Лекція №4: Хвороба І стан пам’яті та уваги. План лекції

Психологічні феномени і психопатологічні симптоми розладів пам’яті та уваги при соматичних та психічних захворюваннях
Лекція №4: Хвороба І стан пам’яті та уваги. План лекції

Скачати 21.09 Kb.

Дата конвертації 15.04.2016 Розмір 21.09 Kb.

ЛЕКЦІЯ №4:

Хвороба і стан пам’яті та уваги.

План лекції:

  1. Психологічні феномени і психопатологічні симптоми розладів пам’яті та уваги при соматичних та психічних захворюваннях.
  2. Увага лікаря, її значення для оцінки соматичного і психічного стану хворого, діагностичного та лікувального процесів.
  3. Медико-психологічні аспекти допомоги хворим з розладами пам’яті та уваги.

Пам’ять та увага — психічні процеси, які мають важливе значення в життєдіяльності людини. Завдяки пам’яті людина володіє самосвідомістю, виділяє себе в навколишньому світі, набуває знань, пізнає світ, набуває життєвого досвіду. За допомогою пам’яті людина навчається рухам, мові, орієнтації, пізнає досвід попередніх поколінь людей. Завдяки пам’яті людина здатна поєднувати теперішнє та минуле. Пам’ять є результатом функціонування головного мозку, але й залежить від стану всього організму. Знання функцій пам’яті необхідні лікарю на всіх етапах обстеження хворого: збирання та порівняння суб’єктивних даних анамнезу, витягів з історії хвороби, характеристики, динамічних досліджень тощо. Важливим є і те, що численні хвороби перш за все проявляються порушенням пам’яті. Пам’ять тісно пов’язана з іншими психічними процесами. Увага забезпечує пізнавальний процес, тому що концентрація психічної діяльності на певному об’єкті забезпечує більш глибоке розуміння суті явища, предмету. Від стану уваги залежать діяльність людини, його орієнтація, адаптація в оточуючому середовищі. Тому вивчення процесів пам’яті та уваги у хворих є важливим для медичного психолога.

При певних психічних станах, а також при психічних захворюваннях Пам’ять може порушуватись у вигляді гіпермнезії — загострення (підсилення) пам’яті , гіпомнезія — послаблення пам’яті – може бути як постійною, наприклад у осіб з резидуально-органічною церебральною недостатністю (внаслідок патології вагітності, патології пологів, інтоксикації, перенесених черепно-мозкових травм і т.п.), так і минущою, яка виникає, наприклад, на висоті інтоксикації при інфекційних і соматичних захворюваннях, в період реконвалісценції на фоні глибокої астенії. Типовою є гіпомнезія для багатьох осіб похилого та старечого віку, у яких вона переважно пов’язана із старінням і атеросклерозом судин головного мозку. Амнезія – випадіння з пам’яті певних відрізків часу.

Серед порушень уваги найбільш розповсюдженими є – перераховуються основні симптоми.

На рівні клінічних проявів в дитячій практиці виділяється синдром дефіциту уваги.
В повсякденній клінічній практиці оцінити стан уваги пацієнта можна під час бесіди і обстеження за його зосередженістю або відволіканням на випадкові подразники, здатністю утримуватися на одній темі розмови і переключатися на іншу, точності виконання інструкцій та відповідей на запитання на початку та в кінці обстеження. До експериментально-психологічних методик дослідження уваги відносяться: оцінка уваги за таблицями Шульте, коректурна проба, рахунок по Крепеліну, методика Мюнстерберга.

База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий