Медсестринство в геронтології та геріатрії

Тема : Робота медичної сестри в підрозділах геріатричної допомоги
Медсестринство в геронтології та геріатрії

Скачати 436.39 Kb.

Сторінка 1/3 Дата конвертації 15.04.2016 Розмір 436.39 Kb.

  1   2   3

ІФНМУ

Кафедра внутрішньої медицини №3 та медсестринства .

Предмет “Медсестринство в геронтології та геріатрії”

Методична вказівка для студентів до практичного заняття№ 1

Тема : Робота медичної сестри в підрозділах геріатричної допомоги (геріатричний кабінет поліклініки, будинок – інтернат для літніх людей, Хоспіс).

Актуальність теми вивчення геронтології та геріатрії медичними сестрами визначається швидкими темпами постаріння населення в Україні та необхідністю надання специфічної кваліфікованої медичної допомоги, спрямованої на забезпечення якості життя пацієнта похилого і старечого віку.

.

Навчальні цілі:

Знати:

  • підрозділи геронтології;
  • функції геріатричного кабінету поліклініки;
  • структуру та функції будинку – інтернату для літніх людей;
  • структуру та функції закладу Хоспіс;
  • вікові анатомо – фізіологічні зміни, що проходять в органах і системах у похилому та старечому віці.

Вміти:

  • визначити календарний та біологічний вік людини;
  • виявляти дійсні та супутні проблеми пацієнта;
  • встановлювати медсестринські діагнози;
  • складати план медсестринських втручань;
  • виконувати всі види маніпуляцій, передбачені лля фаху « сестра медична».

Завдання для самостійної позааудиторної роботи :

Опрацювати тему згідно з рекомендованою літературою.

Контрольні питання теми:

  1. Визначення поняття « геронтологія», « геріатрія».
  2. Функції медичної сестри геріатричного кабінету поліклініки.
  3. Структура закладу Хоспіс.
  4. Структура будинку – інтернату для літніх людей.
  5. Розділи геронтології.
  6. Анатомо – фізіологічні особливості організму людей похилого та старечого віку.

Самостійна аудиторна робота студента:

1. Підготувати доповіді – реферати на теми: « Причини пришвидшення старіння населення України», « Заклади Хоспіс».

2. Письмова відповідь на тестові завдання.

Питання для самоконтролю знань

  1. Розділи геронтології.
  2. Причини швидкого старіння населення України.
  3. Структура захворювань населення України в похилому та старечому віці.
  4. Теорії довголіття.
  5. Роль медичної сестри в догляді за людьми похилого віку.

Література

      1. Т. Г. Шевчук « Основи сестринської справи».
      2. О. М. Гиріна «Сімейна медицина».
      3. Є. Х. Заремби « Сімейна медицина».
      4. Конспект лекцій.

      Методичну розробку підготувала асистент Дутчак Р. С.

      Методична розробка затверджена на засіданні кафедри

      від ______ протокол №_____

      Завідувач кафедри професор Вакалюк І.П.

      ІФНМУ

      Кафедра внутрішньої медицини №3 та медсестринства .

      Предмет “Медсестринство в геронтології та геріатрії”

      Методична розробка для студентів для проведення практичного заняття

      № 2

      Тема : Особливості роботи медичної сестри з догляду за пацієнтами похилого та старечого віку. Організація домашнього стаціонару. Ведення медичної документації.

      Актуальність теми : вивчення геронтології та геріатрії медичними сестрами визначається швидкими темпами постаріння населення в Україні та необхідністю надання специфічної кваліфікованої медичної допомоги, спрямованої на забезпечення якості життя пацієнта похилого і старечого віку.

      Навчальні цілі

      Знати:

      • підрозділи геронтології;
      • функції геріатричного кабінету поліклініки;
      • структуру та функції будинку – інтернату для літніх людей;
      • структуру та функції закладу Хоспіс;
      • вікові анатомо – фізіологічні зміни, що проходять в органах і системах у похилому та старечому віці;
      • медичну документацію.

      Вміти:

      • визначити календарний та біологічний вік людини;
      • виявляти дійсні та супутні проблеми пацієнта;
      • встановлювати медсестринські діагнози;
      • складати план медсестринських втручань;
      • виконувати всі види маніпуляцій, передбачені фахом « сестра медична»;
      • організувати домашній стаціонар;
      • вести медичну документацію.

      Завдання для самостійної позааудиторної роботи: опрацювати тему згідно рекомендованої літерат

      Контрольні питання теми:

      1. Визначення поняття « геронтологія», « геріатрія».
      2. Функції медичної сестри в організації домашнього стаціонару.
      3. Структура закладу Хоспіс.
      4. Структура будинку – інтернату для літніх людей.
      5. Розділи геронтології.
      6. Анатомо – фізіологічні особливості організму людей похилого та старечого віку.
      7. Види медичної документації.
      8. Правила ведення медичної документації.

      Самостійна аудиторна робота студента:

      1. Підготувати доповіді – реферати на теми: « Причини швидкого старіння населення України», « Заклади Хоспіс», « Організація домашнього стаціонару».

      2. Письмова відповідь на тестові завдання.

      Питання для самоконтролю знань

      1. Розділи геронтології.
      2. Причини швидкого старіння населення України.
      3. Структура захворювань населення України в похилому та старечому віці.
      4. Теорії довголіття.
      5. Роль медичної сестри в догляді за людьми похилого віку.

      Література

          1. Т. Г. Шевчук « Основи сестринської справи».
          2. О. М. Гиріна «Сімейна медицина».
          3. Є. Х. Заремби « Сімейна медицина».
          4. Конспект лекцій.

          Методичну розробку підготувала асистент Дутчак Р. С.

          Методична розробка затверджена на засіданні кафедри

          від ______ протокол №_____

          Завідувач кафедри професор Вакалюк І.П.

          ІФНМУ

          Кафедра внутрішньої медицини №3 та медсестринства .

          Предмет “Медсестринство в геронтології та геріатрії”

          Методична розробка для студентів для проведення практичного заняття

          № 3

          Тема : Виявлення дійсних та супутніх проблем пацієнтів похилого віку при атеросклерозі, гіпертонічній хворобі. Планування медсестринських втручань та їх реалізація: підготовка пацієнтів до лабораторних досліджень крові та інструментальних методів обстеження.

          Актуальність теми : захворювання ССС – одна із ведучих проблем 20 — століття. Атеросклероз і гіпертонічна хвороба є факторами ризику у розвитку ІМ, інсульту та РКС, особливо у людей похилого віку. Тому вивявлення проблем пацієнтів із вищезгаданою патологією, особливості перебігу у людей похилого віку, вивчення клінічної картини, діагностики та надання допомоги, яка передбачена фахом « сестра медична» є надзвичайно актуальним .

          Навчальні цілі

          Знати:

          — анатомо – фізіологічні особливості ССС у людей похилого та старечого віку;

          • етіологічні чинники винекнення атеросклерозу та гіпертонічної хвороби;
          • класифікацію гіпертонічної хвороби;
          • клінічну картину розвитку атеросклерозу, гіпертонічної хвороби;
          • принципи лікування атеросклерозу та гіпертонічної хвороби;
          • інструментальні та лабораторні методи обстеження, які доцільно виконати при атеросклерозі, гіпертонічній хворобі.

          Вміти:

          — виявити існуючі та потенційні проблеми пацієнта при атеросклерозі, гіпертонічній хворобі;

          • надати невідкладну допомогу при гіпертонічному кризі;
          • верифікувати медсестринський діагноз;

          — скласти план сестринських втручань;

          • виконати заплановані дії .

          Завдання для самостійної позааудиторної роботи: опрацювати тему згідно рекомендованої літерат

          Контрольні питання теми:

          1. Анатомо – фізіологічні ососбливості ССС в людей похилого та старечого віку. 2.Визначення, етіологія, класифікація гіпертонічної хвороби;

          3. Визначення, етіологія, класифікація атеросклерозу ;

          4. Клініка, профілактика, лікування гіпертонічної хвороби;

          5. Клініка, профілактика, лікування атеросклерозу;

          6. Особливості підготовки пацієнтів до інструментальних методів обстеження ( ЕКГ – діагностики, ЕхоКС, добового моніторування АТ);

          7. Особливості підготовки пацієнтів до лабораторних методів обстеження ( забору крові на : загальний аналіз, біохімію, коалограму);

          8. Назвіть ускладнення гіпертонічної хвороби та дайте характеристику їх клінічній картині;

          9. Заходи невідкладної допомоги при гіпертонічному кризі ;

          Самостійна аудиторна робота студента:

          1. Підготувати доповіді – реферати на теми: « Причини швидкого старіння населення України», « Особливості перебігу артеріальної хвороби у людей похилого віку», « Організація домашнього стаціонару».

          2. Письмова відповідь на тестові завдання.

          Питання для самоконтролю знань:

              1. Назвіть інструментальні методи обстеження, які доцільно застосувати у верифікації діагнозу гіпертонічна хвороба в осіб похилого та старечого віку;
              2. Назвіть лабораторні методи обстеження, які доцільно застосувати у верифікації діагнозу гіпертонічна хвороба в осіб похилого та старечого віку;
              3. Назвіть інструментальні методи обстеження, які доцільно застосувати у діагностиці атеросклерозу в осіб похилого та старечого віку;

              4. Назвіть лабораторні методи обстеження, які доцільно застосувати у діагностиці атеросклерозу в осіб похилого та старечого віку.

              Література :

                  1. Т. Г. Шевчук « Основи сестринської справи».
                  2. О. М. Гиріна «Сімейна медицина».
                  3. Є. Х. Заремби « Сімейна медицина».
                  4. Конспект лекцій.

                  Методичну розробку підготувала асистент Дутчак Р. С.

                  Методична розробка затверджена на засіданні кафедри

                  від ______ протокол №_____

                  Завідувач кафедри професор Вакалюк І.П.

                  ІФНМУ

                  Кафедра внутрішньої медицини та медсестринства .

                  Предмет “Медсестринство в геронтології та геріатрії”

                  Методична розробка для студентів для проведення практичного заняття

                  № 4

                  Тема : Виявлення дійсних та супутніх проблем пацієнтів похилого віку при ІХС, недостатності кровообігу. Планування медсестринських втручань та їх реалізація: підготовка пацієнтів до лабораторних досліджень крові та інструментальних методів обстеження. Навчання взаємо- та самодогляду.

                  Актуальність теми : захворювання ССС – одна із ведучих проблем 20 — століття. ІХС, недостатність кровообігу є факторами ризику у розвитку ІМ, інсульту та РКС, особливо у людей похилого віку. Тому вивявлення проблем пацієнтів із вищезгаданою патологією, особливості перебігу у людей похилого віку, вивчення клінічної картини, діагностики та надання допомоги, яка передбачена фахом « сестра медична» є надзвичайно актуальним .

                  Навчальні цілі:

                  Знати :

                  • анатомо – фізіологічні особливості ССС у людей похилого та старечого віку;

                  • етіологічні чинники винекнення ІХС та недостатності кровообігу;
                  • класифікацію ІХС;
                  • клінічну картину розвитку ІХС та недостатності кровообігу;
                  • принципи лікування ІХС та недостатності кровообігу;
                  • інструментальні та лабораторні методи обстеження, які доцільно виконати при ІХС та недостатності кровообігу.

                  Вміти:

                  • виявити існуючі та потенційні проблеми пацієнта при ІХС, недостатності кровообігу;
                  • надати невідкладну допомогу при нападі стенокардії;
                  • верифікувати медсестринський діагноз;

                  — скласти план сестринських втручань;

                  • виконати заплановані дії ;
                  • навчити пацієнтів самодогляду та взаємодогляду;

                  Завдання для самостійної позааудиторної роботи: опрацювати тему згідно рекомендованої літерат

                  Контрольні питання теми:

                  1. Анатомо – фізіологічні ососбливості ССС в людей похилого та старечого віку. 2.Визначення, етіологія, класифікація ІХС;

                  3. Визначення, етіологія, класифікація недостатності кровообігу ;

                  4. Клініка, профілактика, лікування ІХС;

                  5. Клініка, профілактика, лікування недостатності кровообігу;

                  6. Особливості підготовки пацієнтів до інструментальних методів обстеження ( ЕКГ – діагностики, ЕхоКС, добового моніторування АТ);

                  7. Особливості підготовки пацієнтів до лабораторних методів обстеження ( забору крові на : загальний аналіз, біохімію, коалограму);

                  8. Заходи невідкладної допомоги при нападі стенокардії;

                  9. Правила та техніка виконання ШВЛ та непрямого масажу серця.

                  Самостійна аудиторна робота студента:

                  Письмова відповідь на тестові завдання.

                  Питання для самоконтролю знань:

                  1.Назвіть інструментальні методи обстеження, які доцільно застосувати у верифікації діагнозу гіпертонічна хвороба в осіб похилого та старечого віку;

                  2. Назвіть лабораторні методи обстеження, які доцільно застосувати у верифікації діагнозу гіпертонічна хвороба в осіб похилого та старечого віку;

                  3.Назвіть інструментальні методи обстеження, які доцільно застосувати у діагностиці атеросклерозу в осіб похилого та старечого віку;

                  4.Назвіть лабораторні методи обстеження, які доцільно застосувати у діагностиці атеросклерозу в осіб похилого та старечого віку;

                  Література :

                      1. Т. Г. Шевчук « Основи сестринської справи».
                      2. О. М. Гиріна «Сімейна медицина».
                      3. Є. Х. Заремби « Сімейна медицина».
                      4. Конспект лекцій.

                      Методичну розробку підготувала асистент Дутчак Р. С.

                      Методична розробка затверджена на засіданні кафедри

                      від ______ протокол №_____

                      Завідувач кафедри професор Вакалюк І.П.

                      ІФНМУ

                      Кафедра внутрішньої медицини №3 та медсестринства

                      Предмет “Медсестринство в геронтології та геріатрії”

                      Методична розробка для студентів для проведення практичного заняття№ 5

                      Тема : Кризи при артеріальній гіпертонії, серцева астма, набряк легень у геріатричній практиці ( діагностика, клініка, надання невідкладної та дорлікарської допомоги).

                      Актуальність теми : захворювання ССС – одна із ведучих проблем 20 — століття. ІХС, недостатність кровообігу є факторами ризику у розвитку ІМ, інсульту та РКС, особливо у людей похилого віку. Тому вивявлення проблем пацієнтів із вищезгаданою патологією, особливості перебігу у людей похилого віку, вивчення клінічної картини, діагностики та надання допомоги, яка передбачена фахом « сестра медична» є надзвичайно актуальним .

                      Навчальні цілі:

                      Знати :

                      • анатомо – фізіологічні особливості ССС у людей похилого та старечого віку;

                      • етіологічні чинники винекнення ІХС та недостатності кровообігу;
                      • класифікацію ІХС;
                      • клінічну картину розвитку ІХС та недостатності кровообігу;
                      • принципи лікування ІХС та недостатності кровообігу;
                      • інструментальні та лабораторні методи обстеження, які доцільно виконати при ІХС та недостатності кровообігу.

                      Вміти:

                      • виявити існуючі та потенційні проблеми пацієнта при ІХС, недостатності кровообігу;
                      • надати невідкладну допомогу при нападі стенокардії;
                      • верифікувати медсестринський діагноз;

                      — скласти план сестринських втручань;

                      • виконати заплановані дії ;
                      • навчити пацієнтів самодогляду та взаємодогляду;

                      Завдання для самостійної позааудиторної роботи: опрацювати тему згідно рекомендованої літерат

                      Контрольні питання теми:

                      1. Анатомо – фізіологічні ососбливості ССС в людей похилого та старечого віку. 2.Визначення, етіологія, класифікація ІХС;

                      3. Визначення, етіологія, класифікація недостатності кровообігу ;

                      4. Клініка, профілактика, лікування ІХС;

                      5. Клініка, профілактика, лікування недостатності кровообігу;

                      6. Особливості підготовки пацієнтів до інструментальних методів обстеження ( ЕКГ – діагностики, ЕхоКС, добового моніторування АТ);

                      7. Особливості підготовки пацієнтів до лабораторних методів обстеження ( забору крові на : загальний аналіз, біохімію, коалограму);

                      8. Заходи невідкладної допомоги при нападі стенокардії;

                      9. Правила та техніка виконання ШВЛ та непрямого масажу серця.

                      Самостійна аудиторна робота студента:

                      Письмова відповідь на тестові завдання.

                      Питання для самоконтролю знань:

                      1.Назвіть інструментальні методи обстеження, які доцільно застосувати у верифікації діагнозу гіпертонічна хвороба в осіб похилого та старечого віку;

                      2. Назвіть лабораторні методи обстеження, які доцільно застосувати у верифікації діагнозу гіпертонічна хвороба в осіб похилого та старечого віку;

                      3.Назвіть інструментальні методи обстеження, які доцільно застосувати у діагностиці атеросклерозу в осіб похилого та старечого віку;

                      4.Назвіть лабораторні методи обстеження, які доцільно застосувати у діагностиці атеросклерозу в осіб похилого та старечого віку;

                      Література :

                          1. Т. Г. Шевчук « Основи сестринської справи».
                          2. О. М. Гиріна «Сімейна медицина».
                          3. Є. Х. Заремби « Сімейна медицина».
                          4. Конспект лекцій.

                          Методичну розробку підготувала асистент Дутчак Р. С.

                          Методична розробка затверджена на засіданні кафедри

                          від ______ протокол №_____

                          Завідувач кафедри професор Вакалюк І.П.

                          ІФНМУ

                          Кафедра внутрішньої медицини №3 та медсестринства

                          Предмет “Медсестринство в геронтології та геріатрії”

                          Методична розробка для студентів для проведення практичного заняття№ 5

                          Тема : Приступ стенокардії, ІМ, раптова зупинка серця ( діагностика, клініка, надання невідкладної та долікарської допомоги).

                          Актуальність теми : захворювання ССС – одна із ведучих проблем 20 — століття. ІМ, приступ стенокардії становлять пряму загрозу життю пацієнта. Тому вивявлення проблем пацієнтів із вищезгаданою патологією, особливості перебігу у людей похилого віку, вивчення клінічної картини, діагностики та надання допомоги, яка передбачена фахом « сестра медична» є надзвичайно актуальним .

                          Навчальні цілі:

                          Знати :

                          • анатомо – фізіологічні особливості ССС у людей похилого та старечого віку;

                          • етіологічні чинники винекнення ІМ та стенокардії;
                          • класифікацію ІМ;
                          • класифікація стенокардії;
                          • клінічну картину розвитку ІМ;
                          • клінічна картина нападу стенокардії;
                          • принципи лікування ІМ ;
                          • принципи лікування стенокардії
                          • інструментальні та лабораторні методи обстеження, які доцільно виконати при ІМ та стенокардії.

                          Вміти:

                          • виявити існуючі та потенційні проблеми пацієнта при ІМ;
                          • виявити існуючі та потенційні проблеми при стенокардії
                          • надати невідкладну допомогу при приступі стенокардії;
                          • виконати реанімаційні заходи, а саме : ШВЛ, непрямий масаж серця;
                          • верифікувати медсестринський діагноз;

                          — скласти план сестринських втручань;

                          • виконати заплановані дії .

                          Завдання для самостійної позааудиторної роботи: опрацювати тему згідно рекомендованої літерат

                          Контрольні питання теми:

                          1. Анатомо – фізіологічні ососбливості ССС в людей похилого та старечого віку.

                          2.Визначення, етіологія, класифікація ІМ;

                          3. Визначення, етіологія, класифікація стенокардії ;

                          4. Клініка, профілактика, лікування ІМ;

                          5. Клініка, профілактика, лікування стенокардії;

                          6. Особливості підготовки пацієнтів до інструментальних методів обстеження ( ЕКГ – діагностики, ЕхоКС, добового моніторування АТ);

                          7. Особливості підготовки пацієнтів до лабораторних методів обстеження ( забору крові на : загальний аналіз, біохімію, коалограму);

                          8. Заходи невідкладної допомоги при нападі стенокардії;

                          9. Правила та техніка виконання ШВЛ та непрямого масажу серця.

                          Самостійна аудиторна робота студента:

                          Письмова відповідь на тестові завдання.

                          Питання для самоконтролю знань:

                          1.Назвіть інструментальні методи обстеження, які доцільно застосувати у верифікації діагнозу ІМ, стенокардія;

                          2. Назвіть лабораторні методи обстеження, які доцільно застосувати у верифікації діагнозу ІМ в осіб похилого та старечого віку;

                          3.Назвіть інструментальні методи обстеження, які доцільно застосувати у діагностиці стенокардії в осіб похилого та старечого віку;

                          4.Назвіть лабораторні методи обстеження, які доцільно застосувати у діагностиці стенокардії в осіб похилого та старечого віку;

                          Література :

                              1. Т. Г. Шевчук « Основи сестринської справи».
                              2. О. М. Гиріна «Сімейна медицина».
                              3. Є. Х. Заремби « Сімейна медицина».
                              4. Конспект лекцій.

                              Методичну розробку підготувала асистент Дутчак Р. С.

                              Методична розробка затверджена на засіданні кафедри

                              від ______ протокол №_____

                              Завідувач кафедри професор Вакалюк І.П.

                              ІФНМУ

                              Кафедра внутрішньої медицини №3 та медсестринства

                              Предмет “Медсестринство в геронтології та геріатрії”

                              Методична розробка для студентів для проведення практичного заняття№ 7

                              Тема : Планування та виконання медсестринського процесу при захворюваннях органів дихання в похилому та старечому віці: бронхіт ( гострий), пневмонії, ХОЗЛ.

                              Актуальність теми : зважаючи на екологічно – несприятливі умови навколишнього середовища, шкідливі звички населення та супутні захворювання , останнім часом зросли у процентному співвідношенні захворювання бронхолегеневої системи. Зважаючи на АФО легеневої системи в людей похилого віку вивчення даної проблеми є актуальне.

                              Навчальні цілі:

                              Знати :

                              • анатомо – фізіологічні особливості бронхолегеневого апарату у людей похилого та старечого віку;
                              • етіологічні чинники винекнення пневмоній
                              • етіологічні чинники винекнення ХОЗЛ;
                              • класифікацію пневмоній;

                              — клінічну картину розвитку бронхообструктивного синдрому;

                              — принципи лікування пневмонії ;

                              • принципи лікування ХОЗЛ;
                              • інструментальні та лабораторні методи обстеження, які доцільно виконати при пневмонії, ХОЗЛ.

                              Вміти:

                              • виявити існуючі та потенційні проблеми пацієнта при пневмонії;
                              • виявити існуючі та потенційні проблеми при ХОЗЛ;
                              • надати невідкладну допомогу при бронхообструктивному синдромі;

                              — верифікувати медсестринський діагноз;

                              — скласти план сестринських втручань;

                              • виконати заплановані дії .

                              Завдання для самостійної позааудиторної роботи: опрацювати тему згідно рекомендованої літерат

                              Контрольні питання теми:

                              1. Анатомо – фізіологічні ососбливості бронхолегеневої системи в людей похилого та старечого віку.

                              2.Визначення, етіологія, класифікація пневмоній;

                              3. Визначення, етіологія, класифікація ХОЗЛ ;

                              4. Клініка, профілактика, лікування пневмоній;

                              5. Клініка, профілактика, лікування ХОЗЛ;

                              6. Особливості підготовки пацієнтів до інструментальних методів обстеження (рентгенографії ОГП, спірометрії, комп′ютерної томографії);

                              7. Особливості підготовки пацієнтів до лабораторних методів обстеження ( забору крові на : забору крові на : загальний аналіз, взяття харкотиння на: загальний аналіз, посів на бакдослідження, визначення добової кількості харкотиння);

                              8. Заходи невідкладної допомоги при бронхообструктивному синдромі.

                              Самостійна аудиторна робота студента:

                              Письмова відповідь на тестові завдання.

                              Питання для самоконтролю знань:

                              1.Назвіть інструментальні методи обстеження, які доцільно застосувати у верифікації діагнозу ХОЗЛ, пневмонії;

                              2. Назвіть лабораторні методи обстеження, які доцільно застосувати у верифікації діагнозу пневмонії в осіб похилого та старечого віку;

                              3.Назвіть інструментальні методи обстеження, які доцільно застосувати у діагностиці ХОЗЛ в осіб похилого та старечого віку;

                              4.Назвіть лабораторні методи обстеження, які доцільно застосувати у діагностиці ХОЗЛ в осіб похилого та старечого віку;

                              Література :

                              1. Т. Г. Шевчук « Основи сестринської справи».

                              2. О. М. Гиріна «Сімейна медицина».

                              1. Є. Х. Заремби « Сімейна медицина».
                              2. Конспект лекцій.

                              Методичну розробку підготувала асистент Дутчак Р. С. Методична розробка затверджена на засіданні кафедри

                              від ______ протокол №_____

                              Завідувач кафедри професор Вакалюк І.П.

                              ІФНМУ

                              Кафедра внутрішньої медицини №3 та медсестринства

                              Предмет “Медсестринство в геронтології та геріатрії”

                              Методична розробка для студентів для проведення практичного заняття№ 8

                                1   2   3
                              База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
                              звернутися до адміністрації

                                  Головна сторінка
                              Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция

                Рейтинг
                ( Пока оценок нет )
                Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
                Добавить комментарий