Скачати 0.65 Mb.
1 2 3 4
Технологія виготовлення швейних виробів ( машинним способом)
Тематичний план
з. п.
6 год. 9 міні модулів.
1
Види швейних виробів. Художнє конструювання.
Конструкційні матеріали та їх вибір. Короткі відомості про текстильні волокна та їх види. Будова тканини (основа, піткання, пруг). Лицьовий і виворітній боки тканини.
Пр..роб.: Визначення лицьового і виворітного боків, визначення нитки основи та піткання.
2. Змістовно-пошуковий
3. Адаптивно-перетворюючий
2
Розкрій виробу.
Пр.роб.: Знімання мірок. Виготовлення викрійки. Розкрій виробу.
5. Адаптивно-перетворюючий
6. Адаптивно-перетворюючий
3
Вимоги до швейних виробів (гігієнічні, естетичні, економічні). Показники якості швейного виробу (функціональність, естетичність, ергономічність, технологічність, економічність) ВТО швейного виробу.
Правила безпечної праці при роботі з швейним обладнанням та пристосуваннями. Організація робочого місця, санітарно-гігієнічні вимоги.
Оцінювання якості виробу.
Пр. роб.: Виконання машинних швів.
8. Адаптивно-перетворюючий
9. Адаптивно-перетворюючий
12 год. 18 міні модулів.
4
Пр. роб.: Створення ескізу. Виготовлення викрійки.
2. Змістовно-пошуковий
3. Адаптивно-перетворюючий
5
Пр.роб.: Виготовлення виробу.
5. Адаптивно-перетворюючий
6. Адаптивно-перетворюючий
6
Пр.роб.: Оздоблення виробу.
8. Адаптивно-перетворюючий
9. Адаптивно-перетворюючий
7
11. Адаптивно-перетворюючий
12. Адаптивно-перетворюючий
8
Пр. роб.: Кінцева обробка виробу.
14. Адаптивно-перетворюючий
15. Адаптивно-перетворюючий
9
Пр. роб.: Захист проекту.
17. Адаптивно-перетворюючий
18. Системно-узагальнюючий
Орієнтовний перелік об’єктів праці
Наволочка, торбинка, сумка, тощо.
РОЗРОБКА МОДУЛЬНИХ ЗАНЯТЬ
Модуль 1
Тема:Текстильні матеріали. Види швейних виробів. Художнє конструювання.
Мета: ознайомлення учнів з видами текстильних волокон, їхніми властивостями, з процесом виробництва тканини; навчити визначати нитки основи і піткання, лицьовий та виворітний боки; розвивати увагу, спостережливість; виховувати основи культури праці.
Інструменти та матеріали:зразки тканин, ножиці, креслярське приладдя, ілюстрації виробів.
Тип модуля:засвоєння нових знань.
Просто знати — ще не все ,
Знання потрібно використовувати.
Гете.
Хід модуля
І. Установчо-мотиваційний етап
Метод «Мікрофон»
- Роздивіться уважно предмети, які вас оточують, і назвіть з чого вони виготовленні?
( Відповідь учнів.)
У повсякденному житті нас оточують речі, виготовлені з різних конструкційних матеріалів. Усі вони мають певні властивості.
Тканини є одним із видів конструкційних матеріалів і мають певні властивості, які залежать від волокняного складу, структури, особливостей їх обробки, про які дізнаємося на модулі.
Повідомлення теми і мети модуля.
Завдання модуля
— знати про текстильні волокна та їх види. Будову тканини;
- уміти визначати нитку основи та піткання. Визначати лицьовий і виворітний боки.
ІІ. Змістовно-пошуковий етап
Розповідь вчителя
Застосування тканини різноманітне. Сировиною для їх виробництва є волокна, які застосовуються для виготовлення тканини, їх називають текстильними.
В залежності від походження, волокна поділяються на натуральні та хімічні.
НАТУРАЛЬНІ ВОЛОКНА
ВОЛОКНА РОСЛИННОГО ПОХОДЖЕННЯ
ВОЛОКНА ТВАРИННОГО ПОХОДЖЕННЯ
ВОЛОКНА МІНЕРАЛЬНОГО ПОХОДЖЕННЯ
ЛЬОН БАВОВНА КОНОПЛІ КРОПИВА ДЖУТ КЕНАФ
ВОВНА ТВАРИН ШОВК
АЗБЕСТ
Представниками хімічних волокон є капрон, лавсан, нейлон, кримплен.
Тканина виготовляється шляхом переплетення двох ниток. Нитка, яка іде вздовж тканини називається ниткою основи, а нитка, що йде упоперек тканини, піткання. З двох боків тканини, уздовж нитки основи, йде пруг, завдяки якому тканина не обсипається.
Способи визначення напрямку ниток в тканині.
За пружком: вздовж пружка – нитка основи, впоперек – піткання.
На розтяг: нитка основи – натягнута, піткання – ні.
За звуком: при різкому розтягуванні за ниткою основи – звук дзвінкий, а за ниткою піткання – глухий.
За зовнішнім виглядом ниток: нитка основи – тонша і рівніша, а піткання – більш хвиляста, нерівномірна.
Будь-яка тканина має лицьовий і виворітний бік. Їх визначають за такими ознаками: малюнком, блиском, ворсом. У окутникрбована тканині лицьовий бік гладший, менш ворсистий, ніж виворотний.
ІІІ. Адаптивно – перетворюючий етап
- Узагальнення вивченого матеріалу (у формі експрес – опитування).
- Аналіз завдань практичної роботи:
1). Визначення лицьового й виворітного боків тканин.
2). Визначення в тканині напряму ниток основи і піткання.
Інструменти і матеріали: зразки тканин, лупа, лінійка, олівець.
Послідовність виконання:
1) Узяти зразок тканини з пругом.
2) Розтягнути тканину уздовж і впоперек пруга. Визначити, у якому напрямку тканина розтягується сильніше.
3) Різко розтягнувши тканину, визначити, у якому напрямку ниток звук дзвінкий, а в якому — глухий.
4) Висмикнути нитки основи й піткання та порівняти їх за товщиною, скрученістю.
5) Результати роботи оформити у вигляді таблиці.
ниток тканини
ІV. Змістовно – пошуковий етап (продовження).
Швейний виріб – це виріб, виготовлений за умов швейного виробництва із усіх видів матеріалів, призначених для одягу та білизняних виробів.
Які види одягу ви знаєте?
Які види білизняних виробів ви знаєте?
Розповідь вчителя
Види білизняних виробів.
Білизняні вироби є об’єктом технологічної діяльності. Залежно від призначення білизняні вироби поділяють на кілька груп
- Наведіть інші приклади білизняних виробів кожної групи?
Білизну шиють із бавовняних, лляних і напівлляних тканин, для яких характерні повітропроникність, м’якість, міцність. Вони легко мнуться та прасуються, добре перуться, вбирають вологу та пил. Тканину для пошиття вибирають залежно від моделі швейного виробу і її призначення.
Етапи проектування виробу.
Процес створення будь-якого виробу (від найпростішого до найбільш складного) відбувається у певній послідовності:
- проектування виробу;
- виготовлення виробу.
Процес проектування виробу складається з таких етапів:
- вибір об’єкта проектування;
- виконання ескізу, що супроводжується докладним технічним описом: матеріал, особливості будови, форма, колір, розміри тощо;
- виконання креслення виробу (з дотриманням правил побудови; у масштабі або в натуральну величину, із необхідною кількістю проекцій: вид спереду, зверху);
- виготовлення макета (у масштабі або в натуральну величину з більш простого й дешевого матеріалу);
- виготовлення лекал — шаблонів, що відповідають окремим деталям виробу. Лекала використовуються для подальшої обробки, наприклад розкроювання деталей виробу, або для з’єднання деталей у виріб.
Художнє конструювання
Етап виконання ескізу ще називають художнім конструюванням.
Вибором виробу для пошиття й виконанням його ескізу займаються художники-модельєри. Вони розробляють ескіз майбутнього виробу з урахуванням сучасних тенденцій моди, підбирають для його виготовлення найбільш відповідні матеріали (тканину, фурнітуру, оздоблення).
Модель – це зразок будь-якого виробу у вигляді малюнка, фотографії, готового виробу. Розробляючи модель швейного виробу модельєри враховують естетичні, гігієнічні та експлуатаційні вимоги.
Для однієї й тієї моделі художники-модельєри інколи роблять декілька ескізів її варіантів. Один з кращих ескізів приймають для виготовлення моделі.
Форма виробів постійно вдосконалюється й змінюється. Це відбувається в наслідок розвитку технічних можливостей, застосування більш досконалої техніки, технології, використання нових матеріалів, зміни вимог до виробів і його якості.
Поняття про показники якості виробу.
Вибираючи готовий виріб, ми враховуємо його якість. Проектуючи виріб, необхідно прагнути того, щоб він відповідав певним вимогам.
Якими, на ваш погляд, повинні бути вимоги до якості виробу?
Узагальнюючи відповіді учнів, назвати основні показники якості виробу.
Функціональність — можливість практичного застосування виробу, правильна конструкція.
Естетичність — красивий і привабливий зовнішній вигляд (відповідність моді, правильний підбір колірних рішень, оздоблення, відповідність одягу віку людини).
Ергономічність — зручність в експлуатації (простота догляду за виробом тощо).
Технологічність — простота виготовлення (правильний вибір способів оздоблення, відсутність непотрібних деталей тощо).
Економічність — вигідність (невисока ціна за рахунок використання дешевих матеріалів, низька трудомісткість).
Продемонструвати зразки білизняних виробів або ілюстрації з їхніми зображеннями, звертаючи увагу учнів на художнє оформлення виробів, колірне рішення у підборі тканини, оздоблення.
V. Духовно-естетичний
Аналіз варіантів моделей постільної білизни.
Підібрати в журналах мод різні моделі наволочок. Вибрати фасон моделі для пошиття.
Намалювати в зошиті вибраний фасон наволочки.
Проаналізувати доцільність обраного фасону наволочки.
VІ. Контрольно-рефлексивний
Гра «Блеф-клуб». Методичні рекомендації.
Гра може проводитися в письмовій або усній формі. Учні мають визначити правильні й неправильні твердження, позначивши їх знаками « + » і «-».
1) Пруг спрямований уздовж ниток основи.
2) Тканина розтягується сильніше уздовж ниток основи.
3) У разі різкого розтягання тканини за напрямком ниток піткання звук більш дзвінкий.
4) Полотняне переплетення ниток отримують шляхом переплетення нитки основи й піткання через одну.
5) Нитки основи йдуть поперек тканини.
6) Тканина має три пруга.
7) Нитки основи товсті, а нитки піткання — тонкі.
Нитки основи більш скручені, а нитки піткання — менш скручені.
9) Нитки піткання йдуть уздовж тканини.
10) У разі різкого розтягання тканини за ниткою основи звук виходить більш дзвінкий.
11) Тканини полотняного переплетення мають різний ткацький рисунок із двох боків.
12) Тканини полотняного переплетення неміцні, швидко зношуються.
VІІ. Підсумок модуля
Об’єкти технологічної діяльності постійно вдосконалюються. Створюючи моделі-аналоги на основі базової форми, не слід забувати про вимоги до якості виробу; технологічність, функціональність, економічність, естетичність.
VІІІ. Домашнє завдання
Вивчити тему. Підготувати інструменти і матеріали для практичної роботи.
Модуль 2
Тема: Технічне конструювання. Знімання мірок. Моделювання. Виготовлення викрійки. Технологічна послідовність.
Мета: Ознайомити учнів із початковими уявленнями про креслення, типи ліній, масштаб; навчити правильно знімати мірки, моделювати виріб, будувати креслення наволочки; виховувати уважність під час виконання трудових завдань.
Інструменти та матеріали:сантиметрова стрічка, ножиці, креслярське приладдя,зразки фасонів наволочки.
Тип модуля:комбінований.
Хід модуля
І. Адаптивно – перетворюючий етап
1.Індивідуальна робота учнів за картками.
Картка 1
Дайте відповіді на запитання таблиці, проставивши відповідні букви (Н — натуральні волокна, X — хімічні волокна).
-
№ з/п Запитання Відповідь 1 Із яких волокон виготовляють лляні тканини? 2 Для яких волокон сировиною є шерсть тварин? 3 Із яких волокон виготовляють лавсан? 4 Які волокна існують у природі в готовому вигляді?
Картка 2
Дайте відповіді на запитання таблиці, проставивши відповідні букви (О — нитки основи, П — нитки піткання, П — пруг).
-
№ з/п
Запитання Відповідь 1 Як називаються нитки, що йдуть уздовж тканини? 2 Що утворюється по краях тканини під час ткацтва? 3 Як називаються нитки, що йдуть поперек тканини? 4 Які нитки йдуть уздовж пруга?
Картка З
Дайте відповіді на запитання таблиці, проставивши відповідні букви (Р — тканина з рисунком, Б — тканина з блиском, В — тканина з ворсом, Г — фарбована тканина).
-
№ з/’п Запитання Відповідь 1 У якої тканини на виворітному боці рисунок нечіткий, розмитий? 2 Яка тканина має на лицьовому боці різкий блиск? 3 У якої тканини лицьовий бік покритий ворсом? 4 У якої тканини лицьовий бік визначають за чистотою обробки?
2.Фронтальне опитування
1. Які за походженням волокна шерсті? (натуральні)
2. Яким шляхом переплетення виготовляють тканину? (переплетенням двох ниток)
3. По краю тканини йде….(пруг)
4. Який конструкційний матеріал використовують для пошиття одягу? (тканину)
5.З якої сторони тканини чіткий рисунок? (лицьової)
6. Назвіть основні вимоги до якості виробу? (функціональність, естетичність, ергономічність, економічність, технологічність)
ІІ.Установчо – мотиваційний етап
Завдання модуля
— дати поняття про технічний рисунок, креслення;
— навчитися знімати мірки та правильно їх записувати;
— уміти виготовляти викрійку
Бесіда
- Чи доводилося вам на уроках математики користуватися такими інструментами? (Учитель демонструє креслярські інструменти.) Яке їхнє призначення? Як ними слід користуватися?
- Чи можна зібрати автомобіль, зшити одяг, побудувати будинок, дорогу чи міст, не уявляючи, який вони мають вигляд?
- Чи можна було б створити ці предмети або конструкції, якби кожна людина зображувала їх по-своєму?
- Запропонуйте шляхи розв’язання цієї проблеми.
Отже, існують загальні правила для виконання зображень деталей, конструкцій і виробів.
1 2 3 4
База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция