Діяльність обласної соціально-психологічної служби з реалізації стратегії розвитку у 2006-2007 навчальному році

Діяльність обласного науково-Методичного Центру психології та соціології освіти зоіппо
Діяльність обласної соціально-психологічної служби з реалізації стратегії розвитку у 2006-2007 навчальному році

Скачати 0.81 Mb.

Сторінка 1/7 Дата конвертації 21.04.2016 Розмір 0.81 Mb.

  1   2   3   4   5   6   7

Діяльність обласноЇ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ

З РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ У 2006-2007 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

(керівникам районних (міських) психологічних служб, методистам РМК, які відповідають за діяльність психологічної служби)

1. Діяльність обласного науково-Методичного Центру психології та соціології освіти ЗОІППО

Науково-практична діяльність

Протягом 2005-2006 н.р. співробітники Центру продовжували розробку теоретичних основ та впровадження практики розбудови особистісно-орієнтованої освіти:

— на базі лабораторії інноваційних методів навчання (обласний Січовий колегіум);

— на експериментальних майданчиках Центру:

1. НВК “Школа-дитячий садок” м. Кам’янка-Дніпровка (науковий керівник Подмазін С.І., консультанти — Логвін В.Л., Сироватко О.М.) з теми “Розробка і впровадження інноваційних особистісно зорієнтованих технологій навчання і виховання”.

2. РМК Василівського районного відділу освіти та ЗОШ № 2 м.Василівка (науковий керівник Подмазін С.І., консультанти — Логвін В.Л., Сироватко О.М.) з теми “Впровадження технологій особистісно орієнтованої освіти на базі шкіл Василівського району”.

3. ДНЗ № 101 Ленінського району м.Запоріжжя (науковий керівник Подмазін С.І.) з проблеми “Становлення довільності дитини в умовах керованого освітньо-виховного процесу в ДНЗ”.

— на базі експериментального майданчика МОН України гімназії “Софія” м.Дніпрорудне Василівського району (науковий керівник Подмазін С.І., консультант Чемодурова Ю.М.) з теми “Соціалізація учнівської молоді в умовах малого міста України”.

Згідно плану роботи обласного управління освіти і науки співробітники Центру брали участь у моніторингу ефективності районних освітніх систем (м.Запоріжжя, м.Мелітополь, Мелітопольський та Новомиколаївський райони).

Експертна діяльність

При обласному науково-методичному Центрі психології та соціології освіти продовжила роботу атестаційна комісія щодо надання експертної оцінки діяльності працівників психологічної служби області. Протягом року проведено 3 засідання, надані рекомендації щодо встановлення і підтвердження кваліфікаційних категорій 9 практичним психологам загальноосвітніх шкіл та дошкільних навчальних закладів, 2 практичним психологам шкіл-інтернатів, 8 методистам РМК, що проходили атестацію в поточному році.

Тематична курсова перепідготовка кадрів

Спеціалісти Центру приймають участь у курсовій перепідготовці різних педагогічних категорій (згідно плану інституту).

Освітня діяльність

Протягом навчального року спеціалістами Центру проведено: 2 обласних науково-практичних семінари для керівників районних (міських) психологічних служб, методистів РМК, що відповідають за діяльність психологічних служб; 1 семінар для завідувачів РМК, методистів РМК щодо розбудови особистісно-орієнтованої профільної освіти; 2 семінари для методистів РМК, що відповідають за діяльність психологічної служби та соціальних педагогів області.

Протягом року спеціалісти Центру приймали участь у науково-практичних семінарах для зав. районними (міськими) методичними кабінетами, керівників районних (міських) психологічних служб, методистів, які відповідають за діяльність психологічних служб щодо розбудови особистісно-орієнтованої профільної освіти та її психологічного супроводу; проводили розробку методичних матеріалів для практичних психологів та соціальних педагогів з проблеми організації комплексної профілактичної роботи та методичних матеріалів щодо оцінки й атестації співробітників психологічної служби.

2. Діяльність обласної соціально-психологічної служби системи освіти ОБЛАСТІ у 2006-2007 навчальному році

На виконання “Стратегії розвитку психологічної служби системи освіти Запорізької області на період до 2008 року” (наказ Управління освіти і науки Запорізької облдержадміністрації від 22.12.2004 № 395) та рішення колегії Управління освіти і науки Запорізької облдержадміністрації “Про стан і перспективи розвитку психологічної служби системи освіти області” від 02.03.2005р. проведено навчальний семінар для керівників психологічних служб районів та запроваджена система моніторингу розвитку психологічної служби області.

ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ НА 2006-2007 навчальний рік

Основною метою діяльності психологічної служби на період до 2008 року є:

  • підвищення ефективності психологічного забезпечення навчально-виховної діяльності закладів освіти області;
  • професійне сприяння саморозвитку особистості вихованця, учня, студента і, одночасно, захист психічного здоров’я усіх учасників навчально-виховного процесу шляхом здійснення психологічної експертизи і діагностики, соціально-психологічної корекції, профілактики, соціальної реабілітації учнівської молоді;
  • психологічна просвіта всіх учасників навчально-виховного процесу.

Підцілями діяльності психологічної служби області є:

  • Психолого-педагогічна підтримка та захист особистості дитини в складних життєвих ситуаціях, сприяння усуненню психологічних і соціально-психологічних перешкод задля їх особистісного розвитку.
  • Психологічна допомога всім суб’єктам педагогічної взаємодії та залучення їх у системну діяльність, що спрямована на досягнення основної мети діяльності психологічної служби.
  • Інформаційно-аналітичне забезпечення управлінської та педагогічної взаємодії.

Основними завданнями діяльності служби на 2006-2007 навчальний рік є:

1. Забезпечення якісного психологічного супроводу організації профільного навчання учнів старшої школи. Продовження роботи щодо впровадження практики особистісно орієнтованої профільної освіти, особистісно орієнтованої профорієнтаційної роботи.

2. Орієнтація виховної роботи на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в учнівському та студентському середовищі, превентивну освіту, профілактику девіантної й ризикованої поведінки підлітків. Зокрема, профілактику наркоманії, алкоголізму, поширення ВІЛ/СНІДу та хвороб, що передаються статевим шляхом, бродяжництва, безпритульності, насильства, незаконних форм дитячої праці тощо.

3. 3дійснення соціально-педагогічної реабілітації учнів і студентів, які зазнали різних форм насильства, були втягнуті у протиправні дії, наркоманію, незаконні види праці; які з тих чи інших причин не відвідують школу, підпали під вплив псевдорелігійних культів, знаходяться у скрутному життєвому становищі тощо.

4. Підвищення ефективності діяльності практичних психологів і соціальних педагогів. Зокрема, регулярне проведення експертизи діяльності в ході атестації і участь у підвищенні кваліфікації усіх працівників служби; розробка і впровадження новітніх методів, методик і технологій роботи практичних психологів і соціальних педагогів.

5. Розвиток мережі та організаційне забезпечення діяльності соціально-психологічної служби, перегляд функцій методистів, які відповідають за психологічну службу; повне забезпечення навчальних закладів освіти практичними психологами і соціальними педагогами відповідно до нормативів чисельності; розробка й здійснення галузевої програми забезпечення дітей з віддалених і малокомплектних шкіл соціально-психологічною підтримкою.

  1   2   3   4   5   6   7
База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий