Формування статевих ознак. Будова статевих клітин

Мета: ознайомити учнів із чоловічою та жіночою статевими системами; розвивати вміння порівнювати фізіологічні процеси в людському організмі та робити відповідні висновки; виховувати бережливе ставлення до власного організму
Формування статевих ознак. Будова статевих клітин

Скачати 23.02 Kb.

Дата конвертації 21.04.2016 Розмір 23.02 Kb. Біологія 9 клас Дата___________ 

Тема: формування статевих ознак. Будова статевих клітин

Мета: ознайомити учнів із чоловічою та жіночою статевими системами; розвивати вміння порівнювати фізіологічні процеси в людському організмі та робити відповідні висновки; виховувати бережливе ставлення до власного організму.

Обладнання: таблиці, зошит, підручник

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Вправа «Бліц-інтерв’ю».

Учні дають короткі відповіді на запитання.

1. Які способи розмноження в органічному світі вам відомі?

2. Яку назву мають чоловічі статеві органи у тварин?

4. Чи у всіх тварин є чоловіча і жіноча стать?

5. Які ви знаєте тварини-гермафродити?

6. Чи спостерігаються у курей представники жіночої і чоловічої статі?

7. Що таке запліднення?

8. Як відбувається запліднення у риби?

9. Як розмножуються плацентарні ссавці?

10. Що таке метаморфоз?

Заповнення схеми.

 

ІII. Вивчення нового матеріалу.

  1. Стать людини, первинні, вторинні, третинні статеві ознаки.

Роз­повідь учителя, заповнення схеми.

Чоловіки і жінки — представники статей людини.

Інтерактивна технологія «Мозковий штурм»

Що таке стать?

Стать — морфофункціональна характеристика організму, що уза­гальнює всі його специфічні репродуктивні особливості, властивості, що мають значення для продовження роду.

Заповнення схеми.

 

 

2. Будова чоловічої статевої системи.

 

 

З давніх-давен було помічено, що зовнішні ознаки, поведінка, вто­ринні статеві ознаки залежать від розвитку статевих органів. Знамени­тий вчений Аристотель говорив, що коли каструвати самців тварин, то у них зникали статеві ознаки, а в кастрованих хлопчиків не росли вуса і борода, голос залишався дитячим. У гаремах євнухи були кастровані. Вони не мали статевого потягу, вторинних статевих ознак.

В кінці XIX ст. французький фізіолог Ш. Броун-Секар вводив екс­тракт яєчок морської свинки для стимуляції фізичної та інтелектуальної активності. Згодом виявилося, що ефект омолодження не настав — це було самонавіювання.

3. Будова жіночої статевої системи.

Складання структурно-логічних схем.

 

 

Дівоча пліва є лише у людини. Вона виконує функції захисту від за­бруднення і потрапляння мікробів.

В індійців Бразилії корінних жителів Філіппінських островів, у деяких областях Китаю та Індії дівочу пліву видаляли ще в ранньому дитинстві, або перед тим, як видавали дівчину заміж.

IV. Закріплення знань учнів.

  1. Гра «Мудре дерево»

Учнів складають запитання за пройденою темою. За п’ять правильних відповідей учень одержує 10 балів.

Запитання:

— Що належить до зовнішніх чоловічих статевих органів?

— Що належить до зовнішніх статевих органів жінки?

— Що належить до внутрішніх статевих органів чоловіка?

— Що належить до внутрішніх статевих органів жінки?

— Які функції чоловічих і жіночих статевих залоз?

2. Вибрати правильні відповіді.

V. Домашнє завдання.

Опрацювати § 52, 53. Підготувати повідомлення про розвиток статевих клітин.

База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий