1. Вступ основна частина

Гриби являються одним із цікавіших і невивчених царств природи. Вони мають велике значення в житті людини
1. Вступ основна частина

Скачати 110.85 Kb.

Дата конвертації 16.04.2016 Розмір 110.85 Kb. Зміст

1. Вступ ………………………………………………..3

2. Основна частина……………………………………..7

2.1 Формування напрямів для проведення

дослідження:………………………………………..7

2.2Робота направлена на реалізацію проекту……….8

3. Висновки…………………………………………….12

4. Джерела інформації………………………………..14

5. Анотація роботи……………………………………15

Вступ

Актуальність проекту
Гриби являються одним із цікавіших і невивчених царств природи. Вони мають велике значення в житті людини.

Щороку від отруєння грибами гинуть люди, які легковажно ставляться до свого здоров’я і здоров’я своїх рідних. Саме тому постійно варто нагадувати правила збору грибів, вивчати зовнішній вигляд їстівних та отруйних грибів, застерігати від небезпеки вживання отруйних грибів. Діти повинні знати, що робити в разі отруєння грибами. Починати цю роботу треба саме з малечку.

Актуальність вивчення цвілевих грибів стає все більш значущою з кожним днем. Відносячись до цвілі необережно і зневажливо іноді несерйозно, ми не підозрюємо, наскільки це може бути небезпечно для людини і всього живого на світі. Наряду з цим легко недооцінити значення цвілевих грибів для боротьби з страшними хворобами, її значення для екологічного балансу.

Збір, систематизація та презентація матеріалів про гриби надали можливість учням особисто переконатися, що до здоров’я треба ставитися дуже відповідально.

Мета проекту:
— Розширити знання дітей з уроку

природознавства з теми «Гриби». Дати уяву про

цвілеві гриби . З’ясувати користь і небезпеку

грибів для людини. Формувати уявлення про

їстівні та неїстівні гриби і про правила збору

грибів.

— Розвивати пізнавальні інтереси, уміння

висловлювати свої судження стосовно проблеми,

спостерігати, порівнювати результати, робити

висновки. Формувати навички самостійного

наукового дослідження, навички роботи групах.

Розвивати комунікативні здібності,

творчу уяву, артистизм учнів.

  • Виховувати естетичне сприймання природи, бережне відношення до неї, а також бережне ставлення до власного здоров’я.

Виховувати почуття колективізму у дітей та зміцненню колективу батьків класу, прагнення до досягнення кінцевого результату.
Завдання

  • Зібрати інформацію про гриби як об’єкт живої природи, з’ясувати де вони ростуть, чим різняться від тварин і рослин, як розрізняти їстівні і отруйні гриби, познайомити з правилами збору грибів у лісі.
  • Дослідити як ростуть цвілеві гриби, зробити висновки щодо їх користі чи небезпеки.
  • Вчити шукати інформацію з різних джерел.
  • Вчити представляти свою роботу перед аудиторією, робити оцінювання результатів.
  • Вчити працювати колективно.

Тип проекту:

Дослідницько – пошуковий, творчий, міжпредметний, груповий, середньотривалий.

Зв’язок з іншими предметами:

Літературне читання, основи здоров’я, інформатика, трудове навчання.

Учасники створення проекту:

Батьки і учні 2 – б класу, бібліотекар КЗШ№72, технолог теплиці вирощування грибів, лікар – ветеринар.

Об’єкт дослідження:

Гриб як частина живої природи, цвілеві гриби та гриб як персонаж народних творів

Методи дослідження:

  • Навчальна екскурсія.

— Спостереження.

  • Пошукова робота.
  • Дослідницький практикум.
  • Консультаційна робота з учнями, батьками, бібліотекарем.

Очікувані результати:

  • Після проекту учні засвоять знання про багатогранність природного світу.

  • Оволодіють навичками проводження дослідів, спостережень, вміннями описувати результати, навчаться роботі з мікроскопом.

— Отримують знання про їстівні та отруйні гриби,

які дадуть їм у майбутньому можливість для

вирішення практичних задач , пов’язаних з

безпечним поводженням в природному

середовищі, умінні оказати першу невідкладну

допомогу при отруєнні грибами.

  • Виховається позитивне емоційне ставлення до природи, з’явиться прагнення притримуватися здорового способу життя.

Основна частина

2.1 Формування напрямів для проведення дослідження:

  • Гриб як об’єкт живої природи.
  • Цвілеві гриби як вид грибів.
  • Їстівні та неїстівні гриби.
  • Гриби у народних творах.

— Гриб як творча поробка.

  • Грибок у виставі «Теремок».

На уроці природознавства ми ознайомилися з будовою гриба, з деякими видами грибів, з отруйними та їстівними грибами. Учитель нам поставила проблемні питання:

  • Що таке «тихе полювання»?
  • Як відрізнити їстівні гриби від неїстівних?
  • Як правильно збирати гриби?
  • Чи можливо самотужки виростити гриби?
  • Що таке цвіль і яке значення вона має для людини?
  • Що таке «відьмине коло»?

Нас дуже зацікавили відповіді на ці незвичайні питання і ми вирішили ретельно дослідити цікаве царство грибів. Так і виник проект «Знайомі незнайомці».
2.2 Робота , направлена на

реалізацію проекту

Під час збору інформації з’ясувалось,що гриби — одна з найбільших груп організмів; до неї належить близько 100 тисяч описаних ученими видів. Розміри грибів варіюють від одноклітинних дріжджів до величезних «поганок» і дощовиків. Гриби мають різноманітні середовища існування — у воді та на суші. Можуть існувати на продуктах харчування і в організмах тварин і людини, тобто є паразитами. Є гриби, які визивають небезпечні хвороби, алергію від якої страждає все більша частина людства. Але наряду з небезпекою існують види цвілевих грибів, яки знищують хвороботворні організми.

До грибів належать одноклітинні дріжджі, які в великій кількості з’являються на поверхні солодких фруктів, багато паразитів рослин. Останні спричиняють такі небезпечні захворювання, як борошниста роса, головня, іржа. Деякі гриби паразитують на тваринах.

Вивченням грибів займається наука мікологія (від грецького слова «мікес», що означає гриб).

Вегетативне тіло грибів називається грибницею, або міцелієм. А те що ми бачимо на поверхні – це плодове тіло гриба. Розмножуються гриби за допомогою суперечок.

Гриби займають проміжне положення між тваринами і рослинами. Залежно від характеру живлення гриби поділяють на сапрофіти, паразити і симбіоніти. До сапротрофів належать гриби, що живуть за рахунок відмерлих організмів. Велика кількість грибів-сапрофітів живе в ґрунті, у лісовій підстилці, купах прілої соломи. Гриби-паразити живуть на поверхні або всередині живих тканин рослин і тварин. Живляться вони за рахунок організмів, на яких оселилися, і часто є збудниками інфекційних захворювань. Інколи гриби вступають у симбіоз (співжиття) з водоростями і навіть вищими рослинами.

Багато грибів є корисними та поживними, іноді їх називають «лісовим» або «рослинним м’ясом». Гриби багаті білком (також містять близько 1% вільних амінокислот),вуглеводами — специфічним грибним цукром мікозів і глікогеном (так званим твариним крохмалем). Гриби містять мінеральні речовини: калій, фосфор, сірку, магній, натрій,кальцій, хлор, і вітаміни А (каротин), вітаміни групи В, вітамін С, великі кількості вітаміну D і вітаміну РР.

Усього налічується кілька тисяч видів їстівних грибів.

Однак, серед грибів є багато отруйних, які можуть викликати сильні отруєння , а іноді смерть. Це такі

гриби , як бліда поганка, мухомори, опеньки несправжні та багато інших. Для отруєння досить з’сти

половину поганки, а смертність від неї досягає більш як 50% випадків. Її отрута діє подібно до зміїної. Отруйні всі частини поганки, навіть спори. Отруйна речовина, яка міститься в цьому грибі, не руйнується навіть після сушки, або засолювання.

Поганку навіть в руках тримати небезпечно! Своїми отруйними спорами вона може забруднити їстівні гриби, якщо полежить з ними в одному кошику. Всю зібрану та систематизовану інформацію про гриби як об’єкт живої природи учні розмістили у настінній газеті «Знайомі незнайомці».

Під час проведення «Грибної вікторини» учні склали карту грибних місць Дніпропетровщини та листівку – попередження «Обережно — гриби!»

Після цього учнями класу було проведено декілька міні — лекцій про отруйні гриби та способи надання невідкладної допомоги при отруєнні грибами.

Під час екскурсії на шкільну ділянку наш клас знайшов декілька «грибних» місць . Після спостереження за грибами , була проведена акція «Чисте шкільне подвір’я » і гриби були знищені.

Щоб дізнатися як вирощують гриби на виробництві, учні класу здійснили екскурсію на тепличне підприємство «Еко — гриби, де спостерігали як вирощуються печериці тепличних умовах.

Тоді ми спробували виростити цвілеві гриби у домашніх умовах. Адже це один із непередбачуваних представників грибів.

Ми дізналися, що У 1928 року англійський мікробіолог Олександр Флемінг випадково виявив антибактеріальну властивість зеленої цвілі. Ця цвіль, названа Penicilliumnotatum, здатна вбивати бактерії, але нешкідлива для людини і тварин. Це відкриття поклало початок виробництву пеніциліну, який вважається «найдієвішим засобом у сучасній медицині». З того часу цвіль почали застосовувати, щоб одержати різні лікарські засоби, наприклад для лікування мігрені, хвороби Паркінсона й запобігання появленню тромбів.

Цвіль також відкрила двері у чудовий світ смаку. Взяти, наприклад, сир камамбер, блакитний датський сир, рокфор, які забов’язані своїм особливим смаком деяким видам цвілі.

Цвіль у повсякденному житті представляє серйозну небезпеку здоров’ю. Найбільше страждають від неї люди, схильні до алергії та малі діти. Тому треба уникати появленню цвілі у квартирах.

Мільйони різних видів організмів з’являлися і зникали під час еволюцією життя Землі. Найбільш живучими виявилися чоловік і цвіль. За ким буде останнім слово? Для науки це велике запитання.

Дослідження останніх років довели, що цвіль виявлено і в льодах Антарктиди. Є вона і під саркофагом 4 енергоблоку Чорнобильської АЕС. Суперечки цвілевих грибів не загинули навіть тоді, коли їх прикрепили до космічної станції і відправили у відкритий космос.

Учні провели дослідження, де розглянули особливості росту цих незвичайних представників грибів. Вже на четвертий день при створенні благодатних умов можна було побачити на шматочку хліба «зарості» цвілевого грибка мукор. Ми виростили на вікні гриби всупереч народній мудрості, що «на вікні гриби не ростуть».

Дуже цікаво було спостерігати за будовою цвілі у мікроскоп. Свої результати дослідів над цвілевим грибом мукором діти захищали у фото звітах та презентаціях дослідницьких робіт.

Потім ми на уроці позакласного читання прочитали народні твори ( загадки, прислів’я ) про гриби. Деякі учні склали свої казки та вірші про гриби. Так з’явилася на світ збірка «Загадки про гриби».

А на уроках трудового навчання кожен учень зміг проявити всі свої творчі здібності, коли виготовляв поробки на тему «Веселі грибки». Всі роботи були представлені на виставці творчих робіт дітей.

Свої артистичні таланти ми хочемо представити у виставі про гриби «Теремок»

Висновки

Під час реалізації проекту ми зробили певні висновки, а саме:

  • Гриби – це не рослини, не тварини, а окреме

царство природи.

  • Вони можуть приносити як користь, так і шкоду, тому треба уміти розрізняти їстівні та отруйні гриби.
  • До лісу потрібно ходити з батьками. А до свого кошика потрібно брати лише ті гриби, які ви знаєте і в яких упевнені, що вони їстівні.
  • Гриби ні в якому разі не можна зривати, тому що пошкоджується грибниця. Їх потрібно зрізати ножем.
  • Обов’язково ми повинні знати правила

невідкладної допомоги при отруєнні грибами.

  • Цвілеві гриби можуть приносити не тільки

шкоду, але і користь.

  • Царство грибів найцікавіше і найневідоміше. Отже якщо збирателей грибів цікавлять тільки їстівні гриби, то грибника – натураліста цікавить весь грибний світ навколишнього середовища.
  • А головне чому ми навчилися — це бережному ставленню і любові до рідної природи.

Хай ліс дарує вам свої плоди,

Хай сонечко всміхається усюди,

І хай ростуть лиш їстівні гриби,

Щоб радість і поживу мали люди!
До побачення! Будьте здорові!

Джерела інформації:

Друковані матеріали

1. Ляхов П. Р.« Енциклопедія грибів», .м. Москва. : Вид Эксмо,2005.

2. Сутєєв В. С. , м. Москва, вид.»Мої перші книжки», 1991 р.

3. Журнал «Розкажіть онуку»
Ресурси Інтернету:
1.piatnica.my1/publ/4-1-0-5

2.ru.wikipedia.org/wiki

3.http://www.googl.com.ua

4/http://www.osnova.com.ua

Анотація роботи

Одним із важливих питань, які треба вирішувати у другому класі є навчання самостійному отриманню інформації, розвиток умінь робити практичні дослідження, систематизувати та обробляти інформацію, розвиток комунікативних та творчих здібностей учнів.

Цей проект виявився формою залучення дітей до навчання з бажанням, стимулом активності дітей на уроках. Учні класу розширили свої знання з теми «Гриби,», навчилися розрізняти їстівні та отруйні гриби, отримали знання щодо надання першої допомоги при отруєннях грибами. Тобто навчилися частинці здорового способу життя. Кожен учень був залучений до пошукової та дослідницької діяльності, міг проявити свої здібності, самостійно вчитись отримувати знання, спілкуватися з учителем та батьками, висказати свою думку, побачити результат своєї праці. Тобто діяльнісно набувались певного досвіду, який потім використовували на практиці.

Багатьом учням проект допоміг повірити у свої сили, а деяким зрозуміти, що без праці нічого на досягнеш. А головне, учні вчились працювати в колективі, на боятися виступати перед аудиторією. Це все сприяє зміцненню знань, розвитку бажання вчитися.

Керівник науково – дослідницькій роботи Нюхалова С.Ю.

База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка
Інформація Автореферат Анализ Диплом Додаток Доклад Задача Закон Занятие Звіт Инструкция

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий