Бог дав людині свободу волі, а вона сама повинна вирішувати свою долю. Ці погляди належать мислителям
| |
Скачати 2.86 Mb.
| Сторінка |
1/26 |
Дата конвертації |
21.04.2016 |
Розмір |
2.86 Mb. |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 … 26
| 1. |
Бог дав людині свободу волі, а вона сама повинна вирішувати свою долю. Ці погляди належать мислителям…
|
A. |
Епохи античності.
|
B. * |
Епохи Відродження.
|
C. |
Нового Часу.
|
D. |
Класичної німецької філософії.
|
E. |
Некласичної філософії.
|
2. |
В котру епоху склалися три принципові позиції щодо питання про субстанцію – монізм, дуалізм, плюралізм?
|
A. |
Середньовіччя.
|
B. |
Відродження.
|
C. * |
Нового Часу.
|
D. |
Німецької класичної філософії.
|
E. |
Некласичної філософії.
|
3. |
В період Нового Часу багато вчених та філософів намагалися пояснити глибинні причини процесів, що відбувалися в світі, використовуючи …
|
A. |
Біологію.
|
B. |
Генетику.
|
C. |
Хімію.
|
D. * |
Механіку.
|
E. |
Латину.
|
4. |
В роботі котрого середньовічного філософа вперше було систематизоване християнське віровчення?
|
A. |
Августина Аврелія.
|
B. |
Фоми Аквінського.
|
C. * |
Орігена.
|
D. |
Ансельма Кентерберійського.
|
E. |
Оккама.
|
5. |
В чому полягає домінанта віри, висловлена Мартіном Лютером?
|
A. |
Віра є єдиною умовою порятунку душі, бо домінує не тільки над знаннями, а й над вчинками.
|
B. |
Найкращі вчинки є ніщо, якщо до них додається слабка віра в Божественну Благодать.
|
C. |
Церква не може виступати єдино можливим посередником між людиною і Богом.
|
D. |
Наближення до Бога через чесну працю.
|
E. * |
Всі варіанти правильні.
|
6. |
В чому полягає ідея „чистої дошки”?
|
A. |
Філософія без науки – чиста дошка.
|
B. * |
Свідомість кожного новонародженого – чиста дошка, на якій можна записувати будь-який зміст.
|
C. |
Правда – як чиста дошка: хто що хоче, те й пише.
|
D. |
Тільки на чистій дошці можна писати щось нове, тому свої думки треба записувати, щоб ніхто тебе не випередив.
|
E. |
Бог – чиста дошка.
|
7. |
В чому полягає положення М.Лютера про абсолютний авторитет Біблії?
|
A. |
У Біблію треба вірити беззаперечно.
|
B. * |
Треба замінити авторитет церкви авторитетом Біблії.
|
C. |
Без знання Біблії її положення незрозумілі.
|
D. |
Вивчення Біблії – справа кожного колективу.
|
E. |
Біблію написали розумні люди.
|
8. |
В чому полягає сенс людського існування, за Данте?
|
A. |
У пізнанні самого себе.
|
B. * |
У наближенні до потойбічного ідеалу.
|
C. |
У пізнанні Бога.
|
D. |
У розумінні світу.
|
E. |
У любові.
|
9. |
В чому суть вчення про „Всезагальну релігію” Марсіліо Фічіно?
|
A. |
Релігія повинна бути лише одна.
|
B. * |
Всі історично існуючі течії і церкви є етапами осягнення Єдиного Бога, тому будь-яка релігія не має права виняткового бачення Абсолюту.
|
C. |
Релігійної істини не існує.
|
D. |
Загальної релігії не може бути.
|
E. |
Загальна релігія – це наука.
|
10. |
Визначіть позицію, яка в гносеології є протилежною щодо позиції визнання існування в розумі людини деяких вроджених ідей.
|
A. |
Релятивізм.
|
B. |
Скептицизм.
|
C. * |
Розум – це „чиста дошка”.
|
D. |
Розум – це рівень інтелектуального споглядання.
|
E. |
Абсолютизм.
|
11. |
Вузький емпіризм, що безладно тягне всі факти, що трапляються на його шляху, але не здатний на узагальнення, за Ф. Беконом, — це…
|
A. |
Шлях павука.
|
B. * |
Шлях мурашки.
|
C. |
Шлях бджоли.
|
D. |
Шлях людини.
|
E. |
Шлях серця.
|
12. |
Вчення Г.Лейбніца про світобудову отримало назву…
|
A. |
Атомізм.
|
B. |
Теорія достатньої підстави.
|
C. * |
Монадологія.
|
D. |
Механіцизм.
|
E. |
Космоцентризм.
|
13. |
Вчення якого мислителя Відродження поклало початок протестантизму?
|
A. |
Еразма Роттердамського.
|
B. * |
Мартіна Лютера.
|
C. |
Марсіліо Фічіно.
|
D. |
Дж. Бруно.
|
E. |
Макіавеллі.
|
14. |
Вчення якого мислителя Відродження стало основою етики індустріального, „відкритого” суспільства?
|
A. * |
Мартіна Лютера.
|
B. |
Марсіліо Фічіно.
|
C. |
Еразма Роттердамського.
|
D. |
Дж. Бруно.
|
E. |
Макіавеллі.
|
15. |
Для котрої епохи була характерна суперечка емпіризму та раціоналізму?
|
A. |
Відродження.
|
B. |
Німецької класичної.
|
C. * |
Нового Часу.
|
D. |
Середньовіччя.
|
E. |
Некласичної.
|
16. |
Для котрої з епох головним пізнавальним питанням стало питання про субстанцію?
|
A. |
Відродження.
|
B. |
Середньовіччя.
|
C. * |
Нового Часу.
|
D. |
Німецької класичної.
|
E. |
Некласичної.
|
17. |
З творчістю якого поета пов’язане зародження так званого Романського Відродження?
|
A. |
Петрарки.
|
B. * |
Данте.
|
C. |
Шекспіра.
|
D. |
Галена.
|
E. |
Езопа.
|
18. |
З творчістю якого художника пов’язане зародження так званого Романського Відродження?
|
A. |
Рафаеля.
|
B. |
Тиціана.
|
C. * |
Джотто.
|
D. |
Леонардо дa Вінчі.
|
E. |
Рубенса.
|
19. |
З яким міфічним героєм порівнював державу Т.Гоббс?
|
A. |
Прометей.
|
B. * |
Левіафан.
|
C. |
Геракл.
|
D. |
Зевс.
|
E. |
Дракон.
|
20. |
Засновником філософії Нового Часу вважається …
|
A. |
Жан-Поль Сартр.
|
B. * |
Френсіс Бекон.
|
C. |
Мішель Монтень.
|
D. |
Леонардо да Вінчі.
|
E. |
Рене Декарт.
|
21. |
Ким, за поглядами, був Б. Спіноза?
|
A. |
Дуаліст.
|
B. |
Плюраліст.
|
C. |
Матеріаліст.
|
D. * |
Пантеїст.
|
E. |
Гностик.
|
22. |
Кого називають Сократом епохи Відродження?
|
A. |
М. Кузанського.
|
B. |
М. Фічіно.
|
C. |
М. Лютера.
|
D. * |
Е. Роттердамського.
|
E. |
Коперніка.
|
23. |
Кому із середньовічних філософів належить авторство п’яти доказів існування Бога?
|
A. * |
Фомі Аквінському.
|
B. |
Тертуліану.
|
C. |
Орігену.
|
D. |
Ансельму Кентерберійському.
|
E. |
Данте.
|
24. |
Кому із середньовічних філософів, котрого за життя називали „другим Августином”, належить так званий „онтологічний доказ Буття Божого”?
|
A. |
Тертуліану.
|
B. |
Фомі Аквінському.
|
C. |
Орігену.
|
D. * |
Ансельму Кентерберійському.
|
E. |
Галену.
|
25. |
Кому із філософів Середньовіччя належать погляди про те, що зло – це недостача добра, що Бог не винен в існуванні зла, він творець гармонії добра, благодаті і любові?
|
A. * |
Августину.
|
B. |
Ансельму Кентерберійському.
|
C. |
Оккаму.
|
D. |
Тертуліану.
|
E. |
Фомі Аквінському.
|
26. |
Кому із філософів Середньовіччя належить ідея про історію не як вічний „кругообіг”, повторення, а як процес, що має певний смисл, значення і кінцеву мету?
|
A. |
Тертуліану.
|
B. |
Ансельму Кентерберійському.
|
C. * |
Августину.
|
D. |
Фомі Аквінському.
|
E. |
Оккаму.
|
27. |
Кому належить відомий твір епохи Відродження „Похвала глупоті”?
|
A. |
М. Лютеру.
|
B. |
М. Кузанському.
|
C. |
М. Фічіно.
|
D. |
М. Копернику.
|
E. * |
Е. Роттердамському.
|
28. |
Котра група філософів вважала, що загальні поняття – це тільки імена, які існують в нашому мисленні, в мові?
|
A. |
Релятивісти.
|
B. |
Абсолютисти.
|
C. |
Реалісти.
|
D. * |
Номіналісти.
|
E. |
Ідеалісти.
|
29. |
Котра група філософів вважала, що загальні поняття не менш реальні, ніж усі одиничні речі, які доступні нашим органам чуттів?
|
A. |
Абсолютисти.
|
B. |
Релятивісти.
|
C. |
Ідеалісти. |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 … 26
База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації
Головна сторінка Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция
|