Екологічний та надзвичайний стан Стрийського району на протязі 2005-2011рр

Природоохоронні заходи на поліпшення стану довкілля та забезпечення охорони навколишнього природного середовища
Екологічний та надзвичайний стан Стрийського району на протязі 2005-2011рр

Скачати 271.48 Kb.

Дата конвертації 15.04.2016 Розмір 271.48 Kb. http://antibotan.com/ — Всеукраїнський студентський архів

Міністерство освіти і науки України

Національний університет «Львівська політехніка»

Кафедра ЕОНС

Реферат з курсу «Екології»

на тему

«Екологічний та надзвичайний стан Стрийського району

на протязі 2005-2011рр.»

Львів-2012

Зміст

  1. Вступ……………………………………………………………………………………………………………..3
  2. Аналітична довідка стану довкілля м. Стрия……………………………………………….4
  1. Атмосферне повітря……………………………………………………………………………4
  2. Водні ресурси……………………………………………………………………………………..5
  3. Охорона земель……………………………………………………………………………..….6
  4. Поводження з відходами……………………………………………………………..…..7
  5. Природно-заповідний фонд………………………………………………………………8
  1. Природоохоронні заходи на поліпшення стану довкілля та забезпечення охорони навколишнього природного середовища………………………………….10
  1. Атмосферне повітря…………………………………………………………………………10
  2. Водні ресурси……………………………………………………………………………………11
  3. Раціональне використання та охорона земель……………………………….12
  4. Поводження з відходами…………………………………………………………………14
  5. Природно-заповідний фонд…………………………………………………………….15
  1. Промисловість…………………………………………………………………………………………….15
  2. НС, які мали місце на території Стрийського району протягом 2005р……..19
  3. Середньострокова інвестиційна програма Львівської області на 2008-2011 роки………………………………………………………………………………………………..…………..21
  4. Висновок………………………………………………………………………………………………….….23
  5. Література……………………………………………………………………………………………….…..24

2

Вступ

Місто Стрий знаходиться в південно-західній частині Львівської області і є центром адміністративного району, який на заході і південному заході межує з Дрогобицьким і Сколівськими районами, на півночі – з Миколаївським районом, на сході – з Жидачівським районом, на півдні – з Долинським районом Івано-Франківської області. Відстань до обласного центру складає 72 км. Зазначене розташування міста привело до інтенсивного розвитку промисловості та транспортної інфраструктури, що в свою чергу обумовило несприятливу екологічну ситуацію в місті.

Стрий знаходиться по лівому боці р. Стрий, яка впадає у р. Дністер. Через територію району проходять крупні магістральні газопроводи, нафтопроводи і лінії електропередач високої напруги. Крім того, на території розміщені гірничі відводи, нафта і газородовища, водозабори міст Львова, Дрогобича, Стрия, Моршина, Трускавця, Стебника, військовий аеродром та курорт Моршин. Стрийський район відноситься до рівнинної агрозони, зони м’ясо-молочного скотарства з вирощуванням картоплі, цукрових буряків, овочів, льону-довгунця і на перспективу — ріпаку. Природнім багатством району є прекрасні ліси, мінеральні та підземні води, поклади нафти, газу, сировина будівельних матеріалів. За розвіданими запасами нафти і газу Стрийщина займає чільне місце серед адміністративних районів Львівської області (розвідано 110 млрд. куб. м запасів природного газу промислових категорій та 15 млн. тонн, видобувних запасів нафти). Родовища нафти розташовані між селами Н. Стинава — Любинці — Розгірче та в районі Довголука — Семигинів. На території діють 9 родовищ мінерально-сировинних ресурсів (Стрийський гравійний кар’єр Ясеницького кар’єроуправління, Піщано-Ходовицьке родовище в с. Піщани, родовища гравійної суміші в селах Стриганці та Ходовичі, родовища глини в с. Голобутів, Лисовиі, Довголука, В. Лукавиця, суглинок — Дашавський кар’єр. На території Моршина, Лисович та Розгірче є запаси мінеральних вод. У зв’язку з природно-кліматичними та географічними особливостями району м. Моршин ніби призначений для розвитку санаторно-курортної мережі, здравниць та лікувальних закладів.

3

Аналітична довідка стану довкілля м. Стрия

Зазначена довідка сформована на основі, одержаної у встановленому прядку від відповідних державних органів та підприємств., інформації про стан довкілля та його вплив на здоров’я населення.

Атмосферне повітря.

На території м. Стрия налічується понад 50 підприємств, установ та організацій різних форм власності, які експлуатують стаціонарні джерела забруднення атмосферного повітря та мають в користуванні понад 2 тисячі одиниць автотранспорту, які являються пересувними джерелами забруднення через викиди забруднюючих речовин. Враховуючи те що м Стрий знаходиться на перехресті доріг, через нього постійно проходить велика кількість транзитного автотранспорту. Відсутність об’їздної дороги значно посилює його вплив на екологічну ситуацію та погіршує її.

Значне зростання об’ємів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, за статистичними даними на 61% (9 міс. 2007 р. до 9 міс.2006 р.), обумовлене експлуатацією та використанням на виробництвах застарілого виробничого, паливо-використовуючого та пило-, газоуловлюючого обладнання.

Проблемним залишається питання організації належного контролю за вмістом забруднюючих речовин у відпрацьованих газах автотранспортних засобів.

12 підприємств міста не забезпечені нормативними санітарно-захисними зонами 50 м. Зокрема: МБУ – 1 ЗАТ “Західшляхбуд”, ВАТ АТП – 24658, ВАТ “Стрийське АТП – 14609”, дослідний завод ВАТ СКБ “Геотехніка”, дослідний завод ВАТ “Стрийський завод КПО”, завод “Веста”, Стрийська міська друкарня, ДВВ “Прикарпатпромгеофізика”. До даного переліку слід віднести виробництва та підприємства гуртової торгівлі на колишніх територіях взуттєвої фабрики, шкірзаводу, заводу гумового взуття, склозаводу.

На даний час на підприємствах закінчився термін дії розроблених нормативів гранично-допустимих викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел. Необхідне поновлення документів у відповідності до існуючих вимог.

4

Виведено за межі сельбищної зони ВАТ ”Швейна фабрика “Стрітекс”, а Макаронна фабрика та ВАТ АТП – 1303 – припинили свою діяльність. Зазначені підприємства не були забезпечені нормативною СЗЗ.

В розрізі питань охорони атмосферного повітря проблемним залишається вплив шумових характеристик, що перевищують норму, від функціонування залізниці, яка проходить через житлові масиви без витриманого нормативного санітарного розриву. Не вирішено питання влаштування звукоізолюючих екранів.

Не визначено переліку житлових будинків, що розміщені на території санітарно-захисних зон підприємств, реальної кількості проживаючого там населення та не розроблено програми їх відселення.

Водні ресурси.

Місто Стрий розташоване на лівому березі р.Стрий, яка протікає з півдня на північ. Течія 15 – 20 м/хв., глибина 0,5 – 1,5 м, ширина заплави 0,5 – 1,0 км. Напрям русла річки постійно змінюється через часті повені, які призводять до підняття рівня води на 1,0 – 3,0 м, затоплення заплавних земель, розливів, переносів та акумуляції руслових та заплавних відкладів піщано-гравійної суміші.

Скид зворотних вод у поверхневі води р.Стрий здійснює КП “Стрийводоканал” через очисні споруди повної біологічної очистки, проектною потужністю 25,0 тис.м.куб/добу. Через незавершення робіт по реконструкції та капітальному ремонту очисних споруд має місце скид недостатньо очищених зворотніх вод по ряду інградієнтів.

Функціонування КОС, з початку введення їх в експлуатацію, не забезпечувало відповідність стоків санітарно-гігієнічним вимогам. Очисні споруди працюють неефективно і являються основним джерелом забруднення р.Стрий. Неефективність роботи КОС підтверджується даними лабораторного контролю СЕС і відомчого контролю. Затверджені нормативи ГДС (гранично допустимого скиду) розроблені конкретно під існуючі КОС і фактично узаконюють порушення природоохоронного і санітарного законодавства. Відомча лабораторія по дослідженнях КОС не акредитована. Недопущення скиду неочищених та недостатньо очищених стічних вод у р.Стрий можливе за умови завершення 2-ї черги будівництва КОС.

5

Цікавий факт, є озеро в с. Угерсько (Стрийський район), офіційно – знаходиться в оренді УТМР Стрийського району. Площа орієнтовно 0,6 га; озеро правильної круглої форми із радіусом близько 150-200 м; відомості про глибини різняться, однак кажуть, що Початкова глибина озера була 70-80 метрів.

Дно піщано-кам’янисте практично всюди вкрите ковром водних рослин. Вода прозора — кристально чиста. За останніми достовірними даними, в озері розвелось багато лина, є окунь, багато щуки (понад 1,7 кг), є раки. Регулярно по центру під поверхнею можна бачити декілька крупних риб (близько метра), карп чи голавль, за деякими свідченнями. Озеро не спускалось з моменту його виникнення : бурили свердловину на газ, на невеликій глибині попали на газовий пласт, сталась аварія, почався відкритий фонтан, тобто викид газу. Так як глибина була невелика то почало викидувати породу (шутер, глину….), утворилась воронка правильної круглої форми,ще й на додачу до цього газ загорівся, було видно вогонь за 10 км. Горіло це кілька місяців. А потушив здається іноземний інженер, перекривши всі підземні канали газу, які з’єднувались із воронкою. Це озеро вважається досить небезпечним, оскільки там постійно топляться люди.

Охорона земель.

Станом на 01.01.07 р. в м.Стрию нараховується 1698,0 га землі. 236,0 га – у власності юридичних та фізичних осіб, 1462,0 га – у власності держави. Зокрема:

– сільськогосподарські підприємства – 12,29 га;

– землі житлової та громадської забудови – 807,46 га;

— промислові та інші підприємства – 198,45 га;

6

— підприємства та організації транспорту – 150,33 га;

— землі Міністерства оборони – 99,53 га;

— лісогосподарські підприємства – 2,19 га;

— водогосподарські підприємства – 1,98 га;

— землі запасу – 425,77 га.

В подальшому передбачено збільшення площі земель під житловою та громадською забудовою на 55,0 га, що підтверджено містобудівними обгрунтуваннями.

Розміщення на території міста об’єктів промисловості веде до погіршення якості земель розташованих в зоні їх впливу. Значний вплив на земельні ресурси має нецільове використання земельних ділянок. Особливої уваги потребують прибережні захисні смуги та водоохоронні зони р.Стрий, яка на території міста займає 108,0 га.

На території м.Стрий до земель рекреаційного призначення відносяться парки та ботанічні пам’ятки місцевого значення загальною площею 27,8 га.

Поводження з відходами.

Здійснення діяльності господарюючими суб’єктами веде до утворвення відходів різного класу токсичності. Окрім цього спостерігається створення стихійних сміттєзвалищ, накопичення відходів у водоохоронній зоні р.Стрий. Утилізація твердих побутових відходів в м.Стрию здійснюється Стрийським МККП на полігоні твердих побутових відходів Стрийсько-Дрогобицького регіону. Відсутність пофракційного сортування відходів, методи переробки для яких вже існують, веде до нераціонального використання площ сміттєзвалища та виникнення пожеж. Міське сміттєзвалище являється одним з основних об’єктів — забруднювачів навколишнього середовища. Його використання проводиться вже другий понаднормативний термін. Рекультивація земель не проводилась з 1949 року. Початкове влаштування полігону здійснено без ізолюючого шару для захисту від забруднення грунту та підземного водоносного горизонту. Не організовано відомчий лабораторний контроль за станом грунтових вод. Сміттєзвалище не огороджене по периметру та не обладнане ровом для відводу дренажних вод (крім східної сторони), не обладнаний дезінфекційний бар’єр. Не

7

вирішені питання озеленення санітарно-захисної зони сміттєзвалища та обладнання площадки для миття і знезараження контейнерів, контейнеровозів та сміттєвозів, що задіяні в саночистці міста.

Особливо загострена ситуація постала в 2007 році, оскільки без вирішення вказаних проблем на полігоні почали захоронювати відходи з інших регіонів. Внаслідок порушення умов складування відходи самозапалюються, що призводить до заносу вітром токсичних продуктів згорання відходів на житлову забудову міста.

На даний час розроблено проект реконструкції сміттєзвалища, гігієнічну експертизу якого проведено в Львівській обласній санепідемстанції. Реконструкція сміттєзвалища не розпочалася до даного часу.Необхідно відзначити, що термін дії висновку експертизи проекту, який визначений в 4-ри роки, вже минув. При подальшій реалівзації проекту реконструкції, СЕС буде ставитись питання про припинення експлуатації сміттєзвалища в цілому, як об’єкта підвищеного епідеміологічного ризику та забруднювача навколишнього середовища. В комплексі питань роботи сміттєзвалища, проблемним залишається питання санітарної очистки міста. Кількість та стан урн для сміття, контейнерів для збору відходів не може задовольнити потреб міста. Внаслідок недостатнього забезпечення транспортом для вивозу відходів з території міста порушуються терміни та якість прибирання, графіки вивозу відходів. Складна ситуація в міських парках та скверах, де недостатньо, або не встановлено урни для збору сміття. На міське сміттєзвалище приймаються відходи з підприємств без відповідно оформленого дозволу та паспорту, погодженого СЕС. Місця зберігання промислових відходів не паспортизовані. Відсутній відомчий лабораторний контроль за станом забруднення грунту та атмосферного повітря в місцях тимчасового розміщення відходів.

Проблемним залишається питання поводження з відходами на підприємствах, в процесі діяльності яких утворюються токсичні відходи. Порушення стосуються всіх підприємств.

Природно-заповідний фонд.

На території міста розташовані наступні об’єкти природно-заповідного фонду:

“Дуб І.Франка на вул.Гайдамацькій, площею 0,05 га, територія ВПУ № 34;

8

“Група тиса ягідного” на вул.1-го Листопада,2, площею 0,1 га. Входить 8 екз., 2 екзотичні сосни веймутової. 3 екземпляри магнолії (подвір’я дитячого дошкільного закладу № 3);

“Вікова сосна веймутова” на вул.Т.Шевченка,18, площею 0,05 га, подвір’я середньої школи № 5;

“Група дерев” на вул.М.Крушельницької 16,18, площею 0,05 га. Входить 2 вікові сосни веймутові, магнолія, глід червонолистий, перед фасадом будинку центру творчості дітей та юнацтва;

“Магнолія” на вул.Т.Шевченка, 70 площею 0,05 га, у подвір’ї середньої школи № 2;

“Віковий дуб” на вул.Гетьмана Мазепи,4 площею 0,05 га; у подвір’ї комунального будинку відповідає Стрийський міський комбінат комунальних підприємств;

“Модрина” на вул.О.Бобикевича,3, площею 0,05 га (4 дерева модрини) Фактично росте одна сосна веймутова з нахиленим стовбуром, однобічною та суховершинною кроною. Відповідальність за утримання і охорону покладено на середню школу № 4. Через відсутність дерев є підстава для виключення з природно-заповідного фонду;

“Група дерев та кущів” (7 сріблястих ялинок. 17 кипарисів, 17 туст західний, 2 магнолії, 10 ялин, 5 самшитів) Потребує проведення комісійного обстеження. Відповідає за охорону і утримання Стрийський міський комбінат комунальних підприємств.

Парки-пам’ятники садово-паркового мистецтва місцевого значення: три парки: Парк їм.Т.Г.Шевченка, площею 20,0 га, Парк ім.Нижанківського, площею 1,5 га. (1 га вилучено з земель природно-заповідного фонду в межах парку-пам’ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення на підставі рішення 9-ої сесії 4 демократичного скликання Львівської обласної ради № 154 від 03.06.2003 р.), парк “Злуки” площею — 5,76 га.

Рішенням сесії Львівської обласної ради від 15.10.2002 року за № 56 вилучено із природно-заповідного фонду чотири ботанічні пам’ятки природи місцевого значення на території м.Стрий, а саме: “Група акацій бородавчатих“ (вул.Шевченка,75, пл.0,05 га), “Модрина”, (вул.Шевченка,2, пл.0,05 га), “Групу дерев” (вул.Шевченка,101, пл.0,2 га), “Сосна веймутова”

9

(вул.Шевченка,18, пл.0,05 га).

Природоохоронні заходи на поліпшення стану довкілля та забезпечення охорони навколишнього природного середовища.

Метою цієї програми є попередження негативного впливу на екологічну ситуацію від вжиття відповідних природоохоронних заходів та забезпечення поліпшення стану довкілля через зняття впливу негативних факторів.

Для досягнення належного ефекту в процесі реалізації природоохоронних заходів всім суб’єктам господарювання та контролюючим органам в рамках своєї діяльності та повноважень необхідно забезпечити їх неухильне виконання.

Основним з основних приципів охорони довкілля є пріоритетність вимог екологічної безпеки, обов’єязковість додержання екологічних стандартів, нормативів та лімітів використання природних ресурсів при здійсненні господарської, управлінської та іншої діяльності.

При прийнятті рішень, реалізація яких впливає на стан довкілля та формування у населення екологічного світогляду, суб’єктам законодавчої ініціативи необхідно забезпечувати гласність та демократизм.

Відділам та управлінням міськвиконкому у своїй діяльності забезпечити дотримання природоохоронного законодавства.

Відділу освіти забезпечити виховання в учнів почуття відповідального та дбайливого ставлення до природи.

Атмосферне повітря.

Забезпечити підприємства нормативними санітарно-захисними зонами.

Суб’єктам господарювання всіх форм власності поновити дозволи на викиди забруднюючих речових в атмосферне повітря стаціонарними джерелами для приведення у відповідність до існуючих вимог.

Визначити житлові будинки, що розміщені в санітарно-захисних зонах підприємств, та кількість проживаючого в них населення.

Вирішити питання виведення за межі сельбищної зони підприємств, що

10

не забезпечені нормативною санітарно-захисною зоною, або відселення людей з цих зон.

Вжити заходи на забезпечення влаштування звукоізолюючих екранів від залізниці в місцях її проходження поряд з житловою забудовою.

Не допускати запалювання відходів на сміттєзвалищі та спалювання сміття в межах міста.

Організувати відомчий контроль за станом атмосферного повітря в місцях тимчасового розміщення відходів.

Забезпечити належний контроль за розміщенням джерел шумового та елекромагнітного забруднення довкілля.

Водні ресурси.

Забезпечити охорону і раціональне використання джерел питного водопостачання.

Забезпечити захист джерел питного водопостачання від шкідливого впливу.

Забезпечити виконання заходів по підтриманню сприятливого гідрологічного режиму та санітарного стану р.Стрий.

Забезпечити будівництво систем водовідведення, поліпшення стану зон санітарної охорони джерел водопостачання, благоустрій водоохоронних зон та прибережних захисних смуг водних об’єктів.

Вжити заходи на недопущення скиду неочищених та недостатньо очищених вод у водойми.

Проводити постійний контроль за якістю питного водопостачання та санітарно-гігієнічного благополуччя водопровідних мереж та систем водовідведення.

Впроваджувати прогресивні методи та засоби фізико-хімічного та біологічного очищення води.

Вдосконалювати конструкції водозабірних свердловин, фільтрів, підйомного обладнання, контрольно-вимірювальної апаратури.

Завершити реконструкцію каналізаційних очисних споруд для

11

забезпечення скиду очищених стічних вод згідно існуючих норм.

Системно проводити ремонт, реконструкцію та будівництво систем водопостачання та водовідведення.

Раціональне використання та охорона земель.

Стрийській міській раді, при розгляді земельних питань дотримуватись чинного земельного законодавства, забезпечувати раціональне використання та охорону земель, гарантії прав на землю з наданням виключного пріорітету охороні земель як елементу екологічної безпеки. Забезпечити узгодженість управлінських та господарських рішень для досягнення найбільшого ефекту в напрямку поліпшення екологічної ситуації.

Виконавчому комітету Стрийської міської ради:

Забезпечити організацію розробки та реалізації комплексних заходів по охороні земель від шкідливих процесів; недопущення розміщення, будівництва та експлуатації об’єктів, що негативно впливають на стан земель.

Координувати роботу відділів міськвиконкому, управління земельних ресурсів та земельного кадастру і суб’єктів господарювання всіх форм власності по вирішенню земельних питань для забезпечення раціонального використання та охорони земель.

Забезпечити у процесі діяльності:

— винесення в натуру меж міста Стрия;

— поновлення грошової оцінки земель міста;

— інвентаризацію земель закладів охорони здоров’я, освіти та культури;

— інвентаризацію земель рекреаційного призначення з винесенням в натуру меж земельних ділянок та видачею документів на право користування і охорону вищезазначених земель шляхом обмеження вилучення (викупу) для інших потреб;

— встановлення санітарно-захисних зон та зон особливого режиму використання земель;

— дотримання вимог чинного природоохоронного законодавства відділом архітектури і містобудування для забезпечення екологічної безпеки;

12

— позавідомчої комісії з питань будівництва, реконструкції, капітального ремонту об’єктів житлово-громадського, промислового і комунального призначення, благоустрою та інженерної підготовки території, яка здійснює попереднє обстеження об’єктів, комісії з розміщення малих архітектурних форм та постійно діючої комісії по прийняттю в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів – надання пріоритету вимогам екологічної безпеки;

— максимальне збереження площі земельних ділянок з родючим шаром грунту та рослинним покривом;

— зняття та складування у визначених місцях родючого складу грунту з наступним його використанням для поліпшення малопродуктивних угідь;

— дотримання екологічних вимог встановлених законодавством України при проектуванні, розміщенні та будівництві об’єктів;

— створення та впорядкування водоохоронних зон і прибережних захисних смуг;

— підтримання встановленого режиму на території водоохоронних зон та прибережних захисних смуг;

— підвищення ефективності використання земель при розміщенні промислових об’єктів;

— дотримання вимог щодо використання земель у санітарно-захисних зонах навколо промислових підприємств;

— створення захисних лісових насаджень в смугах відведення земель залізниць та автомобільного транспорту;

— проведення рекультивації порушених земель, що прилягають до залізниці та автомобільних доріг;

— оптимізацію під’їзних колій на станціях, товарних парках та підприємствах з метою виведення з балансу залізниць земель, що не використовуються, або використовуються нераціонально;

— рекультивацію порушених земель;

— берегоукріплення;

— створення захисних лісових насаджень;

13

— зменшення технологічного впливу та створення охоронних зон і зон санітарної охорони.

Поводження з відходами.

Організувати та проводити санітарну очистку міста відповідно до затвердженого регламенту.

Забезпечити дезинфекцію контейнерів та автотранспорту.

Провести реконструкцію сміттєзвалища.

До проведення повної реконструкції сміттєзвалища:

— огородити сміттєзвалище по периметру;

— провести заходи з озеленення санітарно-захисної зони сміттєзвалища;

— обладнати рів для відведення дренажних вод від сміттєзвалища з влаштуванням малих очисних споруд;

— влаштувати дезбар’єр при в’їзді на сміттєзвалище;

— забезпечити захоронення відходів на полігоні ТПВ у відповідності до існуючих правил;

— влаштувати на міському сміттєзвалищі худобомогильник відповідно до існуючих вимог;

— організувати відомчий лабораторний контроль за станом забруднення навколишнього середовища внаслідок функціонування сміттєзвалища;

— обладнати площадку для миття контейнерів, контейнеровозів, сміттєвозів та їх знезараження.

Вирішити питання пофракційної переробки сміття.

Ліквідувати несанкціоновані звалища відходів та в подальшому не допускати їх виникнення.

Забезпечити контроль за утриманням та вигулом домашніх тварин.

Визначити місця розміщення відходів на підприємствах, розробити на місця спеціальні паспорти та погодити в СЕС.

Розміщення відходів на підприємствах проводити згідно затверджених та

14

погоджених з СЕС лімітами.

Природно-заповідний фонд.

Насадження парків потребують проведення лісопатологічного обстеження, проведення вирубки фаутних, сухостійних та пошкоджених дерев, формування та створення високо естетичних біогруп дерев і чагарників. Необхідне проведення додаткового благоустрою. Зокрема встановлення паркових лавок, урн для сміття, відновлення та ремонт мережі освітлення, проведення біжучого ремонту паркового залещення, пішохідних доріжок та алей.

Згідно з дорученням Кабінету Міністрів України від 25.06.2007р № 51061/70/1-04 до Указу Президента України від 23.05.2005р № 838 необхідно забезпечити проведення інвентаризації території та об’єктів природно-заповідного фонду на підпорядкованій території з внесенням даних, щодо земель природно-заповідного фонду у відповідні земельні облікові документи.

На підставі матеріалів інвентаризації забезпечити оформлення територій та об’єктів природно-заповідного фонду відповідними знаками та інформаційними матеріалами на місцевості.

Промисловість

В Стрию, як для Західної України, добре розвинута промисловість. Місто є одним із найважливіших промислових центрів Львівської області. Промисловість в місті представлена машинобудівною, металообробною, лісовою, будівельних матеріалів, легкою, харчовою, поліграфічною галузями.

Важливим для промисловості міста став 2003 рік, коли завершилося будівництво заводу німецької фірми Leoni AG (ТзОВ «Леоні ваерінг системс УА ГМБХ»). У розбудову проекту було інвестовано понад 50 млн. євро. Виготовленими на заводі кабельними мережами оснащуються автомобілі світових брендів «Опель», «Порше» та «Фольксваґен»[14].

Найважливіші підприємства міста:

ДП «Стрийський вагоноремонтний завод» — одне із найголовніших, найбільших, найстаріших сьогодні діючих (діє із 1874 р.) підприємств регіону.

15

Завод Leoni AG

Стрий-Авто

ВАТ „Стрийський завод «Металіст»“(Discovery Drilling Equipment Ltd.) — виробництво бурової геологорозвідувальної техніки.

«Перша Українська Цинковня»

ВАТ „Меблевий комбінат «Стрий»“

„Видавничий Дім «Укрпол»“

Стрийська швейна фабрика «Стрітекс» — україно-данська фірма, одне із найстаріших підприємств регіону.

ВАД «Стрийський завод по випуску ковальсько-пресового обладнання»

Комбінат хлібопродуктів № 1

Комбінат хлібопродуктів № 2

ТзОВ «Екран» — виробництво дверей та вікон з ПВХ.

ДП «Стрийський лісгосп» — за декілька років у такому ж режимі як цей лісгосп, мають запрацювати усі лісгоспи України[15].

ПП «СМіО»(торгова марка «Стрийські делікатеси»)

ПП «Роман»

16

Стрий — осідок газового промислу області і тут розташоване Стрийське газопромислове управління. СГУ ― велике підприємство для видобутку і транспортування газу, осідок у місті Стрию. Управління розробляє поклади газових родовищ на Передкарпатті і транспортує газ до інших районів України, Білорусі, Польщі і балтійських країн. У 1974 році до його складу входило 5 газопромислів, Львівський цех для транспортування газу та інші цехи. Видобуток газу в 1970 році становив 7 514 млн м³ (12% загального видобутку України), транспортування — 9 317 млн. м³.

До складу управління входять такі газові родовища:

Дашавське газове родовище (найстаріше, уведене в експлуатацію 1924);

Опарське газове родовище;

Угерське газове родовище;

Більче-Волицьке газове родовище;

Рудківське газове родовище;

Хідновицьке газове родовище;

Меденицьке газове родовище;

Пинянське газове родовище;

Свидницьке газове родовище;

Малогорожанське газове родовище;

Кавське газове родовище.

Деякі відомості про завод «Перша Українська Цинковня»

17

У 2007році був збудований у м.Стрий унікальний завод гарячого цинкування європейського зразка – «Перша Українська Цинковня» який є частиною бізнесу концерну «Екран».

Як надійний та стабільний партнер «Перша Українська Цинковня» працює у сфері захисту від корозії. Оскільки вони взяли на себе обов’язок бути лідером у цій сфері, вони постійно слідкуємо та впроваджуємо нові розробки та покращення.

На сьогоднішній день вони задовольняємо потреби українських компаній з 14 областей України та співпрацюємо як з малими фірмами, так і з всесвітньо відомими компаніями.

Виробництво сертифіковане українськими системами якості. Влітку 2011 року на підприємстві було проведено незалежний сертифікаційний аудит компанією ТЮФ ЗЮД Україна, в результаті якого завод гарячого цинкування отримав сертифікат відповідності міжнародному стандарту якості ISO 9001-2001 та ISO 1461. Сертифікація — це новий рівень відносин із споживачами, постачальниками та партнерами, підвищення рівня професіоналізму персоналу в галузі управління якістю, прослідкованість виробництва та контроль всіх процесів. В найближчому майбутньому вони планують впровадити європейську систему екологічного менеджменту ISO14000.

Вони є учасниками тематичних виставок, семінарів та конференцій, приділяємо особливу увагу охороні довкілля та підтримці промисловості регіону.

Про завод

Їхній завод є першим в Україні, побудований за найсучаснішими стандартами та підходами до бізнес процесів, ефективно працює завдяки

18

інноваційним технологіям та сучасному обладнанні.

В технологічному процесі використовуються лише найкращі матеріали та хімікати від провідних європейських виробників. Разом з цинком вони використовуємо алюміній та нікель — це додає більш естетичний вигляд виробу та покращує антикорозійні властивості покриття.

Загальна площа заводу більше 7000м², на заводі створено більше 50 робочих місць.

Іноземна лінія гарячого цинкування обладнана системами фільтрації, очистки та відповідає усім українським та європейським вимогам екології, охорони довкілля та техніки безпеки.

НС, які мали місце на території Стрийського району станом на 2005 рік

10 березня продовжувались роботи з ліквідації наслідків сильного снігопаду та недопущення виникнення надзвичайних ситуацій. Основні зусилля зосереджено на забезпеченні проїзду по дорогах державного та обласного значення, розчистці шляхів до населених пунктів і реагуванні на складні ситуації, які виникали на автодорогах. Проїзд на автодорогах державного значення забезпечений повністю, а на дорогах місцевого значення ускладнений. До робіт залучено 387 од. техніки і 4495 осіб. Вжиті заходи дозволили відновити автомобільний рух без обмежень до 99 населених пунктів у 18 районах області — Стрийському – 6, наслідок того, що погодні умови на території області залишаються складними, у деяких районах спостерігається збільшення кількості населених пунктів, до яких ускладнений проїзд. Всього на цей час ускладнений проїзд до 86 населених пунктів у 13 районах області — Стрийський – 2.

19

20 квітня о 9.30 у с. Підгірці Стрийського району під час прибирання території парку учні школи-інтернату знайшли артилерійський снаряд часів Другої світової війни. Місце виявлення боєприпасу огороджено, організовано охорону. Подано заявку командиру військової частини А3817 (м. Самбір) на вилучення та знешкодження боєприпасу.

21 квітня о 5.00 біля с. Любинці Стрийського району на автодорозі Київ-Чоп сталася дорожньо-транспортна пригода. Водій автобуса ЛАЗ, що належить ТзОВ „Леоні”, скоїв наїзд на пішохода, який від отриманих травм помер на місці події. Особа загиблого встановлюється, ведеться слідство.

18 травня о 14.45 біля с. П’ятничани Стрийського району на автотрасі Київ-Чоп водій мікроавтобуса „Форд Транзит”, що належить Львівському регіональному державному центру стандартизації, метрології та сертифікації не справився з керуванням, з’їхав до кювету та перевернувся. Внаслідок дорожньо-транспортної пригоди водій та п’ять пасажирів мікроавтобуса отримали травми різного ступеня важкості. Постраждалих госпіталізовано до Стрийської та Миколаївської центральних районних лікарень.

18 травня о 21.00 поблизу с. Довге Стрийського району місцеві мешканці знайшли предмет ззовні схожий на артилерійський снаряд часів Другої світової війни. Місце події огороджено, виставлено охорону. Подано заявку командиру військової частини А3817 (м. Самбір ) на вилучення та знешкодження боєприпасу.

21 травня о 10.00 у с. Угільня Стрийського району внаслідок пожежі в цегляній літній кухні загинув власник Ярослав Б., 1945 року народження. Вогнем знищено речі домашнього вжитку. Пожежу ліквідували сусіди із застосуванням підручних засобів пожежегасіння. Причина пожежі – необережність при курінні.

5 червня близько 15.00 у р. Стрий поблизу с. Слобідка Стрийського району виявлено тіло Володимира Г., 1968 року народження, місцевого мешканця. Причина загибелі – необережне поводження на воді під час рибальства.

1 серпня о 12.20 у м. Стрию на присадибній ділянці приватного житлового будинку, виявлено артилерійський снаряд часів Другої світової війни. Місце події огороджено, організовано охорону. Подано заявку командиру в/ч А3817 (м. Самбір) на вилучення та знешкодження боєприпасу.

21 листопада о 16.30 у м. Стрию, вул. Шептицького, 5 мешканці будинку

20

виявили артилерійський снаряд часів Другої світової війни. Місце події огороджено, організовано охорону. Подано заявку командиру військової частини А3817 (м. Самбір) на вилучення та знешкодження боєприпасу.

Середньострокова інвестиційна програма Львівської області на 2008-2011 роки: Інвестиційний проект «Реконструкція полігону твердих побутових відходів Стрийсько-Дрогобицького регіону»

1. Назва та адреса ініціатора, прізвища та контактні телефони відповідальних виконавців: Стрийська міська рада, відділ капітального будівництва, відповідальна особа — начальник — Лебідь Іван Петрович (03245) 7-13-00, 7-12-01.

2. Назва проекту: реконструкція полігону твердих побутових відходів Стрийсько-Дрогобицького регіону.

3. Місце розташування проекту : Львівська область, м. Стрий.

4. Загальні відомості та обґрунтування: полігон твердих побутових відходів в місті Стрию має найбільшу в області територію – 53,2 га. Побудова заводу приверне увагу інвесторів, як до спорудження, так і до подальшої експлуатації заводу. Крім цього, це нові робочі місця, різні товари широкого вжитку. Введення в експлуатацію полігону дасть можливість обслуговувати міста Стрий, Моршин, Дрогобич, Стебник, Борислав, Трускавець та Стрийський і Дрогобицький райони, що збільшить надходження коштів за вивезення сміття в регіоні.

5. Опис проекту:

Основними техніко-економічними показниками є:

  • потужність полігону – 3985 тис. м3;
  • загальна площа відведена під полігон – 53,2 га;
  • термін експлуатації полігону – 20 років;

Земельна ділянка під складування побутових відходів міста Стрия, відведена в 1949 році, є найбільшою в області. Як сміттєзвалище, вона експлуатувалась фактично стихійно, без дотримання належних санітарно-екологічних норм, заходів захисту від забруднення атмосферного повітря, водного басейну та грунтів прилеглої території. Особливу небезпеку викликає можливе забруднення поверхневих та підземних вод Стрийського водозабору, яке є джерелом водопостачання міст Львова, Стрия, Дрогобича, Стебника та курортів Моршина і Трускавця.

На даний час значно зросли санітарно-екологічні та природоохоронні вимоги щодо складування та захоронення ТПВ, тому виникла крайня необхідність реконструкції існуючого сміттєзвалища з метою доведення його до рівня сучасного екологічно чистого підприємства із складування, а в майбутньому і переробки побутових відходів.

21

Проектом передбачаються заходи, що включають можливість інфільтрації рідкої

фази відходів, забезпечуючи герметичну основу зони складування, для чого по дну карт, відкосу і верху обвалювання передбачено протифільтраційний екран із застосуванням поліетиленової плівки товщиною 1 мм.

6. Мета: покращення екологічної ситуації водного і повітряного басейну регіону шляхом відповідного впорядкування сміттєзвалища і перетворення його на сучасне підприємство по складуванню та переробці відходів.

7. Орієнтовний план підготовки та реалізації проекту: загальна кошторисна вартість – 29,9 млн. грн. Залишок кошторисної вартості на 1.01.2008 року – 25,8 млн. грн.;

2008-2011 роки – реконструкція об’єкта.

8. Ресурси, потрібні для підготовки та реалізації проекту:

2008 рік – 6,4 млн. грн. — для організаційних витрат та початку будівництва;

2009 рік – 6,4 млн. грн. на реалізацію ІІ –го етапу;

2010 рік – 6,8 млн. грн. на реалізацію ІІІ – го етапу;

2011 рік – 6,2 млн. грн.

9. Показники, що вказують на ступінь виконання завдань проекту: ступінь освоєння коштів державного, обласного та місцевих бюджетів, будівельна готовність проекту.

10. Методи моніторингу виконання проекту – аналіз використання коштів, щорічні фінансові ревізії.

11. Видатки на проект — згідно передбачених коштів державного та місцевого бюджетів, залучених коштів (Додаток №2).

12. Вплив проекту на розвиток регіону: після введення даного об’єкту в експлуатацію зменшиться негативний вплив продуктів розпаду твердих побутових відходів на екологічну ситуацію в цілому, буде ліквідована можливість забруднення підземних вод для водопостачання Стрийсько-Дрогобицього регіону та міста Львова.

22

Висновок

Формування ефективної цільової політики, мобілізаціїзація всіх можливих ресурсів, правильне визначення пріоритетів, розробка оптимальних шляхів вирішення першочергових завдань та планомірне впровадження намічених природоохоронних заходів допоможе вирішити екологічні проблеми і забезпечить поліпшення екологічного стану в м.Стрию.

Регіональним представникам держуправління екологічної безпеки, Мінприроди та СЕС, в межах своїх повноважень, слід забезпечити належний контроль за дотриманням вимог природоохоронного законодавства всіма суб’єктами.

При підготовці програми використано матеріали посібника ”Підготовка та впровадження місцевих екологічних програм у територіальних громадах України”.

В цьому рефераті я також виклав деякі відомості про місцеві промислові підприємства, організації, які мають досить відчутний вплив на навколишнє середовище і на людину. Також я згадав досить відоме озеро в с. Угерсько, утворене внаслідок вибуху на газовій свердловині.

Також я надав деяку інформацію про НС Стрийщини які мали місце протягом 2005р., а також проект «Реконструкція полігону твердих побутових відходів Стрийсько-Дрогобицького регіону».

23

Література

  1. http://www.stryi-rada.gov.ua/rish-rada.php?rnum=rr&numm=63 —

ЕКОЛОГІЧНА ПРОГРАМА МІСТА СТРИЯ на 2008–2012 рр.

  1. http://www.zink.com.ua/pro-zavod —

«Перша Українська Цинковня»

  1. http://uk.wikipedia.org/wiki/Стрий —

Промисловість

Стрийськи газопромислове управління

  1. http://www.loda.gov.ua/ua/region/division/26/
  2. http://www.active.lviv.ua/topic-t2642.html —

Озеро в с. Угерсько (Стрийський район)

  1. http://misto.ridne.net/viewthread.php?action=printable&fid=46&tid=2878 –

Інформація про надзвичайні ситуації у Львівській області

  1. Інвестиційна програма львівської області

24

База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий