий